Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• tyfoon8
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03-11-2015
Hey,

Wanneer ik mijn ps4 controller aansluit op mijn pc zijn er maar enkele games die deftig werken zijnde de games die het herkennen zoals een ps4 controller (assassin's creed unity, rampage knights)

Zowel elk spel dat ik probeer te spelen herkent vreemde inputs. R2 is start, X herkend die als B van de xbox controller, als ik niet ben aan het gamen zorgt de linker joystick voor de muisbeweging van beneden naar boven en als ik recht en onder op de dpad indruk zorgt het dat het pagina's sluit.

Games die controls laten aanpassen geven dan de juiste input maar toch blijven de oude inputs doorbreken. Voorbeeld: voor een race game stel ik R2 in als gas geven met als gevolg als ik gas geef de auto gas geeft en tegelijk het pauze menu opent.
Zelfde geld als ik programma's gebruik zoals DS4 en inputmapper.

Heeft er iemand dit probleem ook al gehad of weet er iemand een oplossing. Het is heel frustrerend.

Mijn pc specs zijn:
Intel i5-4690
8gb ram
Geforce GTX970
Windows 10

• kid1988
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 00:41
DS4 en inputmapper werken niet op Windows 10. Ik weet niet zeker of het al opgelost is.

in dat opzicht is het wellicht logisch dat de controller met en zonder DS4 en inputmapper dezelfde resultaten geeft.

Het verbaast me echter dat er uberhaubt spellen zijn welke de PS4 controller ondersteunen in de PC versie.. (overgebleven van de cross platform port?). Volgens mij ondersteunt Sony het gebruik van de controller op de PC ook niet...

Herkent Inputmapper de controller uberhaubt? (zo niet doet inputmapper ook niets bijzonders).
Wanneer Inputmapper de controller niet herkend:
YouTube: Input Mapper | Windows 10 Fix

Schijnt een issue te zijn dat in windows 10 een controller niet in exclusive mode kan worden gebruikt (waarschijnlijk omdat de controller bij boot wordt geclaimed door een andere app of process).
Het killen van Explorer lijkt te werken.

zoals het filmpje beschrijft:
- Boot PC. (je moet dit opnieuw doen na iedere reboot).
- Zorg dat je controller uit staat/er geen verbinding is met de PC.
- Start inputmapper
- Kill explorer.exe
- Connect controller (inputmapper zal de controller herkennen)
- Start explorer.exe
- gameon!

Je kunt natuurlijk gewoon een batch file maken

kid1988 wijzigde deze reactie 12-11-2015 13:16 (48%)

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Siebsel
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-11 17:01
Probeer anders eens http://ds4windows.com/. Die mapt je DS4 naar een XBox controller en daar heeft Windows dan weer ingebakken ondersteuning voor.

Games die wel de DS4 ondersteunen kun je hiervan "whitelisten" geloof ik.

Laat maar, had niet gelezen dat je die al geprobeerd had ;)

Siebsel wijzigde deze reactie 12-11-2015 13:42 (13%)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True