Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Welke zender is dan het bekendst?
De dienst bevat naast de bekendste Nederlandse zender lineaire tv en on-demand aanbod van HBO.
Dank voor jullie opmerkingen 
@Vickiieeee dat had ik ervoor al aangepast
@PcDealer in elk geval zenders van NPO, RTL en SBS. Daarnaast nog wat andere dingen, zoals Discovery
@PcDealer in elk geval zenders van NPO, RTL en SBS. Daarnaast nog wat andere dingen, zoals Discovery
Ik denk dat PcDealer bedoelt welke het bekenste is (dat kan er namelijk maar 1 zijn)arnoudwokke schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:57:
[ Voor 5% gewijzigd door Puc van S. op 02-11-2015 11:59 ]
Gaat erom dat er enkelvoud staat: 'zender', in plaats van 'zenders'arnoudwokke schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:57:
Wat betreft mijn correctie: blij dat ik bij heb kunnen dragen aan dit artikel
Ah, dank, nu begrijp ik het: de s is toegevoegd aan 'zender'
Heeft HBO lineare tv aanbod?
Ik zou het het verduidelijken:
De dienst bevat naast de bekendste Nederlandse lineaire tv zenders en het on-demand aanbod van HBO.
Zojuist een mail binnen gekregen om de service gratis (nouja, 1 cent) uit te proberen. Heb wel direct mijn abo al opgezegd, ook dat kan gewoon. Zelf beschik ik over Ziggo en Horizon Go icm HBO Go. An sich heeft deze app dus weinig meerwaarde voor mij, maar gratis probeer ik hem graag even uit.
Bij het downloaden van de (iOS) app stuit ik al gelijk op een probleem. Enkel voor iOS 8 en hoger. Dat doe ik mijn iPad 2 niet aan. Ik kan wel een oudere versie downloaden, maar bij het opstarten kom je niet verder dan "download de nieuwste versie. Goed, iPhone 6 dan maar.
De app zelf is ok. Spul laadt snel, lijkt HD (maar dat is wat lastig te zien op zo'n klein scherm) zoeken naar content vind ik wat omslachtig, veel menu browsing en qua keuze wat karig. Films vind je bijvoorbeeld alleen in de HBO sectie.
Qua kanalen is het ook geen vetpot. Je zal het moeten doen met 19 standaard kanalen en 3 HBO kanalen. De laatste is wat het natuurlijk aantrekkelijk maakt, maar als niet KPN abonnee is kijken via casten naar TV niet altijd een optie, dus wat dat betreft vind ik HBO in Play minder waard dan standaard op je TV. Helaas geen FOX, SBS 9, één of Canvas, maar wel MTV, Nickelodeon, TLC, Xite, Comedy Central, Disney Channel, Investigation Discovery, Discovery, NGC en the usual suspects.
15 euro voor een service vind ik wel wat duur, ik denk dat meer mensen over TV kabel aansluiting beschikken dan Wifi die goed genoeg is voor het bekijken in full HD.
Ik vraag me alleen af of KPN Play ook in het buitenland te bekijken is. Je kent het wel, s'avonds op de hotel kamer alle meuk in het Duits/Frans/Chinees, terwijl je het liefst naar Nederlandse programmering kijkt, en die is vaak juist geblocked via de standaard apps. Dan kan het best de moeite waard zijn om even KPN Play aan te schaffen, uiteraard enkel wanneer het te gebruiken is in het buitenland, maar ik zie niet in waarom niet.
Verblijf je vooral veel in Nederland, dan volstaat iTV van KPN of Horizon Go van Ziggo. HBO vind ik niet echt een lokkertje, bij de concurrentie betaal je immers maandelijk evenveel of minder, maar dan beschik je over volwaardig HBO abonnement, tevens te bekijken op meerdere schermen tegelijk. KPN Play lijkt vooral iets voor mensen die heel graag TV kijken, maar vaak onderweg zijn. De vraag is of je dan überhaupt wel zin in TV kijken hebt.
Het lijkt me sterk dat iemand met een thuis situatie hier trek in heeft. Even lekker rondzappen zit er niet in, noch teleteksten, noch uitbreidingen van het aantal kanalen.
Bij het downloaden van de (iOS) app stuit ik al gelijk op een probleem. Enkel voor iOS 8 en hoger. Dat doe ik mijn iPad 2 niet aan. Ik kan wel een oudere versie downloaden, maar bij het opstarten kom je niet verder dan "download de nieuwste versie. Goed, iPhone 6 dan maar.
De app zelf is ok. Spul laadt snel, lijkt HD (maar dat is wat lastig te zien op zo'n klein scherm) zoeken naar content vind ik wat omslachtig, veel menu browsing en qua keuze wat karig. Films vind je bijvoorbeeld alleen in de HBO sectie.
