Tweakers IP-Ban voor gehele KPN netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
Gister was ik aan het werk, ik verveelde mij dus ik zit rustig op mijn mobiel, over 4G van KPN, Tweakers.net te lezen.
Leuk forum topic, ik wil reageren, maar wat is dit nou?! Een IP-ban?

Beste sanderinozie,

Tweakers beperkt de functionaliteit van de site voor bepaalde IP-adressen om zo spam, oplichting en misbruik te beperken.

Jou IP-adres (188.207.110.153) valt daar helaas onder en is daarom uitgesloten van het plaatsen van reacties op Tweakers.
Als je een mail stuurt naar frontpage@tweakers.net, dan kunnen we de blockade toelichten en indien mogelijk opheffen. Vermeld in die mail je gebruikersnaam en IP-adres.

Gister mail gestuurt, ik hoop vandaag op reactie.
Vandaag in andere provincie van Nederland, ik hoopte dat het daaraan lag, maar nee ik heb nog steeds een IP-ban....
Altijd alleen op mijn eigen account ingelogd via mijn mobiel en naar mijn weten heb ik geen spam en geen negatieve reacties op mijn profiel of ook maar iets? :?

Meer Tweakers die er last van hebben niet meer kunnen reageren die mobiel netwerk van KPN gebruiken?

PS: Excuses voor eventuele spelfouten, deze computer blijft alles aanpassen naar Engelse woorden :(
PPS: Als dit ergens anders thuis hoort graag een schopje daarheen, maar kon het zo snel niet plaatsen waar zoiets thuishoort :).

Edit 1: IP-adres aan toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Ik had van de week hetzelfde maar dan vanaf T-Mobile netwerk. Ben benieuwd naar de reden hier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:06

mrc4nl

Procrastinatie expert

Tweakers bant sommige gebruikers als zij zich misdragen.(spam,bots etc) meestal wordt dat ook via ip gedaan.

Als iemand een ip krijgt toegewezen van een zendmast kan kan je door tweakers geband ip krijgen.ook al heb je niets fouts gedaan. tweakers kan onmogelijk mobiele IP's en vaste ip's uit elkaar houden.

gewoon een mailtje sturen als het je vaak in de regio gebeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 02-11-2015 09:41 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
mrc4nl schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:39:
Tweakers bant sommige gebruikers als zij zich misdragen.(spam,bots etc) meestal wordt dat ook via ip gedaan.

Als iemand een ip krijgt toegewezen van een zendmast kan kan je door tweakers geband ip krijgen.ook al heb je niets fouts gedaan. tweakers kan onmogelijk mobiele IP's en vaste ip's uit elkaar houden.

gewoon een mailtje sturen als het je vaak in de regio gebeurd.
Dat was ook mijn gedachte, maar ik denk dat het toch anders werkt (hoe weet ik niet).
Gister had ik namelijk een IP-ban toen ik in Breda was.
Vandaag heb ik een IP-ban in Utrecht.

Ik neem aan dat er in Breda en Utrecht andere zendmasten zijn, maar op beide heb ik een IP-ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 13:02
Lijkt me dat zendmasten zelf geen ip adressen uitdelen, die zorgen alleen voor de data verbinding zodat je op het ip gedeelte van het netwerk van de provider kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Vodafone gebruikt volgens mij NAT om iedere mobiel van internet te voorzien. Als er dan mensen zich misdragen, wordt zo een hele provider geband...

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het lijkt me handiger om dit even aan te kaarten in Lieve Adjes. De kans dat iemand die IP bans beheert meeleest in Telecomproviders en Leveringen is niet heel groot. Dus een schopje richting Lieve Adjes

Edit: oh, en post even om welk IP adres het daadwerkelijk ging. Als je dat geheim wilt houden, doe dat dan even in een topicreport.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 02-11-2015 10:22 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 08:59
Heb dit zelf ook een keer gehad op stage, mailtje gestuurd en binnen no time was het gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
batsenbv. schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:28:
Heb dit zelf ook een keer gehad op stage, mailtje gestuurd en binnen no time was het gefixt!
Heb gister een mail gestuurd en ik denk ook dat het snel verholpen zal zijn :).
Maar ik was benieuwd of meer mensen hier last van hadden of dat misschien het gehele KPN netwerk een IP-ban heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEddy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
*Knip*

Modbreak:Graag vriendelijk reageren en anders gewoon helemaal niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Dirk op 02-11-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59

Standeman

Prutser 1e klasse

sanderinozie schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:23:
[...]

Heb gister een mail gestuurd en ik denk ook dat het snel verholpen zal zijn :).
Maar ik was benieuwd of meer mensen hier last van hadden of dat misschien het gehele KPN netwerk een IP-ban heeft.
Er zullen zo nu en dan zeker anderen last van hebben. IP-bans worden inderdaad gezet bij notoire oplichters, spammers, etc.
Maar het hele KPN-netwerk? Nee, zo gek zijn we ook weer niet ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geonosys
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 21:17
EvilWhiteDragon schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:18:
Vodafone gebruikt volgens mij NAT om iedere mobiel van internet te voorzien. Als er dan mensen zich misdragen, wordt zo een hele provider geband...
Klopt, heb dat ook wel eens gemerkt bij KPN. Je krijgt een private IP (class A was het volgens mij), zodat ze een hele berg over één publiek IP kunnen NAtten. Er hoeft dan maar één rotte appel tussen te zitten om een heleboel mensen problemen te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit is een generieke blokkade voor mobiele IP's. Mobiele IP's worden niet vast toegewezen aan een enkel toestel en wijzigen dus voortdurend. V&A en dergelijke mogen niet door nieuwe accounts via mobiele IP's gebruikt worden omdat oplichters daar te vaak misbruik van hebben gemaakt. Als je met een wat ouder en actief account inlogt heb je geen last van deze blokkade. De melding krijg je wel altijd voor het inloggen.

