Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:39
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Programmeren, arduino
qua spellen minecraft, battlefield 2/3 en GRID autosport.
Linux. De hardware moet ondersteund worden door linux als zijnde dat (eventueel met wat moeite) gewoon linux normaal kan draaien er op.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 650 ex monitor

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze onderdelen 2e hands goedkoop gekocht. En de muis die ik nu bij mijn laptop gebruik neem ik mee naar het nieuwe systeem.
#ProductPrijsSubtotaal
1Lian Li PC-A61 Zwart€ 179,-€ 179,-
1Enermax Revolution X't 630 watt€ 98,41€ 98,41
1OCZ Vertex 450 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 277,41

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben benieuwd of zonder een losse videokaart GRID autosport goed te spelen valt. Als dat lukt, dan wil ik eerst even zonder losse videokaart doen en later een losse videokaart 2e hands er bij kopen. Of zijn er nu al goede 2e hands videokaarten die alle functies van directx 12 ondersteunen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken, wel een hekel aan acer.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als het systeem stil is. Videokaart fan die uit gaat of niet te horen is boven enkele stille casefans als de videokaart niet druk bezig is (dus wanneer de igp ook het werk kan doen).

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of dit goede keuzes zijn qua onderdelen. Is er misschien iets dat ik beter kan vervangen door iets wat ietsje duurder is? of is er juist iets wat een stuk goedkoper kan?

Cpu gekozen omdat de i5-6600 een erg kleine performance winst lijkt te geven, en de sprong tussen de i5-6400 en deze toch wel mooi lijkt te zijn.
Dit moederbord heb ik gekozen zodat ik eventueel nog later in de verre toekomst extra geheugen kan bij prikken als dat nodig is. Ook was de mogelijkheid voor een snelle M2 ssd wel belangrijk voor me, zodat ik hiermee over een paar jaar een mooie snelheids winst kan maken door een nieuwe ssd. De M2 ssds die zoals de samsung 950 pro zijn erg interesant qua performance, maar nu nog wel erg duur.
Monitor gekozen omdat goedkoop 24 inch en full hd. Geen idee wat ik bij monitoren eigenlijk bij moet opletten.
CPU cooler gekozen omdat ie mooi is en compleet stil. TDP geeft hij aan 80 watt te kunnen koelen dus de 65 watt van de i5-6500 mag geen probleem zijn. De kast heeft goede doorstroming, dus de warmte zal ook niet helemaal blijven hangen.
Toetsenbord gekozen omdat ik graag een mechanisch toetsenbord wil die redelijk stil is maar toch wel feedback geeft. Ik weet nog niet of MX-brown de juiste voor mij zijn, maar ik weet in de buurt hier (twente) ook niet echt een plek om ze te kunnen proberen en vergelijken met andere mechanische toetsen. + ik wil graag een paar macro keys.
Geheugen gekozen omdat goedkoop en toch dual channel te hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 207,95€ 207,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1LG 24M37H-B Zwart€ 129,-€ 129,-
1Nofan CR-80EH Copper - Passive€ 48,-€ 48,-
1CM Storm Trigger Z (brown switch)€ 109,90€ 109,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 51,95€ 51,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 635,80

Verwijderd

Tja passive koeling moet je niet veel van verwachten. Je kan beter een Gelid Transquillo halen on locken op 800rpm. Ik heb zf met mijn i5 van 77watt draaien die met deze methode nooit 65+ word. Als je in een kerr klaar wilt zijn kun je beter voor een haswell i5 4460 gaan, wel langzamer maar een lichte overkill voor gaming dan kan je er ook mog een leuke videokaart voor high/ultra bij stoppen.

• acemoo
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:00:
Tja passive koeling moet je niet veel van verwachten. Je kan beter een Gelid Transquillo halen on locken op 800rpm. Ik heb zf met mijn i5 van 77watt draaien die met deze methode nooit 65+ word. Als je in een kerr klaar wilt zijn kun je beter voor een haswell i5 4460 gaan, wel langzamer maar een lichte overkill voor gaming dan kan je er ook mog een leuke videokaart voor high/ultra bij stoppen.
Waarom zou je van passieve voeding niet veel mogen verwachten? Als de fabrikant aangeeft 80 watt aan te kunnen en de cpu 65 watt tdp heeft, dan moet dit toch gewoon goed gaan?

