• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 20:19
Hoop dat ik dit hier mag plaatsen..

Ik lees veel tutorials hoe je via deluge bv torrents kan starten maar is er geen mogelijkheid dat ik op mijn RPI de torrent bestand kan downloaden, vervolgens de content op de aangesloten externe HDD kan plaatsen en dan via kodi kan bekijken zonder tussenkomst van een laptop of andere device?

Ik wil namelijk vermijden dat er een desktop/laptop aan moet staan om torrents te downloaden etc gezien ik RPI aan mijn TV wil aansluiten en vanuit daar alles kan regelen.

Gebruik de noobs platform met Rasbian als OS platform. Bedankt voor de hulp alvast!

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 21:33
Een externe schiijf is niet veel anders als een interne schijf.
Ik neem aan dat je bij deluge kan kiezen waar je een download wilt opslaan?
Dan kies je gewoon een folder op je externe schijf.

Eventueel moet je nog wel instellen hoe en waar je externe schijf gemount word.

• Headblast
Dat gedeelte lukt me prima en dat is mijn vraag ook niet helaas. Het gaat erom dat ik tot nu toe alleen maar manieren heb gevonden (en heb kunnen laten werken) dat men deluge op een laptop/desktop zet en instelt op de RPI. Dmv remote manager download je dan de torrents via je laptop naar RPI maar dit wil ik dus niet.

Ik wil alles via RPI managen dus het downloaden, extracten, verplaatsen en bekijken op de RPI.

Toch bedankt voor je input :)

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 21:33
Dan denk ik dat je iets zoekt in de trend van SickRage en Couchpotato?

• Headblast
Daar zat ik eerst ook aan te denken ja.. en dat is zeker een oplossing, vraag me alleen af of er geen manier is dat je gewoon naar een torrent site kan gaan, daar de torrent pakt en dan gewoon begint te downloaden op de PI..

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
Headblast schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:30:
Ik wil alles via RPI managen dus het downloaden, extracten, verplaatsen en bekijken op de RPI.
Volgens mij kan je dat allemaal met deluge i.c.m. kodi.
Ik heb deluge geinstalleerd op de xbian distributie.
Deluge draait als server programma op de RPI en kan zonder andere apparaten te gebruiken gewoon torrents downloaden. Met een deluge client (vanaf b.v. een windows PC) kan je de torrents opde RPI zelf monitoren en eventueel nieuwe klaarzetten, oude verwijderen enz.

• Headblast
Ik ga vanavond even kijken of er een import monitor map is waar ik de torrents in kan zetten maar ben hier sceptisch over.

Zoals je zei, die client kan je idd de torrents toevoegen en monitoren etc maar dat wil ik niet haha. Gewoon vanaf RPI zelf alles doen.

Toch blijft het klieren leuk met dat ding :P

Pagina: 1