Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een 600 watt voeding en de koelings fan die erin zit is defect, aangezien de voeding verder perfect werkt wil ik de fan gewoon vervangen. Hier komt het probleem het formaat is 135 mm en ik kan geen enkele winkel vinden die deze verkoopt. kan er een paar vinden maar geen van allen zijn leverbaar.

iemand hier die misschien een shop weet die deze verkoopt in nederland? buitenland is voor mij nogal lastig aangezien ik geen creditcard heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

135mm? Weet je zeker dat het niet om de veel meer voorkomende 140mm standaard gaat?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

En welke voeding gaat het om?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:58:
135mm? Weet je zeker dat het niet om de veel meer voorkomende 140mm standaard gaat?
100% zeker heb de voeding uit elkaar gehaald en hem opgemeten. ben ermee naar de winkel gegaan en dacht die kopen we even maar toen bleek dat 135mm wel een probleem is
Cooler master RS-600-AMBA-D3

part nr van de fan is: DFS132512M

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

hmmm das een leuke verrassing uit de specs 135mm ultra silent fan

Is hij al ouder dan 5 jaar? CM geeft hier/gaf blijkbaar 5 jaar garantie op http://www.coolermaster.c...ort/model/RS-600-AMBA-D3/

Hmmm eerste vermelding 2008....

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brid schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:09:
hmmm das een leuke verrassing uit de specs 135mm ultra silent fan

Is hij al ouder dan 5 jaar? CM geeft hier/gaf blijkbaar 5 jaar garantie op http://www.coolermaster.c...ort/model/RS-600-AMBA-D3/

Hmmm eerste vermelding 2008....
hij is ouder dan 5 jaar en ik heb hem al uit elkaar gehad dus garantie is weg, heb zelfs contact met leverancier gehad (nederlandse vestiging van Cooler Master) en die hadden ook niks liggen.
ja die past waarschijnelijk wel, en die had ik al gevonden maar is nergens leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En deze dan? pricewatch: Zalman ZM-F4, 135mm (Niet bij Max ICT bestellen!)

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 01-11-2015 23:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja die had ik ook al gezien ben bang dat of de gaten niet hetzelfde uitkomen of dat het uitstekende stuk niet in de voeding past aangezien degene die erin zit perfect vierkant is en er precies in past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Je zou deze kunnen proberen http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16835119164

Hmmm €40,- inc shipping >:)

[ Voor 14% gewijzigd door brid op 01-11-2015 23:20 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan stuur je hem toch gewoon terug?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:15:
[...]

ja die had ik ook al gezien ben bang dat of de gaten niet hetzelfde uitkomen of dat het uitstekende stuk niet in de voeding past aangezien degene die erin zit perfect vierkant is en er precies in past
Gewoon tiwraps gebruiken. Een 120mm kan dan ook wel vermoed ik..qua cooling ook voldoende. Eventueel maak je een voorzetje van hout/latjes /plastic of karton.

[ Voor 7% gewijzigd door ToFast op 01-11-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat deze perfect is... dit maar eens proberen en hopen dat het past want de herrie die de voeding maakt is niet grappig meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:20:
[...]

ik denk dat deze perfect is... dit maar eens proberen en hopen dat het past want de herrie die de voeding maakt is niet grappig meer
Had nog niet gekeken wat het kost, maar das dus €40 inc vat en shipping 8)7
Of je moet hem hier ergens in nederland kunnen vinden

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brid schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:22:
[...]

Had nog niet gekeken wat het kost, maar das dus €40 inc vat en shipping 8)7
Of je moet hem hier ergens in nederland kunnen vinden
crap kan ik beter nieuwe voeding halen... pfffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:23:
[...]

crap kan ik beter nieuwe voeding halen... pfffff
Joh, fix er gewoon een of andere 120mm fan op met tiwraps of die zalman. Dat de gaatjes niet overeenkomen maakt niet uit en of die fan nu muurvast zit of er zelfs losjes bijhangt ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb het nagezocht en deze past niet, deze heeft 120mm fan formaat gaten. dus ziet ernaar uit dat ik of met tiewraps moet gaan knutselen of een nieuwe voeding moet kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Succes met het knutselen, 5 minuutjes met dunne tiwraps van de bouwmarkt of de action en je kunt weer los. Wellicht dat een 140mm gewoon past en anders moet je wat plastic wegsnijden van de case van een fan als die te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Ik had in ieder geval geen grote uitgaven (40) gedaan aan die voeding, als je iets bij legt heb je een splinternieuwe.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:42:
Succes met het knutselen, 5 minuutjes met dunne tiwraps van de bouwmarkt of de action en je kunt weer los. Wellicht dat een 140mm gewoon past en anders moet je wat plastic wegsnijden van de case van een fan als die te groot is.
Inderdaad, ik heb een 140mm fan eerder gewoon een paar keer over de zaagtafel gehaald, dat gaat voor die luttele mm's perfect.
De dunne stroomdraadjes wel even in veiligheid brengen door ze naar het midden te voeren. :+

De fan paste er daarna strak in, tywraps waren al niet meer nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 01:08:
[...]

Inderdaad, ik heb een 140mm fan eerder gewoon een paar keer over de zaagtafel gehaald, dat gaat voor die luttele mm's perfect.
De dunne stroomdraadjes wel even in veiligheid brengen door ze naar het midden te voeren. :+

De fan paste er daarna strak in, tywraps waren al niet meer nodig. ;)
ok dan gaan we dat maar doen dat lijkt me wat beter dan met tieraps morgen even knutselen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol 140 mm fan paste gewoon niks hoeven te zagen etcok fan ligt er los in en de fan grill paste niet dus het is nu gewoon een open gat maar hij werkt en is stil :-)

echter wat blijkt mijn CPU fan is ook gaar (ook coolermaster) maar na een berg stof verwijderen is die ook weer stil, toch wel aan vervanging toe maar dat regelen we wel ff

thnx all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je kan geen willekeurige fan erin plaatsen dan kun je er vanuit gaan dat het mis gaat.

De fan mag geen hogere start spanning hebben, mag niet minder lucht verplaatsen, mag niet mindere statische druk hebben, heeft natuurlijk ook geen nut dat het een PWM fan is en ga zo maar door.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:45:
Je kan geen willekeurige fan erin plaatsen dan kun je er vanuit gaan dat het mis gaat.

De fan mag geen hogere start spanning hebben, mag niet minder lucht verplaatsen, mag niet mindere statische druk hebben, heeft natuurlijk ook geen nut dat het een PWM fan is en ga zo maar door.
nou toch heb ik het gedaan en het werkt voor alsnog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe weet je dat het prima werkt? Dat de voeding nu nog niet is ontploft bijvoorbeeld zegt helemaal niks over het wel of niet goed werken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:43:
Hoe weet je dat het prima werkt? Dat de voeding nu nog niet is ontploft bijvoorbeeld zegt helemaal niks over het wel of niet goed werken.
ik zei dat hij vooralsnog prima werkt. en dat is op dit moment nog steeds zo, mocht hij ontploffen merken we dat wel toch. Ik hoop van niet en verwacht ook niet dat het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb in het verleden zo veel voedingen voorzien van stillere fans. Nooit geen problemen mee gehad.

Overdrijven is ook een vak!

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1