Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 17:12
Goedemorgen,

Ik ben nu enige tijd in het bezit van een HP Elitedesk 800G1 (small form factor) en wil deze graag ombouwen naar een Midi Tower behuizing. Ik word alleen niet wijzer wat voor type moederbord er in deze machine zit, en wat voor behuizing ik dus kan aanschaffen. Mijn vraag is dan ook of iemand mij kan vertellen welk van de volgende type moederborden er in deze machine zit:

ATX
µATX
Mini ITX
E-ATX

Mocht er een antwoord komen dan hoor ik ook graag hoe je hier achter bent gekomen want ik werd van Google niks wijzer in deze....

Ik zie graag de reactie tegemoet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Overigens klopt het exacte type niet wat boven het topic staat! Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Ik denk micro-ATX maar dat kun je alleen zeker weten door even te meten.
Want meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 11:04

Hegeman

Weet van alles wat

Google: HP Elitedesk 800G1 quickspecs.
Chipset in deze machine is Intel Q87.
Google: Intel Q87 size
9e link bevat in de titel mini ITX. Klik
Kijk wel even of dit moederbord overeenkomt met hetgeen zich in jou machine bevindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
hegemanjelle schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:51:
Google: HP Elitedesk 800G1 quickspecs.
Chipset in deze machine is Intel Q87.
Google: Intel Q87 size
9e link bevat in de titel mini ITX. Klik
Kijk wel even of dit moederbord overeenkomt met hetgeen zich in jou machine bevindt!
De chipset zegt niets over de fysieke grootte van het moederbord.

Zo op het eerste oog is het micro-ATX. In elk geval geen mini-ITX of (E)-ATX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
HP Elitedesk

Kunnen jullie het aan de hand van deze afbeelding zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Als je het modelnummer van het moederbord kan vinden kun je daarop google'en...
En inderdaad, alleen aan het chipset kun je onmogelijk de form-factor van het moederbord afleiden....

[ Voor 39% gewijzigd door TIGER79 op 02-11-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afgaand op de schroefgaten is het Micro-ATX, maarrr:
- Een standaard ATX voeding gaat niet werken, in je HP zijn andere aansluitingen gebruikt
- Kans dat de CPU koeler aan het chasis vast zit i.p.v. backplate. Het zijn ook geen standaard Intel socket maten.

Je kunt denk het beste deze machine te koop zetten en zelf dan wat bouwen compleet naar eigen wens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:30
Kaalus schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:43:
Afgaand op de schroefgaten is het Micro-ATX, maarrr:
- Een standaard ATX voeding gaat niet werken, in je HP zijn andere aansluitingen gebruikt
- Kans dat de CPU koeler aan het chasis vast zit i.p.v. backplate. Het zijn ook geen standaard Intel socket maten.

Je kunt denk het beste deze machine te koop zetten en zelf dan wat bouwen compleet naar eigen wens ;)
Of als het budget wat minder groot is alleen een nieuwe behuizing en moederbord. (en eventueel voeding).

Ik zou eigenlijk gewoon proberen de computer los te schroeven om te kijken of je alles los krijgt e.d. nieuwe behuizing bestellen en klaar. Gok dat het best te doen is.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dan zit je alweer aan een half nieuwe PC, en met de overgebleven onderdelen kun je dan vrij weinig (behalve nog meer investeren en compleet maken/verkopen) en kost het je dus feitelijk nog meer geld. Zonde dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Duidelijk. Dank voor alle reacties. Waar het mij voornamelijk om gaat is dat de machine te heet wordt. Als ik meerdere VM's draai loopt de temperatuur regelmatig op tot boven de 70 graden. Ik heb eerder gezocht naar een andere CPU cooler maar aangezien het een small form factor behuizing betreft leek mij een andere "normale" behuizing makkelijker. Hebben jullie anders een idee voor een alternatieve CPU cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Niet druk maken om die temperatuur. Gewoon zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Kijk even in je BIOS naar je fan instelling, als het goed is kun je die wijzigen. Bovendien is 70 graden niet enorm ernstig bij constante maximale belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Ik heb de fan iets hoger gezet in de bios. Ik denk dat de machine gewoon zo laat en met de tijd een nieuwe bouw. Dank voor de reacties!
Pagina: 1