Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router krijgt geen WAN adres.

Pagina: 1
Acties:

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Sinds vrijdag zijn we overgestapt van Fiber naar Caiway. Fiber leverde een router erbij maar Caiway niet. Toen heb ik dus een router bij gekocht. Een TP-Link C9. Daarnaast hebben we nog een Airport Extreme (AC) die in de woonkamer staat in brugmodus.

Eenmaal modem vervangen en de tp-link router geplaatst kreeg ik gewoon internet verbinding. Maar er zaten nogal veel bugs in de software van tp link en ik kon maar 17 poorten forwarden. Dus laatste firmware geïnstalleerd om te kijken of die beter zou zijn.

Maar nu krijgt de TP link helemaal geen ip adres meer van de modem. De tp-link eens vervangen voor de airport in router modus en die krijgt direct een ip adres.

Ik heb het volgende al geprobeerd.

Modem en router tijdje van stroom.
Oudere firmware installeren.
Paar keer fabrieksinstellingen.

Maar niets lijkt te helpen. De router blijft staan op "verbinden" en de adressen op 0.0.0.0

De airport als router gebruiken is een optie. Maar ik heb die niet voor niets in de woonkamer staan omdat die tp-link er niet uit ziet met alle kermis ledjes |:(

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Modem een keer uit en aan geprobeerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sweebee
Ja met de volgende manieren:

router aangelaten en reboot op modem

beide een keer gereboot.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb je al eens een 30-30-30 reset geprobeerd?

200 fish found!

• sweebee
Nee nog niet, had er nog niet eerder van gehoord. Zal ik eens proberen.

• sweebee
Thanks -zeehond. Een reset werkte niet op de nieuwste firmware. Toen naar 1 oudere firmware gegaan zonder reset en hij kreeg nog steeds geen ip adres. Toen ik resette op de oudere firmware kreeg ik wel weer een ip adres :)

Lijkt er dus op dat de nieuwste firmware niet goed werkt.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 21:27
Flashen met DD-WRT of OpenWRT is ook een optie
Pagina: 1