De meeste functies van Tweakers zijn dus wel voor iedereen beschikbaar via mobiele IP's, maar de oplichtingsgevoelige zaken zoals V&A niet.

Zie ook plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam

[ Voor 39% gewijzigd door Dirk op 02-11-2015 13:08 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Helaas is de IP ban wat rigoreus daarmee. Ik kreeg vorige maand ergens als knipoog een mailtje van een oud collega en het IP adres van hun kantoor (vast adres, heel /24 reeks zelfs volgens mij) was geblokkeerd. Komt denk ik omdat het IP adres via reverse DNS bij static.kpn.com uitkomt en als die DNS naam in de banlijst staat, krijg je onbedoelt extra hosts die eigenlijk niet gebanned zouden mogen worden.
Of er is vanuit dat kantoor iets niet zuivers uitgevoerd en daarom gebanned, maar die kans acht ik eigenlijk kleiner.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Welk adres was dat hero of time? Ik kan het redelijk vlot voor je opzoeken wat de reden is geweest. En wij bannen echt niet zomaar, alhoewel we wel een tijdje wat ruimere bans hebben gezet. En we bannen niet op DNS basis.

En verder wat dirk zegt.

188.207.110.153 (en andere KPN ranges) zijn inderdaad uitgesloten omdat het verdraait makkelijk is om een anoniem account met een prepaid abotje aan te maken als je mensen wil oplichten en wij geen weet hebben wat voor een externe gebruiker wij mee te maken hebben (omdat alle providers aa NAT doen).

Met genoeg karma heb je er geen last van :)

[ Voor 43% gewijzigd door Kees op 02-11-2015 14:55 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kees schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:49:
188.207.110.153 (en andere KPN ranges) zijn inderdaad uitgesloten omdat het verdraait makkelijk is om een anoniem account met een prepaid abotje aan te maken als je mensen wil oplichten en wij geen weet hebben wat voor een externe gebruiker wij mee te maken hebben (omdat alle providers aa NAT doen).

Kun je nog wel inloggen met die IP-ban dan?

Zou wel een interessante optie te zijn om mensen in te laten loggen ondanks een IP-Ban.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hooglander1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:17:
[...]

Kun je nog wel inloggen met die IP-ban dan?

Zou wel een interessante optie te zijn om mensen in te laten loggen ondanks een IP-Ban.
Je kan niet registreren maar wel inloggen. En eenmaal ingelogt moet je een kleine hoeveelheid karma hebben (dus activiteit op je acocunt hebben) voordat dat soort dingen geunlocked worden :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welk adres was dat hero of time? Ik kan het redelijk vlot voor je opzoeken wat de reden is geweest. En wij bannen echt niet zomaar, alhoewel we wel een tijdje wat ruimere bans hebben gezet. En we bannen niet op DNS basis.
Even m'n IP history checken, is iig iets van 194.151.x.y ofzo.

In je DM box, voor de veiligheid ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Hero of Time op 02-11-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
Dirk schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:04:
Dit is een generieke blokkade voor mobiele IP's. Mobiele IP's worden niet vast toegewezen aan een enkel toestel en wijzigen dus voortdurend. V&A en dergelijke mogen niet door nieuwe accounts via mobiele IP's gebruikt worden omdat oplichters daar te vaak misbruik van hebben gemaakt. Als je met een wat ouder en actief account inlogt heb je geen last van deze blokkade. De melding krijg je wel altijd voor het inloggen.

De meeste functies van Tweakers zijn dus wel voor iedereen beschikbaar via mobiele IP's, maar de oplichtingsgevoelige zaken zoals V&A niet.

Zie ook plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam
Snap ik het helaas voor mijn specifiek nog steeds niet helaas.
Account bestaat al sinds 2009, ik denk dat dat wel als lang genoeg kan worden bestempeld? ;)

En verder wat dirk zegt.

Ik heb (nog) geen bergen karma zoals sommigen hebben, maar ik zou toch hopen dat 4k genoeg is om van alles van de site gebruik te kunnen maken.

Als niet op DNS basis gebanned wordt snap ik niet helemaal waarom ik/mijn account deze ban voor mijn mobiel heeft gekregen :'( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ah, ik kijk net nog even in het overzicht en zie nu dat een oplichter misbruik heeft gemaakt van dit IP, nog voordat de algemene blokkade er was. Ik heb de ban op dit specifieke IP dus maar weggehaald, zodat jij nu, na inloggen, gewoon weer gebruik kan maken van Tweakers. Jouw account is inderdaad actief genoeg om voorbij de algemene blokkade te komen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik was een paar weken geleden op vakantie in Mexico, en bij het bezoeken van T.net kreeg ik ook de melding dat ik geen berichten mocht plaatsen vanaf deze locatie. Het forum was dan ook read-only :) .
Even uit nieuwsgierigheid: hebben jullie alle landen buiten de EU in de ban gedaan? (aangezien Mexico mij persoonlijk niet zo'n heel risicovol land lijkt, in tegenstelling tot bijv. een Rusland of China).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Landen buiten de Benelux volgens mij zelfs. Is een .plan over geweest. Zie plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam voor meer informatie, maar voornamelijk:
Naast de TOR-blokkade gaan we dus ook het bezoek en gebruik van Tweakers, afkomstig uit andere landen dan België en Nederland, beperken.

Pagina: 1