Nieuwe behuizing: graag stilte

Pagina: 1
Acties:

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Al een tijdje zit ik erover na te denken om een nieuwe behuizing te halen voor mijn build. Momenteel maak ik gebruik van een Cooler Master N300. Prima ding, maar het geluid lekt aan alle kanten. :P Ik ben dus op zoek naar een behuizing waar ik mijn PC vrijwel niet ga horen en waarbij de koeling ook in orde is.

Wat is je budget?
Hooguit 80 euro. Ik mag een cadeau uitzoeken van mijn vriendin. :P

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Geen merkvoorkeuren. Zoals aangegeven is stilte het belangrijkste, gevolgd door koeling.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,50€ 178,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 136,-€ 136,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,07€ 45,07
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 38,95€ 38,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 45,-€ 45,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 560,42

Ik zelf ben op de pricewatch: Fractal Design Define S uitgekomen. Een prachtige kast, met veel ruimte, die goed koelt én stil is.

Ook heb ik nog gekeken naar de pricewatch: Cooler Master Silencio 352, maar maakte ik me wat zorgen over de koeling. Ik heb een lichte overclock op de GPU staan, dus hij is al wat warmer dan normaal. Ook is mijn CPU koeler hoger dan de maximum aangegeven hoogte.

Edit: Ik ben zojuist ook nog op de pricewatch: Cooler Master Silencio 452 gekomen. Help? :+

Wellicht heb ik een behuizing gemist en kan iemand maar daar bij helpen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
De Silencio 352 kan je meteen afserveren, want daarin gaat je moederbord niet passen.

Verder, qua uiterlijk is een behuizing natuurlijk erg subjectief. Blijkbaar ben je op zoek naar een strakke, zwarte case zonder opsmuk. Imo is de pricewatch: Fractal Design Define S dan een spot-on keus. Eventueel zou je naar zijn duurdere broer, de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart, kunnen kijken, maar als je geen ODD gaat gebruiken, is die eigenlijk niet noemenswaardig.

Andere strakke zwarte behuizingen zijn bijv. nog de pricewatch: NZXT S340 Zwart (met window en wat meer gericht op waterkoeling), pricewatch: Corsair Carbide 100R (stiller dan je huidige, maar minder stil dan de FD Design serie), pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black (de oudere broer van de R5, met een leuk prijskaartje).

• Luca
br00ky schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:58:
De Silencio 352 kan je meteen afserveren, want daarin gaat je moederbord niet passen.

Verder, qua uiterlijk is een behuizing natuurlijk erg subjectief. Blijkbaar ben je op zoek naar een strakke, zwarte case zonder opsmuk. Imo is de pricewatch: Fractal Design Define S dan een spot-on keus. Eventueel zou je naar zijn duurdere broer, de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart, kunnen kijken, maar als je geen ODD gaat gebruiken, is die eigenlijk niet noemenswaardig.

Andere strakke zwarte behuizingen zijn bijv. nog de pricewatch: NZXT S340 Zwart (met window en wat meer gericht op waterkoeling), pricewatch: Corsair Carbide 100R (stiller dan je huidige, maar minder stil dan de FD Design serie), pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black (de oudere broer van de R5, met een leuk prijskaartje).
Dank voor de reactie.

Ik was inderdaad vergeten rekening te houden met mijn moederbord bij de 352. :+ De NZXT S340 is een ontzettend mooie kast, alleen heb ik eigenlijk weinig aan de window. Ik heb bij aanschaf van de componenten niet echt op kleuren gelet, dus echt profijt ga ik er niet van hebben. De overige behuizingen die je opnoemt, zitten boven het budget en zoals je zelf zei is het verschil niet immens groot vergeleken met de Define S.

Ik zit dus goed met de Define S neem ik aan?

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 21:05
define s is een uitstekende keuze, zoals vernoemd je kan alleen geen odd (dvd/cd brander) in de kast kwijt!

• Luca
misterd11 schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:08:
define s is een uitstekende keuze, zoals vernoemd je kan alleen geen odd (dvd/cd brander) in de kast kwijt!
Yep. Gelukkig heb ik sinds aanschaf van de PC (13 maand geleden) nog een ODD nodig gehad. Dat is dus geen ramp. Mocht ik dat echt gaan gebruiken, zijn er ook USB cd/dvd spelers. Toch goed van je om het te vermelden, ik had het natuurlijk ook niet kunnen weten. ;)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart zou je ook nog wel stil kunnen krijgen, als je een goed fanprofiel instelt voor de fans. Goed koelen doet ie dan sowieso.
verder zou ik gaan voor de Silencio 550 dan de 452, pricewatch: Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) removable HDD-kooi en toolless bevestiging lijken me behoorlijk ok. al zal de Define S ook prima zijn.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1