Hoi allemaal!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk twee dingen: gamen en simulaties runnen. Qua games speel ik nu vooral MOBA's, maar dat is ook deels door de snelheid en grafische kaart van mijn huidige PC. Ik hoop met deze toch wat grotere spellen als The Witcher en dergelijke te kunnen spelen. Daarnaast ambieer ik een baan in logistiek/simulatie, waar ik waarschijnlijk redelijk wat rekenkracht voor nodig hebt. Grote grafische visualisaties zijn voor niet noodzakelijk, het gaat puur om (grote hoeveelheden) mechanische bewerkingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, inclusief randapperatuur. Een goede muis en toetsenbord heb ik al, een nieuwe monitor en speakers/headset staan nog wel op het verlanglijstje.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis (Sharkoon) en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor een werkende pc + monitor. OS, antivirus e.d. weet ik zelf te vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel qua processor, nvidea voor grafische kaart. Verder niet direct.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Futureproof kan geen kwaad. Ik hoop er zo'n 4-5 jaar meet te kunnen doen. Verder zou het ontzettend handig zijn als hij simulaties kan runnen, omdat ik dat na mijn studie zeer waarschijnlijk nodig heb voor werk.
Ga je overklokken?
Op den duur zeker, als ik me meer ingelezen heb.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien dit mijn eerste zelfgebouwde systeem is, ben ik vooral op zoek naar advies over componenten en mogelijke alternatieven. Ik heb vrij veel onderzoek gedaan, maar dat is toch redelijk afhankelijk van eigen inzicht. In mijn build heb ik redelijk de best-buy guides gevolgd, met wat kleine aanpassingen waar ik dat wilde.
De build, inclusief monitor die ik van plan ben erbij te kopen:
Alvast ontzettend bedankt voor alle moeite en feedback!
Tom
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk twee dingen: gamen en simulaties runnen. Qua games speel ik nu vooral MOBA's, maar dat is ook deels door de snelheid en grafische kaart van mijn huidige PC. Ik hoop met deze toch wat grotere spellen als The Witcher en dergelijke te kunnen spelen. Daarnaast ambieer ik een baan in logistiek/simulatie, waar ik waarschijnlijk redelijk wat rekenkracht voor nodig hebt. Grote grafische visualisaties zijn voor niet noodzakelijk, het gaat puur om (grote hoeveelheden) mechanische bewerkingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, inclusief randapperatuur. Een goede muis en toetsenbord heb ik al, een nieuwe monitor en speakers/headset staan nog wel op het verlanglijstje.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis (Sharkoon) en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor een werkende pc + monitor. OS, antivirus e.d. weet ik zelf te vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel qua processor, nvidea voor grafische kaart. Verder niet direct.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Futureproof kan geen kwaad. Ik hoop er zo'n 4-5 jaar meet te kunnen doen. Verder zou het ontzettend handig zijn als hij simulaties kan runnen, omdat ik dat na mijn studie zeer waarschijnlijk nodig heb voor werk.
Ga je overklokken?
Op den duur zeker, als ik me meer ingelezen heb.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien dit mijn eerste zelfgebouwde systeem is, ben ik vooral op zoek naar advies over componenten en mogelijke alternatieven. Ik heb vrij veel onderzoek gedaan, maar dat is toch redelijk afhankelijk van eigen inzicht. In mijn build heb ik redelijk de best-buy guides gevolgd, met wat kleine aanpassingen waar ik dat wilde.
De build, inclusief monitor die ik van plan ben erbij te kopen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 265,90 | € 265,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 355,10 | € 355,10 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 306,95 | € 306,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 165,95 | € 165,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.536,70 | |
Alvast ontzettend bedankt voor alle moeite en feedback!
Tom
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 13:02 ]