Google Analytics zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dion91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2022
Goedemorgen,

Ik ben nogal een leek op dit gebied, dus ik verwacht op Tweakers de expertise te vinden die ik zoek. Het probleem waar ik mee kamp is als volgt: ik wil in mijn Analytics graag de zoekresultaten van mijn twee websites zien. Echter, 'Er zijn geen gegevens beschikbaar voor deze weergave', volgens het systeem. Ik heb de websites gekoppeld aan Analytics via Search Console. Laatstgenoemde geeft ook aan dat de websites geverifieerd zijn. Verder wordt alles ook goed weergeven in Analytics, behalve de zoekresultaten dus. Wat doe ik fout? Mis ik een handeling?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:30
Bedoel je de gegevens onder het kopje zoekmachine optimalisatie? Dit zou na koppeling met search console gewoon zichtbaar moeten zijn, mits je voldoet aan de volgende twee voorwaarden: 1. Je search console bestaat al even, zodat het de tijd heeft gehad om data te verzamelen. 2. Je heb in analytics een langere periode geselecteerd en bv niet alleen vandaag. In search console is namelijk de data van vandaag en gister niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Alles onder het kopje "search engine optimization" komt inderdaad uit de Search Console, die laat vaak pas na een week data zien. Wat je wel kun doen is onder het kopje "Acquisition" naar "All traffic" te gaan, daar staat natuurlijk wel "Google / organic" tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dion91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2022
Bedankt voor jullie reactie. Ik voldoe aan de voorwaarden die iivvvii noemt. Bij acquisitie zie ik inderdaad wel gegevens staan, maar bij Zoekmachineoptimalisatie (zoekopdrachten, bestemmingspagina's en geografische samenstelling) staat helemaal niets, terwijl ik een selectie van een langere periode heb aangevinkt. Search Console is al enige tijd geleden aangemaakt en geverifieerd. Een heel raar probleem dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:30
Je hebt het over twee websites, heb je deze op de juiste manier in Analytics staan. Kan je aangeven wat de structuur is van je Analytics account. Aangezien je twee websites hebt heb je neem ik aan ook twee search console properties en deze gekoppeld aan de desbetreffende website?