Nieuwe interne HD

Pagina: 1
Acties:

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-02 09:51
Hey,

de laatste tijd begin ik redelijk krap te komen in vrije opslagruimte in mijn HTPC. Dus ik was van plan om 1 van de 3TB schijven te vervangen door een groter model.
Ik had de volgende schijf in gedachten: WD Green 6TB

Nu merk ik wel op dat ik voor hetzelfde geld een Seagate Archive 8TB kan kopen. Als ik rond lees dan zijn de meningen van deze schijven redelijk verdeeld. Nieuwe techniek die veel kans heeft op falen, enz...

Zouden jullie het bij de WD houden of toch voor die Seagate gaan?
Schijf zou dienst doen om films op te slaan. Die dan op regelmatige basis via KODI afgespeeld worden. De HTPC zelf ligt dagelijks aan, maar schijven worden na 10min idle uitgeschakeld.

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-02 13:14
Je kunt toch ook meerderen kleine harde schijven gebruiken.
Ik heb geen ervaring met 6 of 8TB schijven maar heb ook gehoord dat deze sneller stuk gaan.

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-02 09:51
Mijn kast zit al vol met 3 & 4TB schijven en voor zover ik weet bestaat er geen ITX mobo of ITX case die meer dan 6 HD's aankan :p

Andere oplossing zou een 2 of 4 bay nas zijn met een nieuwe 3TB schijf, maar dit komt mij hoe dan ook duurder uit.

Systeem voor alle duidelijkheid:
HTPC

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 18:35
Seagate heeft zichzelf een beetje in de vingers gesneden door Maxtor te kopen. Maxtor was ongeveer het slechtste merk qua hardeschijven. Als ik nu een Seagate koop ben ik altijd bang dat het om een Maxtor model gaat. Ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe het precies nu zit met Seagate maar sinds die fusie haal ik niks meer bij beide partijen.

GTA VI - All aboard the hype train!!