Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ben geen hardcore gamer, maar wil toch wat deftige games gaan kunnen spelen die men huidige laptop op dit moment niet aankan. Daarbij denk ik vooral aan "Middle Earth: Shadow of Mordor". Lijkt me zo nice deze game op een hoge resolutie te kunnen spelen. De aanbevolen specs voor deze game zijn de volgende:
Recommended:
Processor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 670 | AMD Radeon HD 7970
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 40 GB available space
Daarnaast moet ook wel gemeld worden dat ik echt een leek ben in PC-building en de nieuwste hardware updates. Vandaar dat ik er aan twijfel om PC te laten assembleren door azerty.nl. Betaal hier graag 50 euro meer voor indien hij dan kant en klaar geleverd wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alle kosten bij inbegrepen (pc assemblage + randapparatuur) zou ik mezelf tot 1250 euro willen beperken.
Ik heb voor het systeem zelf een budget voorzien van 900 - 1000 euro. En dan nog 200 - 300 euro extra voor scherm, toetsenbord en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk naast bovenvermelde kosten ook nog een Windows licentie te moeten aanschaffen? Of hoe doen jullie dat?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem dat future proof is.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
1) Dat iemand eens kijkt of mijn componenten wel compatibel zijn met elkaar.
2) Of ik ergens kan besparen op componenten. Zo denk ik dat bijvoorbeeld de i5 6600 processor misschien wat overdreven is? Ik wil gewoon de nieuwere games kunnen spelen in een hoge resolutie. Hoeft daarom geen ultra resolutie te zijn, maar grafisch wil mijn oog toch wat.
Dus hier mijn lijstje:
Ik heb me voor deze lijst gebaseerd op de BBG guide van november. Omdat ik grafisch gezien toch wel future proof wil zijn, heb ik de videokaart veranderd naar een R9 390.
Zoals reeds gezegd, kan ik misschien nog wel een mindere processor nemen om hierop te besparen?
Wat ik niet heb opgelijst is extra opslagruimte en een cpu-koeler. Ik weet niet of deze zaken nodig zijn? Met 500 GB kom ik denk ik wel even toe, al ben ik wel van plan de wat grotere games te spelen. De koeler: geen idee of dit nodig is
Een stil systeem is altijd welkom (maar zeker geen hoofdvereiste), dus misschien kan ik hier nog wel wat geld insteken.
Graag jullie mening en opmerkingen over dit systeem.
Ben geen hardcore gamer, maar wil toch wat deftige games gaan kunnen spelen die men huidige laptop op dit moment niet aankan. Daarbij denk ik vooral aan "Middle Earth: Shadow of Mordor". Lijkt me zo nice deze game op een hoge resolutie te kunnen spelen. De aanbevolen specs voor deze game zijn de volgende:
Recommended:
Processor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 670 | AMD Radeon HD 7970
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 40 GB available space
Daarnaast moet ook wel gemeld worden dat ik echt een leek ben in PC-building en de nieuwste hardware updates. Vandaar dat ik er aan twijfel om PC te laten assembleren door azerty.nl. Betaal hier graag 50 euro meer voor indien hij dan kant en klaar geleverd wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alle kosten bij inbegrepen (pc assemblage + randapparatuur) zou ik mezelf tot 1250 euro willen beperken.
Ik heb voor het systeem zelf een budget voorzien van 900 - 1000 euro. En dan nog 200 - 300 euro extra voor scherm, toetsenbord en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk naast bovenvermelde kosten ook nog een Windows licentie te moeten aanschaffen? Of hoe doen jullie dat?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem dat future proof is.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
1) Dat iemand eens kijkt of mijn componenten wel compatibel zijn met elkaar.
2) Of ik ergens kan besparen op componenten. Zo denk ik dat bijvoorbeeld de i5 6600 processor misschien wat overdreven is? Ik wil gewoon de nieuwere games kunnen spelen in een hoge resolutie. Hoeft daarom geen ultra resolutie te zijn, maar grafisch wil mijn oog toch wat.
Dus hier mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 354,- | € 354,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 83,47 | € 83,47 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Antec VPF Series 550W | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 161,85 | € 161,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.029,13 | |
Ik heb me voor deze lijst gebaseerd op de BBG guide van november. Omdat ik grafisch gezien toch wel future proof wil zijn, heb ik de videokaart veranderd naar een R9 390.
Zoals reeds gezegd, kan ik misschien nog wel een mindere processor nemen om hierop te besparen?
Wat ik niet heb opgelijst is extra opslagruimte en een cpu-koeler. Ik weet niet of deze zaken nodig zijn? Met 500 GB kom ik denk ik wel even toe, al ben ik wel van plan de wat grotere games te spelen. De koeler: geen idee of dit nodig is
Graag jullie mening en opmerkingen over dit systeem.