Toon posts:

Eerste PC build (~1200 euro) - Advies/feedback zeer gewenst!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk twee dingen: gamen en simulaties runnen. Qua games speel ik nu vooral MOBA's, maar dat is ook deels door de snelheid en grafische kaart van mijn huidige PC. Ik hoop met deze toch wat grotere spellen als The Witcher en dergelijke te kunnen spelen. Daarnaast ambieer ik een baan in logistiek/simulatie, waar ik waarschijnlijk redelijk wat rekenkracht voor nodig hebt. Grote grafische visualisaties zijn voor niet noodzakelijk, het gaat puur om (grote hoeveelheden) mechanische bewerkingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, inclusief randapperatuur. Een goede muis en toetsenbord heb ik al, een nieuwe monitor en speakers/headset staan nog wel op het verlanglijstje.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis (Sharkoon) en toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor een werkende pc + monitor. OS, antivirus e.d. weet ik zelf te vinden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel qua processor, nvidea voor grafische kaart. Verder niet direct.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Futureproof kan geen kwaad. Ik hoop er zo'n 4-5 jaar meet te kunnen doen. Verder zou het ontzettend handig zijn als hij simulaties kan runnen, omdat ik dat na mijn studie zeer waarschijnlijk nodig heb voor werk.

Ga je overklokken?
Op den duur zeker, als ik me meer ingelezen heb.

Wat verwacht je van ons?
Aangezien dit mijn eerste zelfgebouwde systeem is, ben ik vooral op zoek naar advies over componenten en mogelijke alternatieven. Ik heb vrij veel onderzoek gedaan, maar dat is toch redelijk afhankelijk van eigen inzicht. In mijn build heb ik redelijk de best-buy guides gevolgd, met wat kleine aanpassingen waar ik dat wilde.

De build, inclusief monitor die ik van plan ben erbij te kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,90€ 265,90
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 355,10€ 355,10
1Fractal Design Define S€ 77,95€ 77,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 306,95€ 306,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 84,-€ 84,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.536,70

Alvast ontzettend bedankt voor alle moeite en feedback!

Tom

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 13:02 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik kan niet anders zeggen dan dat dat een prima build is, mits je wilt gaan overklokken. Je zou nog voor de goedkopere Crucial SSD kunnen gaan, en voor een andere koeler waarbij het toerental wel met PWM is te regelen. Verder heb je geen opslagruimte nodig?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Overklokken ben ik op den duur zeker van plan, als ik me daar wat meer over ingelezen heb. 500 GB krijg ik niet vol zeer waarschijnlijk, anders neem ik er zeer waarschijnlijk een externe harde schijf bij voor foto's en muziek. 500 GB aan programma's ga ik sowieso niet halen.

Bedankt voor de feedback!

Verwijderd

Even een vlugge tip voor het overklokken.

Als je nu nog niet van plan bent om te gaan overklokken kan je wel weg komen met de goedkopere lucht koeler dat je hebt uitgezocht. Als je vervolgens gaat overklokken kan het handig zijn om te denken richting een simpele all in one waterkoeling.

Als voorbeeld:
pricewatch: Cooler Master Nepton 120XL

Hopelijk ben je zo een beetje verder geholpen met het overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Bumpity bump.

Verwijderd

Topicstarter
Bump, deze is een beetje doodgevallen merk ik :v

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-11 14:01
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:25:
Bump, deze is een beetje doodgevallen merk ik :v
Omdat het simpelweg gewoon een goeie build is waar niks (of niet veel) op aangemerkt kan worden :)

Verwijderd

Als je niet gaat overklokken neem een B of H bordje en een locked processor schilt je al een hoop. Je moet wel zeker zijn als je wilt overklokken anders is het zonde. GTX970 omruilen voor een R9 390 en je voeding kan ook anders. Videokaart beter op 1440P en de 8GB meer future proof en benut ook volledig Direct X12.

pricewatch: Cooler Master GM G550M - Voeding
pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed - Processor
pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H - Moederbord
pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate - Videokaart

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 13:07 ]

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

idd ik zou ook gaan voor de R9 390 die is toch net iets beter

its the Guus

Verwijderd

Topicstarter
Frostbiter schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:43:
[...]

Omdat het simpelweg gewoon een goeie build is waar niks (of niet veel) op aangemerkt kan worden :)
Dat is nog steeds goed om te horen, anders blijf ik erover twijfelen ;p

R9 is helaas geen optie, omdat deze kaart niet werkt met GPU-berekeneningen (pc is ook deels voor simulatie, en een hoop berekeningen in onder andere MatLab worden tegenwoordig met de GPU gedaan).

Bedankt voor alle feedback iedereen!
Pagina: 1