• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 15:24
Ik heb hier een LG 42LE8500 hangen waarbij ik het geluid en beeld laat regelen door een Onkyo SR-TX607. Op de Onkyo remote zitten knoppen om de TV te besturen, maar tot op heden krijg ik deze maar niet aan de gang. Ik heb Simplink in de LG aangezet, en op de Onkyo staat RIHD en Power Control ook aan. Maar op een of andere manier is er geen communicatie tussen beiden afgezien van beeld en geluid.

Heeft iemand een idee waar ik verder nog kan kijken in deze combinatie. Het zou heel makkelijk zijn om één afstandsbediening weg te kunnen doen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:32
Als het goed is staat er ergens in het boekje van de Onkyo codes voor het programmeren van diverse merken remotes die je kan invoeren op de Onkyo remote. Bij die van mij moest ik geloof ik TV en Display ingedrukt houden tot er een rood lampje gaat branden op de Onkyo remote. Dan een 4 cijferige code invoeren op de Onkyo remote en dan kan je de TV aansturen met de onkyo remote.

Dit werkt trouwens ook zonder Onkyo AV versterker, dus RHID / Power control en Simplink heeft hier geen invloed op, volgens mij zijn die zaken alleen voor HDMI CEC en dus het uitzetten van de AV als je de TV uitzet, automatisch input wisselen e.d. (mijn onkyo is al een tijdje stuk, heb nu een Denon, maar gebruik nog steeds de onkyo remote).

[ Voor 17% gewijzigd door Dennism op 01-11-2015 19:38 ]

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 15:24
Dat was hem, thanks! Ik dacht dat ik dit met HDMI-CEC of Simplink op moest lossen, maar ik zat dus verkeerd.