• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:24
Hey dames en heren!

Afgelopen weekend met me vrouw een weekendje langs mijn moeder geweest, tot mijn verbazing stond daar nog een oud (2009/2010) maar leuk dell systeem van mij. Ik dacht ej die neem ik mee, even een beetje update/upgrade en dan kan ik mijn schoonvader of iemand op tweakers er een plezier mee doen.
Gister avond alvast de PC schoon gemaakt want er zat her en der wat stof (lucht druk busje)

Net terug van werk dus ik denk ik ga aan de slag met het dell systeem...

Echter, eerste keer opstarten was 1 en al piep ( constante piep ). Hij sprong ook direct aan nadat ik de voedingskabel aansloot. (geen beeld)
Nou goed even de PC uitgezet dmv de aan/uit knop ingedrukt te houden.

Case open gemaakt en zag niks geks, alles was goed aangesloten en etc

Voedingskabel terug erop en ik kon hem normaal aanzetten via de aan/uit knop, geen piep niks vreemds. MAAR nog steeds geen beeld
Display op mijn huidige desktop aangesloten, direct beeld = tft scherm ok

Vreemd, dus maar de cmos batt eruit gehaald en een minuut de aan/uit knop ingedrukt gehouden, dit zou normaal voor dit soort rare problemen de oplossing kunnen zijn.
Maar nog steeds niks..

Naar mijn weten heeft er nooit een GPU ingezeten en is altijd de onboard gebruikt, dit doe ik nu dus ook ( onboard ).

Weet iemand van jullie wat ik nog eventueel zelf kan doen? Een losse GPU heb ik helaas niet meer ( ook in mijn huidige desktop niet aangezien het een onnodige stroomveter was doordat ik volledig overgestapt ben naar de x one om te gamen.)

• LopendeVogel
Even een bump want zit er nog altijd mee te prutsen..,

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
"1 en al piep ( constante piep )"
Bedoel je een lange continue pieptoon of voortdurende pieptoontjes
http://roos-pc.homeftp.net/vraag-antwoord/14-pc-piepjes
"ik kon hem normaal aanzetten"
Bedoel je hiermee dat je hoort dat hij volledig opstart?
Want dan lijkt het toch de video te zijn. Heb je VGA mode (protected mode) al geprobeerd?

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• LopendeVogel
Veng7 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:52:
"1 en al piep ( constante piep )"
Bedoel je een lange continue pieptoon of voortdurende pieptoontjes
http://roos-pc.homeftp.net/vraag-antwoord/14-pc-piepjes
"ik kon hem normaal aanzetten"
Bedoel je hiermee dat je hoort dat hij volledig opstart?
Want dan lijkt het toch de video te zijn. Heb je VGA mode (protected mode) al geprobeerd?
Hey!

Thanks voor je reactie en mijn excuses dat ik laat binnen kom, ik heb namelijk geen melding gekregen van tweakers dat er een reactie geplaatst zou zijn.

De constante piep is er niet meer, nadat ik de pc uitgezet heb via de aan/uit knop is die piep verdwenen.
De pc lijkt volledig op te starten, althans dat is een aanname die ik doe indien ik naar de hardeschijf luister.

Hoe kan ik de VGA mode proberen? Naar mijn weten moet ik voor dat soort zaken in de bios komen, echter krijg ik 0,0 beeld dus ook geen bios.
Het mainboard heeft maar 1 aansluiting, dat is VGA ( wellicht handig om te melden )

De pc is een aantal jaar geleden ontkoppelt en op de zolder beland, de pc heeft het altijd gedaan en naar mijn weten nooit in combinatie met een losse GPU ( dus qua bios instellingen zal ik nooit iets aangepast hebben ). Echter een reset op de bios, die ik dus uitvoer door de cmos batt te verwijderen en het stroom leeg te trekken via de aan/uit knop lijkt ook niks te doen.

PS. ik weet zeker dat er geen losse GPU in gezeten heeft, deze pc is even een 2e pc van mij geweest en daarna bij mijn zusje beland. Zij heeft de PC altijd met het onboard vga gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 07-11-2015 10:37 ]

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ja, hinderlijk dat je geen notifivatie krijgt zoals op andere fora.
Als je in protected mode (F8) opstart komt hij volgens mij automatisch in VGA mode. Als je echter al geen ("dos") beeld krijgt om die keuze te maken, lijkt mij echt dat je video naar de haaien is.
Ik ben geen kenner voor dit soort problemen, maar ik zou ook eens op proberen te starten zonder geheugenmodules.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:00

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk, schopje naar VB.

• LopendeVogel
Veng7 schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:15:
Ja, hinderlijk dat je geen notifivatie krijgt zoals op andere fora.
Als je in protected mode (F8) opstart komt hij volgens mij automatisch in VGA mode. Als je echter al geen ("dos") beeld krijgt om die keuze te maken, lijkt mij echt dat je video naar de haaien is.
Ik ben geen kenner voor dit soort problemen, maar ik zou ook eens op proberen te starten zonder geheugenmodules.
Hey :D

Inmiddels ben ik weer een paar stappen verder, zo heb ik nu een GPU in armen genomen die het volgens een tweaker zou moeten doen. Ook met deze GPU geen beeld.

Nog geen rare piepjes, en inderdaad luisterend naar de HDD lijkt de pc gewoon op te starten..

VGA kabel en TFT scherm is ok want die werkt wel op mijn eigen computer.
Momenteel de cmos battery eruit, ga zo het nogmaals proberen.

Wat ik zo nog ga doen, ik heb een voeding gevonden ( tricky tricky ), en die ga ik zo eens aansluiten tenzij iemand hier nog een andere optie heeft?
Pagina: 1