Qua kanalen is het ook geen vetpot. Je zal het moeten doen met 19 standaard kanalen en 3 HBO kanalen. De laatste is wat het natuurlijk aantrekkelijk maakt, maar als niet KPN abonnee is kijken via casten naar TV niet altijd een optie, dus wat dat betreft vind ik HBO in Play minder waard dan standaard op je TV. Helaas geen FOX, SBS 9, één of Canvas, maar wel MTV, Nickelodeon, TLC, Xite, Comedy Central, Disney Channel, Investigation Discovery, Discovery, NGC en the usual suspects.
15 euro voor een service vind ik wel wat duur, ik denk dat meer mensen over TV kabel aansluiting beschikken dan Wifi die goed genoeg is voor het bekijken in full HD.
Ik vraag me alleen af of KPN Play ook in het buitenland te bekijken is. Je kent het wel, s'avonds op de hotel kamer alle meuk in het Duits/Frans/Chinees, terwijl je het liefst naar Nederlandse programmering kijkt, en die is vaak juist geblocked via de standaard apps. Dan kan het best de moeite waard zijn om even KPN Play aan te schaffen, uiteraard enkel wanneer het te gebruiken is in het buitenland, maar ik zie niet in waarom niet.
Verblijf je vooral veel in Nederland, dan volstaat iTV van KPN of Horizon Go van Ziggo. HBO vind ik niet echt een lokkertje, bij de concurrentie betaal je immers maandelijk evenveel of minder, maar dan beschik je over volwaardig HBO abonnement, tevens te bekijken op meerdere schermen tegelijk. KPN Play lijkt vooral iets voor mensen die heel graag TV kijken, maar vaak onderweg zijn. De vraag is of je dan überhaupt wel zin in TV kijken hebt.
Het lijkt me sterk dat iemand met een thuis situatie hier trek in heeft. Even lekker rondzappen zit er niet in, noch teleteksten, noch uitbreidingen van het aantal kanalen.
Ja, 19 standaard kanalen die je vaak ook bij analoog vind en de 3 HBO kanalen zijn lineair te bekijken.PcDealer schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:13:
Heeft HBO lineare tv aanbod?
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door MadDogMcCree op 05-11-2015 19:58 ]
Ik heb deze email gekregen:
Ben ik nou gek of staat er dat ik voor 1 jaar 11,99 euro betaal als ik mij voor 1 januari 2016 aanmeld. (dit zullen ze wel niet bedoelen)Beste groggy,
Je hebt een poosje terug interesse getoond in de bèta van Play. We hebben goed nieuws: Play is nu voor iedereen verkrijgbaar en de eerste maand gratis! En als je je voor 1 januari 2016 aanmeldt betaal je het eerste jaar €11,99 in plaats van €14,99.
Hoe werkt het?
Meld je aan via de website en volg de instructies. Na je aanmelding download je de app in de appstore (zoek naar Play van KPN) en kun je meteen naar je favoriete films, series en tv-programma's kijken! Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding.
Tip: gebruik Google Chrome als browser voor het aanmeldproces.
Heb je feedback of vragen? Laat gerust een bericht achter op het forum of kijk of je het antwoord op je vraag kunt vinden in onze FAQ.
Let's Play!
Groeten,
Team Play van KPN
Ze bedoelen natuurlijk €11,99 per maand. Echter staat dit er niet. Als je er een principekwestie van wilt maken moet je NU de klantenservice bellen dat je dit af wil sluiten voor €11,99, voordat er een tweede mail achteraan komt dat ze de bewoording 'per maand' vergeten zijn..groggy schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:53:
Ik heb deze email gekregen:
[...]
Ben ik nou gek of staat er dat ik voor 1 jaar 11,99 euro betaal als ik mij voor 1 januari 2016 aanmeld. (dit zullen ze wel niet bedoelen)
Zoals het er nu staat, zou je het op kunnen vatten als per jaar inderdaad..
Verwijderd
De volgende resoluties en bitrates zijn momenteel actief:
Resolutie - Bitrate in b/s
320x180 - 916000
480x270 - 984000
640x360 - 1408000
768x432 - 1832000
1024x576 - 2786000
Video is AVC1 H.264 Main Profile Level 3.1 op de hoogste resolutie. Audio is mp4a.
Resolutie - Bitrate in b/s
320x180 - 916000
480x270 - 984000
640x360 - 1408000
768x432 - 1832000
1024x576 - 2786000
Video is AVC1 H.264 Main Profile Level 3.1 op de hoogste resolutie. Audio is mp4a.
zijn de play streams/zenders ook op windows te bekijken? Misschien vanaf de kpn website na het inloggen? Ik zie alleen een app voor android en ios nu maar ik zou het graag op mijn surface tablet willen gebruiken.
Pagina: 1