Toon posts:

DNS probleem cq vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ff kort dan maar.

Ik ben @home abonnee > internet verbinding traag en soms even dood.
Helpdesk concludeert dat mijn PC niet direct verbinding maakt met de DNS server maar er via een omleiding terecht komt.
Hierom is nu een scriptje aangepast en ik daardoor wel directe verbinding kon krijgen met de DNS...en dus zou alles werken.

Hoe kan het dat ik wordt omgeleid naar een DNS?
Wat houdt dat scriptje precies in?
Heeft iemand een uitleg van deze zaken?

Alvast bedankt!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Ik zou dat scriptje ook wel eens willen zien :? .. Misschien hebben ze een route tabel aangepast?

Verwijderd

Is het ook traag met het downloaden..?? (tijdens, dus neist connectie leggen)

Want dan heb je geen connectie met je dns server. Dat moet rechtstreeks gaan.

je dns gebruik je alleen om de vertaling te doen van bv [www.yahoo.com naar ip 64.58.76.178. Daarna gaat de verbinding rechtstreeks naar het ip.

Verwijderd

Topicstarter
Denk inderdaaad dat route tabel is aangepast... maar waarom moest ik dan mijn peecee opnieuw opstarten van de beste man?

Ik kreeg eerst dns errors bij browsen, nu niet meer.
Mijn ip is hetzelfde gebleven.
Pings zijn gemiddeld 30, waren eerst onregelmatig.
Met downloaden is/was ie altijd traag... nu gaat ie met 119kB/s standaard, in hoeverre is dit nou weer snel of niet snel?

bah, hou niet van allemaal kleine irri dingentjes m.b.t. mijn internet connectie.. er lijkt altijd wat. misschien toch adsl nemen eind deze zomer... :?

Verwijderd

Misschien dat je eerst je DNS toegewezen kreeg via de DHCP server en dat je DNS nu gewoon vast is ingesteld.

Verwijderd

Je had kunnen proberen eerst je ip static te maken en je dns in te vullen... dan was het probleem misschien ook verholpen...

Maarja dat is een beetje mosterd na de maaltijd...

En dat adsl ipv @home kabel zou ik zeker niet doen... Nu zit ik zelf ook op @home en wil ook wel sneller enzo, maar nee naar mijn idee zijn er nog weinig adsl providers beter als @home kabel... (@home gaat toch ook 425kb stabiel van een mooie ftp, adsl is vaak bij de 128 al gecapt en alle uploads van adsl zijn ook gecapt vaak meer als bij @home)
Pagina: 1