Toon posts:

nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen,

ik heb net zn 1300 euro bij elkaar gespaard en mn computer is inmiddels al tig jaar oud dus tijd voor een nieuwe kast.

even vooropgesteld, ik ben een gamer. boeit me helemaal niks hoe de hardware eruit ziet zolang hij het maar goed doet. Vroeg me af wat in jullie mening zo ongeveer de beste prijs/kwaliteit videokaart is van rond de 400-500 euro. Want ik heb even gekeken naar het tweakers best buy mainstreamsysteem. Ik zit net tussen high end en mainstream dus ik dacht weetje wat we proppen er gewoon een iets duurdere videokaart in. Zou waarderen dat ie erg stil is maar geluid heeft bij mij geen prioriteit, het merk intresseert me ook vrij weinig, wil gewoon: OMG-GRAPHICS!!! en: OMG-BILJOEN FPS!!!

Wil ook dat ie futureproof is, hij is bedoeld om toch minimaal 3 jaar mee te gaan.

Als basis neem ik gewoon het mainstream gamesysteem van november 2015, dus als jullie zoiets hebben van: Deze videokaart is 490 van dit merk en daar raad ik je ipv dat moederbord of deze CPU dit en dit bij aan zeg ook gerust:)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het klinkt misschien raar, maar hoe duurder je GPU, hoe sneller dat die verouderd is.
Elk half jaar komen er namelijk betere gpu's uit. Als je er nu een neemt van 500 euro met OMG-GRAPHICS, dan is die over 1 jaar alweer ingehaald door andere kaarten, die ook "maar" 500 euro kosten. Ondertussen heb jij geen OMG graphics meer, en kijk je met een scheef oog naar die betere kaarten.

Je moet je nu dus afvragen of die kaart werkelijk veel betere FPS levert voor de game(s) die je nu speelt, bij de resolutie die je nu gebruikt.
daarnaast kan niemand zeggen welke game je volgend jaar speelt, (of op welke resolutie, misschien koop je een nieuwe monitor), en hoe de kaart dan zal presteren.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 15:45
Op welke resolutie speel je? Voor alles t/m full HD is een R9 280x/380 of een GTX 960 in principe zat (wel de 4 GB versies!) Zit je op 1440p ga je al heel snel naar een 290/390 of GTX 270 en voor 4k kun je eigenlijk (nog) niet om een GTX 980TI of furyX heen en zelfs dat is aan de krappe kant.

Verwijderd

Topicstarter
Het was ook meer om even mn prioriteiten aan te geven, wat ik zoek is een videokaart die gewoon iets beter is dan ze voorstellen op het mainstream systeem. Ik heb een 1920 bij 1080 scherm, groter hoeft van mij niet.

• Reepje
  • Niet online
Beter als in wat?
Welke game speel je dan waarbij je verwacht dat een 970 het niet trekt?

Ik zit zo vaag te denken dat een 970 al overkill voor jouw is, bij een dergelijk lage resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Dragon age inquisition, farcry. Ik wil de komende 2 jaar de games die net uit zijn up Ultra draaien basicly

Verwijderd

Topicstarter
en ik zag ook dat er heel wat discussie is omdat de kaart die aangeraden is problemen zou hebben met dx12 etc. Daarom dacht ik van: ok laten we ietsjes hoger gaan en daar advies over vragen

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 15:45
De kans dat DX12 de komende 2 jaar al algemeen gebruikt gaat worden is nihil. De meeste games die nu worden ontwikkeld zijn net met DX11 bezig en sommige titels komen ook nog gewoon op DX10 uit. De games die je nu noemt ga je geen probleem mee hebben op een GTX960, laat staan een GTX970. Als je nog een stap hoger gaat kom je op de GTX980 uit en die is m.i. zijn geld gewoon niet waard, al helemaal niet voor gaming op 1080p.

• Reepje
  • Niet online
Wat je nu kan doen;
Nu: koop de GTX970. Je hebt dan OMG graphics en overkill. Zet de 160 euro uit je budget op de bank.

Over anderhalf jaar: misschien dat de kaart geen OMG graphics meer levert voor de game die je dan speelt.
verkoop de 970 voor 200 euro, neem de 160 euro op die je op de bank hebt en koop voor 360 euro een veel betere kaart dan de 980 nu is.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:32
De 980 is qua prijs/performance denk ik wel de minste keuze. Neem een 970 gtx, die heeft op,1080p heel wat over, waardoor je waarschijnlijk best lang op ultra kan spelen. Hoe lang je kan spelen op de hoogste setting, is altijd maar de vraag. Is eigenlijk niet te voorspellen.

Verwijderd

Topicstarter
is goed doe ik dat, ey THANKS!!!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
yep hey is eigenlijk een 970/r9 390. en anders ga je gelijk naar een 980ti of fury van amd. maar die zijn boven je budget. en niet nodig voor 1080p

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02 10:34

Fanta

FordPerformance™️

kgd92 schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:59:
Op welke resolutie speel je? Voor alles t/m full HD is een R9 280x/380 of een GTX 960 in principe zat (wel de 4 GB versies!) Zit je op 1440p ga je al heel snel naar een 290/390 of GTX 270 en voor 4k kun je eigenlijk (nog) niet om een GTX 980TI of furyX heen en zelfs dat is aan de krappe kant.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik game met een R9 290 op 1080/144hz en moet in sommige games toch AA uitzetten of een stapje terug doen vanaf 'ultra'. Ik heb dus niet de maximale eyecandy met een lekkere fps op 1080p met de kaart die jij pas aanbeveelt vanaf 1440p. Conclusie: een betere kaart dan een 290 (lees fury/980ti) is voor 1080p zeker geen overkill als je OMG-GRPHICS met 100 miljoen miljard fps wilt.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

Pagina: 1