4K gaming PC of nieuwe TV+console?

Pagina: 1
Acties:

• JSmid
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-11 12:50
Beste medetweakers,

Eerste post op het forum en ik heb het maar bij desktop advies geplaatst omdat dit een dichtst bij het onderwerp komt. (als dit echt niet de plek is voor zo'n vraag dan begrijp ik dit)

Enige achtergrond:
- Reeds een 4K build afgemaakt waarmee ik vrijwel alle games op 60 fps kan spelen (specificaties op aanvraag)
- Ik speel nu vrij weinig games en als ik dat wel doe dan speel ik Dota2 of andere minder zware spellen (op een één of andere manier blijf ik niet hangen bij de nieuwe titels)
- Ik heb een lenovo Y50 gaming laptop waarmee ik spellen prima kan spelen op 1080p
- 8 weken geleden verhuisd (student, samenwonend) maar een 32'' tv oogt nu nogal klein
- de xbox one games trekken mij best wel. Heb zelf nog een xbox 360 staan en groot fan van de Forza series.
- Sparen zit er voor mij niet in, net verhuisd, nog geen werk en ben student

Ik heb het idee dat wanneer ik overstap op console, ik sneller blijf hangen bij een game omdat het gewoon lekker simpel op de bank zitten is, xbox aan en gaan. Daarnaast wil ik ook een betere en grotere TV in huis want ik kijk ook graag films/series. Omdat ik vrij weinig game op mijn PC heb ik het idee dat ik de waarde van mijn systeem beter in andere dingen kan investeren omdat ik er de potentie niet uithaal.

Wat vinden jullie? 4K systeem houden (tuurlijk, games zien er geweldig uit op deze resolutie) of overstappen naar een xbox one met een nieuwe TV en nog wat budget overhouden?
Ik ben namelijk bang dat wanneer ik mijn setup verkoop ik er spijt van krijg. Ik heb alle onderdelen het afgelopen half jaar bij elkaar gesprokkeld dus, vandaar.

Hoor graag van jullie.

Groeten,
Joris

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Spullen houden, eventueel extern aansluiten op de televisie met een Xbox controller via de USB poort. Ja je levert wat gemak in, maar als je je huidige systeem een beetje handig linkt aan de tv die nu op de bank zit kan je qua gemak heel dicht bij een console komen terwijl je toch de kracht van een pc hebt met alle daarbij behorende voordelen.

Bovendien is zo kort na aankoop iets doorverkopen natuurlijk altijd weggooien van 20-30% van de aankoopwaarde, hoe je het ook bekijkt. Jammer als je niet anders kan, maar in dit geval zou ik er niet voor gaan...

youtube.com/@hisrep

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:10

M2M

medicijnman

Dus als ik het goed begrijp vraag je ons nu om te kiezen tussen TV+Xbox en je 4k gaming PC... De rebel in mij zegt PC gaming master race, maar ik denk eigenlijk niet dat wij die keuze kunnen maken...

Is het aanschaffen van een Xbox controller + TV geen optie? Behoudt je je PC en stream je via steam naar je TV, gamend op je xbox controller?

-_-

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Een nieuwe 4K TV hoeft niet duur te zijn. Sweetspot qua prijs ligt nu bij 49 inch.

Ik heb zelf de pricewatch: LG 49UB820V Zwart en samen met mijn 980Ti draait het prima. Hij is nu stukken duurder geworden. In de VS was hij zelfs 549$ _/-\o_ tijdens een Amazon sale.

In die prijsklasse (600-800€) zijn er zat andere keuzes te vinden :)

TIP: Je kan wachten tot btw vrije dagen van Media Markt (ook Scheer&Foppen en andere winkels) rond januari...

En vergeet niet dit te kopen: pricewatch: Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows Zwart, PC

[ Voor 16% gewijzigd door Koning Willy op 02-11-2015 06:17 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• JSmid
DeNachtwacht schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:55:
Spullen houden, eventueel extern aansluiten op de televisie met een Xbox controller via de USB poort. Ja je levert wat gemak in, maar als je je huidige systeem een beetje handig linkt aan de tv die nu op de bank zit kan je qua gemak heel dicht bij een console komen terwijl je toch de kracht van een pc hebt met alle daarbij behorende voordelen.

