esatap (DUAL VOLT 5/12) en 3.5 inch drive

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb op het moment wat problemen om een 3.5 inch schijf kwijt te kunnen in de kast van mij pc. Vooralsnog wil ik deze schijf extern aansluiten en dan via esatap. Nu heb je normaal voor een 3.5 inch schijf een extern 12v adapter nodig. Dit wil ik eigenlijk niet en de power via 1 kabel laten lopen.

Nu zie ik dat er esatap poorten zijn (en ook adapters om van sata naar esatap te gaan). Meeste dual volt adapters gebruiken echter een usb3 als power source. Zal zo'n poort eigenlijk wel genoeg power kunnen leveren om een 3.5 inch drive te kunnen poweren?

Ik heb al rond gekeken maar meeste gaan echter over laptop esatap poorten (alleen 5v) nergens kan ik echt lezen of het voldoende is.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar wat voor schijf is dat dan?
Normaal gesproken maak je de hdd behuizing open, haal je de drive eruit. Je hebt dan een gewone hdd die je met sata en power kabel van je voeding aansluit.

• justice strike
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik wil een 3.5 inch hd via esatap aansluiten maar weet niet of esatap genoeg ampere levert op de 12v lijn. Weet iemand of ESATAP dual voltage dit zou moeten kunnen?

• Reepje
  • Niet online
Ik snap er inderdaad niets van.
eSATA levert geen power, eSATAp wel (vandaar de p).
Een adapter van eSATA naar eSATAp lijkt me dan ook zinloos, kan je een voorbeeld geven van een dergelijke adapter?
Als je computer een eSATAp poort heeft, kan je toch proberen of de schijf gaat draaien? Dan weet je het.
Maar dan nog steeds, ik dacht dat je de schijf in je computer wilde hebben, niet daarbuiten.

• justice strike
Reepje schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:31:
Ik snap er inderdaad niets van.
eSATA levert geen power, eSATAp wel (vandaar de p).
Een adapter van eSATA naar eSATAp lijkt me dan ook zinloos, kan je een voorbeeld geven van een dergelijke adapter?
Als je computer een eSATAp poort heeft, kan je toch proberen of de schijf gaat draaien? Dan weet je het.
Maar dan nog steeds, ik dacht dat je de schijf in je computer wilde hebben, niet daarbuiten.
Vergeet Esata. Ik wil een EsataP poort in mijn pc hebben (mijn pc heeft geen esatap). Er zijn adapters die een sata (intern) naar esatap (extern) converten. Ze krijgen hun power van usb2 (of 3). Nu weet ik niet of een usb2 of 3 poort voldoende ampere op de 12v lijn levert om een 3.5 inch schijf aan te sturen.

Mijn vraag is dus, werkt een esatap poort met een 3.5 inch desktop schijf, of is dit alleen voor 2.5 laptop schijven. Ik zou denken dat het wel zou moeten werken, want een laptop schijf heeft geen 12v nodig, maar ik denk ook dat usb te weinig power levert om een 3.5 drive aan te sturen.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

USB2 of USB3 gaan geen 12V leveren, dus dat is 0 ampère op 12V. In theorie kan USB3 wel 12V leveren, maar hardware die dat ook daadwerkelijk doet heb ik nog niet gezien.

Verwijderd

Delock Slotbracket eSATApd 1x port 5 V / 12 V
http://www.delock.com/pro...eSATA_61797/merkmale.html

Delock Slot bracket 2 x eSATApd 5 V / 12 V
http://www.delock.com/pro...eSATA_61725/merkmale.html

Delock Kabel eSATAp 12 V > SATA 22 Pin 2.5 / 3.5 HDD 0,5 m
http://www.delock.de/produkte/G_84402/merkmale.html

• Reepje
  • Niet online
Wel slim, ze maken gebruik van een floppy power connecter, dus je hebt 12 V .

Aan de kabel heb je niets want dat is eSATAp naar SATA en power. De bracket is omgekeerd, van SATA en floppyPower naar eSATAp

Verwijderd

Sorry Reepje, maar de opmerking over de kabel resp. de bracket kloppen niet ...

Ik heb zowel de bracket als ook de kabel...

This slot bracket by Delock enables you to extend your PC by one external Power Over eSATA port. Thus you can connect different devices with eSATApd, eSATAp, eSATA or standard USB interface. The eSATApd port provides a voltage supply of 5 V and 12 V so that you can also connect 2.5 and 3.5 HDD by using special Delock products like e.g. eSATAp cable or docking station.

This Power Over eSATA to SATA 22 pin cable enables you to connect your 2.5 or 3.5 SATA HDD externally to any free Power Over eSATA (eSATAp) port.
Pagina: 1