Gezocht; de juiste micro ATX behuizing

Pagina: 1
Acties:

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:06

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
Ik ga mijn desktopvervangende laptop vervangen voor een Micro ITX systeem met portable scherm.
Ik reis nogal veel, maar gebruik de laptop niet voor onderweg. Nu zoek ik een specifiek formaat behuizing om de kast + scherm in mijn laptoptas in het vliegtuig mee te nemen.
Het systeem word een allrounder en er gaat waaarschijnlijk ook een GTX 960 of 970 in komen, en ik heb genoeg aan een enkel 2.5" slot.

Ik zoek dus een behuizing met nagenoeg laptopafmetingen, zo plat mogelijk dus.

Mijn oog was eigenlijk gevallen op de volgende behuizing:
pricewatch: Fractal Design Node 202
Deze is echter slecht/niet leverbaar.

Een alternatief is de Milo ML08
pricewatch: Silverstone Milo ML08
Deze is het echter net niet volgens mij en is ook nog een tikkeltje duurder en ook deze is niet echt goed leverbaar.

Zijn er nog andere, niet al te dure, Micro ITX behuizingen die een grafische kaart kunnen herbergen?

[ Voor 8% gewijzigd door ZenTex op 02-11-2015 14:25 ]

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
ZenTex schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:21:
Ik ga mijn desktopvervangende laptop vervangen voor een Micro ITX systeem met portable scherm.
[...]
Zijn er nog andere, niet al te dure, Micro ITX behuizingen die een grafische kaart kunnen herbergen?
Dan vraag ik mij toch af waarom je jouw laptop wil vervangen. Is het dan alleen om er een desktop gpu in te kunnen doen? Want dan vallen er een hoop Mini-ITX behuizingen al af (filter).

productreview: Silverstone RAVEN RVZ01 review door Foritain
productreview: Silverstone Milo ML07 review door Foritain

Deze zijn wat groter dan een laptop, het is dus maar de vraag of ze zelfs maar passen in een laptop tas en of het wel veilig is voor de componenten, want een HTPC is niet bedoeld om overal mee te dragen.

#HTPCPrijsSubtotaal
1Silverstone RAVEN RVZ01 -- 105mm hoog, 330mm gpu max lengte, SFX€ 89,90€ 89,90
1Silverstone Milo ML07 -- 105mm hoog, 330mm gpu max lengte, SFX€ 70,-€ 70,-
Importeer producten

#PSUPrijsSubtotaal
1Silverstone SX500-LG -- SFX, 80 Plus Gold, Modulair€ 80,51€ 80,51
Importeer productenTotaal€ 80,51

[ Voor 83% gewijzigd door Ketho op 02-11-2015 14:20 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:24
Misschien handig om hem achter je monitor te monteren om er een sort van AIO van te maken?

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Ik heb zelf een Node 202 als HTPC. Ik moet zeggen dat de afmetingen van die kast mij een beetje tegen vallen. De buiten maten van de kast zijn vrij fors terwijl er intern maar weinig ruimte van over blijft. De stock koeler van inter past niet en zelfs een [URL=]"http://tweakers.net/pricewatch/300146/scythe-big-shuriken-2-rev-b.html"]pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B[/URL] past alleen als ik de magnetische stoffilter weglaat. Ik heb het niet geprobeerd maar ik denk dat het monteren van een losse grafische kaart ook een heel uitdaging kan worden met het oog op doorzakken en stevigheid van de meegeleverde PCI riser.

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:06

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
Ketho schreef op maandag 02 november 2015 @ 06:11:
[...]

Dan vraag ik mij toch af waarom je jouw laptop wil vervangen. Is het dan alleen om er een desktop gpu in te kunnen doen? Want dan vallen er een hoop Mini-ITX behuizingen al af
Zoals gezegd gaat het om een allround desktopvervanger, daar hoort dus zeker een redelijke GPU in. Je krijgt zo gewoon meer bang voor buck en ik vindt het niet meer nodig elke 2 jaar rond de 1000 euro uit te geven voor een laptop die vergeleken met desktop specs middelmatig te noemen is.

De raven en ML 07 zijn naar mijn mening iets te hoog om comfortabel in m'n laptoptas te passen. het gaat wel maar is niet ideaal.
hanvandijk schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:47:
Ik heb zelf een Node 202 als HTPC. Ik moet zeggen dat de afmetingen van die kast mij een beetje tegen vallen. De buiten maten van de kast zijn vrij fors terwijl er intern maar weinig ruimte van over blijft. De stock koeler van inter past niet en zelfs een [URL=]"http://tweakers.net/pricewatch/300146/scythe-big-shuriken-2-rev-b.html"]pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B[/URL] past alleen als ik de magnetische stoffilter weglaat. Ik heb het niet geprobeerd maar ik denk dat het monteren van een losse grafische kaart ook een heel uitdaging kan worden met het oog op doorzakken en stevigheid van de meegeleverde PCI riser.
Bedankt voor de hands-on ervaring.
Dat van de stock koeler wist ik niet, dus daar komt een after market koeler bij. er zijn er voldoende te vinden.
Wat betreft de GPU, ik heb een aantal reviews van de behuizing gelezen en men ondervond daarin geen probleem wat betreft de montage van de GPU/riser.

Zijn die interne scheidingswandjes trouwens verwijderbaar?

Enfin, de Node 202 is wellicht niet eens leverbaar, ik wacht nog op een mailtje van de winkel.