Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-11 14:45
Graag zou ik mijn Huawei P7-L00 (Chineze dual-sim versie) upgraden naar de nieuweste update B851 (Android 5.1.1). Of wellicht de nieuwe Miui 7 rom proberen. Helaas kom ik niet in de recovery mode. Ook de factor reset vanuit instellingen werkt niet. De mobiel lijkt dan alleen opnieuw op te starten of af te sluiten. Ook de optie 'Local Update' werkt niet na het selecteren van UPDATE.APP. Ook vanuit ADB tools werkt boot to recovery niet.
Wel kan ik in de FastBoot & Rescue mode komen door de USB kabel aan te sluiten en de Vol - & Power button in te drukken. In dit menu zijn alleen geen opties beschikbaar en heb ik geen idee wat ik hier kan doen.
Mijn vriendin heeft de Nederlandse versie (L10) en die kan ik prima in Recovery krijgen. Ik denk dan ook niet dat het aan de manier ligt waarop ik de knoppen indruk.

Zijn er opties om alsnog vanuit de FastBoot & Rescue mode een nieuwe update te installeren of fabrieksinstellingen te herstellen?

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:34

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Heb je al geprobeerd de standaard recovery of een custom recovery te flashen? Als update.app niet werkt is er iets mis. Het zou out of the box moeten werken, omdat het een officiele update is. Kan je de update niet starten vanaf je instellingen --> updater?

[ Voor 53% gewijzigd door Johan9711 op 02-11-2015 13:21 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Redbaard
Johan9711 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:18:
Heb je al geprobeerd de standaard recovery of een custom recovery te flashen?
Nee, ik heb dan ook geen idee hoe ik dit zou moeten doen.
Als update.app niet werkt is er iets mis. Het zou out of the box moeten werken, omdat het een officiele update is. Kan je de update niet starten vanaf je instellingen --> updater?
Heb het ook via instellingen --> updater geprobeerd en dan local update, echter lukt dat niet. OTA update geeft ie aan dat ik de meest recente versie heb.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Wat geeft hij aan als je probeert te updaten via instellingen? Heb je de zip file wel uitgepakt? Het is gewoon officiële firmware, dus het zou gewoon moeten werken.

• Redbaard
Als ik naar instellingen --> updater --> locale update ga. Dan krijg ik eerst een melding dat ik een backup kan maken of wil installeren. Als ik op installeren druk krijg ik een melding dat het toestel opnieuw wordt opgestart en dan lijkt het toestel uit te gaan. Of hij daadwerkelijk uit is weet ik niet, Toestel gaat niet direct weer aan, paar keer power button een tijdje ingedrukt houden en dan doet ie het weer. Er is dan echter niets veranderd.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik weet niet of je nog garantie hebt, anders zou het daar wel eens onder kunnen vallen. Anders kan je de stock recovery opnieuw flashen, daarvoor zijn genoeg handleidingen te vinden op XDA. Ik heb zelf geen P7, dus ik weet het niet exact, maar het zal wel een img bestand zijn die je via een fastboot command moet flashen. (waarschijnlijk moet je wel eerst je bootloader unlocken)

• Redbaard
Als ik in Fastboot & Rescue mode zit staat er onder wel Phone Unlocked, weet alleen niet of dit de bootloader betreft. Het toestel is geroot. Heb denk ik geen garantie, aangezien het toestel uit China komt ;)

Heb je toevallig een goede handleiding voor mensen die niet al te PRO zijn met de command line om dit te doen? Zelf had ik al gevonden dat je met de HuaweiExtrator de recovery.img uit een update.app kan halen.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

http://forum.xda-develope...lopment/recovery-t2811965

alles wat je moet weten staat hier.

[ Voor 255% gewijzigd door Johan9711 op 02-11-2015 15:41 ]

• Redbaard
`Dankje, Alleen nog even deze taal zien te ontcijferen.

boot your device in bootloader mode :$ adb reboot bootloader
flash custom twrp recovery :$ (sudo*) fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.8.0.0.img
reboot your device :$ (sudo*) fastboot reboot

• Redbaard
na aardig wat te hebben geprobeerd is het gelukt. De nieuwe ROM draait. alleen een nieuwe recovery.img en boot.img flashen was niet gewoon. Ook de cust.img en system.img moesten worden geflasht.
Heb de recovery van B851 gepakt.

OpenTWRP werkt nu met 2.8.7, alleen staat er wel dat ie eigenlijk voor de P7-L00 is. Heb er verder nog niets mee gedaan, weet ook niet hoe ik kan checken of deze echt werkt.
Of heeft er iemand een geschikte TWRP of CWM recovery voor de L00? Andere versies die ik heb geprobeerd reageren niet op input na het booten in recovery.

EDIT: laat het denk ik bij de standaard recovery + standaard ROM B851 (android 5.1.1). Lijken toch geen custom roms te zijn voor de L00

[ Voor 11% gewijzigd door Redbaard op 04-11-2015 20:36 ]

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:13
Ik had hetzelfde probleem, ik kon met geen mogelijkheid een nieuwe ROM installeren. Ook in de recovery mode kon ik niet komen. Met behulp van deze post heb ik de Huawei stock recovery kunnen installeren.

Hiervoor heb ik onder andere adb moeten installeren en de gegeven commando's moeten uitvoeren. Recovery mode werkt weer, nu door met de nieuwe ROM. :*)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Michel5128 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:57:
Hiervoor heb ik onder andere adb moeten installeren en de gegeven commando's moeten uitvoeren. Recovery mode werkt weer, nu door met de nieuwe ROM. :*)
Ik denk dat de TS het inmiddels wel gelukt is na 7 maanden. Een oud topic kicken is dus ook niet nodig.

Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.