De igp van de i5-4460 is de Intel HD Graphics 4600, deze heeft toch een stuk minder performance als de Intel HD Graphics 530 uit de i5-6500. Ik wil juist graag proberen om eerst een tijdje met de igp te werken. Dan denk ik dat de i5-6500 toch een betere keuze is.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

br men schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:43:
[...]

Waarom zou je van passieve voeding niet veel mogen verwachten? Als de fabrikant aangeeft 80 watt aan te kunnen en de cpu 65 watt tdp heeft, dan moet dit toch gewoon goed gaan?

De igp van de i5-4460 is de Intel HD Graphics 4600, deze heeft toch een stuk minder performance als de Intel HD Graphics 530 uit de i5-6500. Ik wil juist graag proberen om eerst een tijdje met de igp te werken. Dan denk ik dat de i5-6500 toch een betere keuze is.
TDP is maar een theoretische schatting. Tevens kun je bij elke review van die NoFan lezen dat je er alsnog een casefan bij moet zetten, het goedkoper is om een normale koeler te kopen en deze gewoon laag te laten draaien en dat die NoFan gewoon belachelijk veel ruimte inneemt.

Een Kotetsu op 400 rpm ga je ook niet horen, en biedt waarschijnlijk betere koeling .

Daarnaast: de HD 530 presteert goed voor een IGP, maar ligt qua fps nog onder een R7 240... Het zal gaan, maar zeker niet van harte.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenneman op 02-11-2015 10:16 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Jeroenneman schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:45:
[...]

TDP is maar een theoretische schatting. Tevens kun je bij elke review van die NoFan lezen dat je er alsnog een casefan bij moet zetten, het goedkoper is om een normale koeler te kopen en deze gewoon laag te laten draaien en dat die NoFan gewoon belachelijk veel ruimte inneemt.

Een Kotetsu op 400 rpm ga je ook niet horen, en biedt waarschijnlijk betere koeling .
720p moet volgens youtube kunnen, al zul je zeker bepaalde details niet hoog kunnen zetten, maar het draait... Battlefield zal wel wat anders zijn (4 ging bijvoorbeeld niet op een HD4000)

passieve koeling is leuk, maar vroeg of laat moet die warmte toch afgevoerd worden; en bij high-end systemen zijn ventilatoren nou eenmaal the way to go. Vandaar dat men eerder aanraad om dan betere (tragere) ventilatoren te kopen dan volledig passief te gaan. Bij HTPC's is dit anders (veel minder krachtige hardware)
Zelf zou ik gaan voor een processorkoeler met een laag RPM, de Kotetsu/Mugen/Tranquillo, dat soort dingen.

een leuke GPU 2ehands zou al een 7970/280X zijn, redelijk krachtig voor het geld. een stapje omhoog is de r9 290(X) waarbij er soms ook nog leuke GTX780 kaarten voorbij komen.
qua toetsenbord, weet je zeker dat je een mechanisch toetsenbord wilt? het is zeg maar wel 20% van je budget wat je er aan uitgeeft. Tuurlijk weet ik dat een goed tobo lang meegaat, maar ik zou 't zonde vinden als je 't uiteindelijk helemaal niets vindt. Ik zou zelf toch eerst ergens even gaan proberen welke switch bij je past.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• acemoo
Ik heb wat reviews gelezen over de passieve koeler. Hij word inderdaad toch wel best warm. Ondanks dat er enkele case fans in de kast zitten word hij toch best warm, denk dat ik dus toch beter voor een gewoon redelijk stille cpu koeler kan gaan.

Toetsenbord wil ik inderdaad eerst ergens proberen, de MX blue van m'n vriendin zijn wel leuk, maar ding maakt zo lawaai.

GPU ga ik toch even zonder proberen. Aangezien ik die toch 2e hands wil halen, kan dat altijd nog eerder gehaald worden als het met de igp toch niet bevalt.
Pagina: 1