Bovendien is zo kort na aankoop iets doorverkopen natuurlijk altijd weggooien van 20-30% van de aankoopwaarde, hoe je het ook bekijkt. Jammer als je niet anders kan, maar in dit geval zou ik er niet voor gaan...
Gelukkig voor mij dat ik al mijn onderdelen tweedehands heb kunnen regelen. Dit zijn mijn specificaties:
i7 2600K met Enermax liqtech 240 waterkoeling
16GB kingston hyperx geheugen
Asus rampage extreme IV board
250GB samsung 850 evo SSD
2TB HDD
2x Inno3D GTX780ti DHS edition
Corsair carbide 540 case
Seasonic evo 850W PSU

Ik heb de asus PB287Q monitor. Alles bij elkaar een kleine 1300 euro voor betaald. Ik ga er vanuit dat de resale value gelijk is of zelfs wat hoger. Vandaar dat ik de keuze ook overweeg.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

JSmid schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:13:
[...]

Gelukkig voor mij dat ik al mijn onderdelen tweedehands heb kunnen regelen. Dit zijn mijn specificaties:
2TB HDD
Corsair carbide 540 case
Seasonic evo 850W PSU

Ik heb de asus PB287Q monitor. Alles bij elkaar een kleine 1300 euro voor betaald. Ik ga er vanuit dat de resale value gelijk is of zelfs wat hoger. Vandaar dat ik de keuze ook overweeg.
Gelijk of hoger? Ik zou zeggen lager. Als het product al door 2 personen gebruikt is het in mijn ogen nog minder waard.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 20:13
Ik zou ervoor kiezen die twee videokaarten te verkopen en daarvoor in de plaats een tweedehands R9 290 of iets vergelijkbaars in je systeem te stoppen. Van de resterende opbrengst kan je dan een nieuwe TV kopen (en je PC erop aansluiten met wat controllers) of een Xbox One kopen en voorlopig even genoegen nemen met je 32 inch scherm.
Ik denk namelijk ook dat je spijt zal krijgen als je helemaal geen game-pc meer hebt, ik heb ook een PC en een Xbox en die laatste is toch wel een flinke stap achteruit ten opzichte van wat je nu hebt. Op deze manier kan je een beetje het beste van beide werelden behouden.

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
JSmid schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:13:
[...]

2TB HDD
Corsair carbide 540 case
Seasonic evo 850W PSU

Een goeie deal wat mij betreft. Die i7 2600k gaat nog paar jaartjes mee als hij overgeclockt is. Aangezien je op 4K wilt gamen blijf je bij 60hz wat minder CPU kracht nodig heeft dan 144hz..

Die moederboord was 400-450 euro toen hij uitkwam. De 540 case is een van de beste behuizingen...

Enige wat je zou kunnen doen is die twee 780Ti's inruilen voor een 980Ti.

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Verwijderd

Ik zou je pc door verkopen. Je geeft aan nu niet echt geld te hebben voor nieuwe apparatuur, dus een extra 4k tv en xbox controller kopen zit er niet in lijk me. Op een xbox one met mooie tv kun je prima gamen, en dan houd je ook nog eens een beetje cash over voor misschien een nieuw meubel in je nieuwe huis ofzo. Dan kun je over 1 -3 jaar, als je een baan hebt en het geld weer begint te stromen alles heroverwegen.

• JSmid
Uiteindelijk heb ik besloten om een 27'' 1080p monitor te halen wanneer ik mijn setup heb verkocht.
Hierop kan ik mijn laptop aansluiten en nog steeds films vanuit bed kijken en genieten van een groter beeld dan de 15'' van mijn laptop. De setup gaat dan de deur uit en maakt plaats voor een mooie tv met xbox one. Bedankt voor jullie meningen!
Pagina: 1