Toon posts:

Low FPS/FPS drops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers.

ik zoek me nu al een paar weken helemaal suf in het vinden van een oplossing...
Het probleem is: ik heb naar mijn weten gewoon een hele goede pc met goede videokaarten
maar om de 1 of andere reden heb ik heel erg lage fps. vrienden met minder goede cpu/gpu halen meer als ik

Mijn pc bestaat uit:

CPU: intel i7 4770
GPU 2x AMD R9 290
RAM: Corsair 16 gb ram
MOEDERBORD: MSI Gaming Z97-GD65
SSD: Samsung Evo 840

Wat ik zelf al heb gevonden is dat ik alle drivers etc moest updaten.
Ik heb alle laatste drivers gedownload.

Ik heb mijn GPU Temp in de gaten gehouden en die word hoog, maar AMD r9 290 staat bekend om hoge temp's

Waar zou het in godsnaam kunnen liggen... Instellingen bios ofzo?

hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Welk OS draai je? Welke driverversie draai je? Alle overige drivers up-to-date? Welke games gaat het om? Welke temperaturen halen je CPU en GPU? Welke PSU heb je?

Er mist nogal wat aan de TS. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 01-11-2015 19:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik draai w10 op het moment maar hiervoor w8 met dezelfde problemen.

Ik draai driverversie 15.7.1 catalyst ( neem aan dat je voor de videokaarten bedoelde)

CS:GO en Ark survival evolved speel ik op het moment.

Ik heb net een fresh clean install gedaan en alle drivers op de juiste pagina's gedownload van de hardware die ik heb.

PSU XILENCE 800W

GPU temp: 80 graden
CPU temp: weet ik even niet meer. heb nu ook niet de beschikking om het spel op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kans is klein dat het iets als instellingen in je BIOS is. Alles kan, maar meestal zijn drops gewoon performance problemen door temps of te hoge instellingen voor je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen van de games op LOW gezet. heb ook opgezocht of het aan bepaalde instellingen kon liggen die niet werken met mijn videokaart en dus ook aangepast. maar dit alles helpt niet.

het moet toch ergens aan liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hoe draaien beide games wanneer je CFX uitschakelt? En speel je beide games wel fullscreen? (Borderless window is nog steeds geen fullscreen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb crossfire ook uitgezet, heb ook al 1 videokaart eruit gehaald.
dit beide mocht niet baten. heb ook de games op fullscreen gespeeld en borderless window full screen
ook dit mocht beiden niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat deze kaarten zijn gebruikt voor een coinmining rig 2 maanden lang. Zou het zo zijn dat ze daardoor nu al end of lifetime zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee, de GPU werkt of wel of niet (naar behoren). Er is geen tussenstap mogelijk. Hooguit dat de fans wat sneller kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat is lage FPS in dit geval?

FPS drops kunnen voorkomen als je PC iets zwaars moet renderen in een spel. Maar goed, CS:GO is niet echt een heel zwaar spel imho.

Ark is nu in Early Access, het is dus aan alpha. Daar zou ik weinig waarde aan de prestatie hechten. Dat is voortdurend in ontwikkeling.

Controleer eens of er niet een proces is op je PC wat veel resources afsnoept. Misschien dat je AV pakket continu loopt te scannen op de achtergrond. En krijgen de kaarten wel voldoende vermogen van de voeding? Alle aansluitingen zitten goed vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

houd je clockspeeds eens in de gaten, 't zou me niets verbazen als die GPU's zichzelf terugklokken als ze warm worden. verder vind ik 't bijzonder knap hoe je die CPU op dat moederbord werkend hebt gekregen :P

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-snake, als ik CS:GO speel heb ik wel eens fps drops naar 15 fps en dat komt meestal voor als ik ga vuren samen met iemand anders tegen anderen.

Als ik met ark speel heb ik 5 FPS in de basis waar het wat drukker is, waar mijn vrienden gewoon lachend 20-30 fps halen, en ik niet boven de 8 fps kom.

Ik heb geen AV pakket, heb gister een clean install met alleen de drivers gedaan en steam.

NLBUURMAN
Ik heb ze via MSI Afterburner vast gezet, en dit zou niet moeten kunnen dan

Hoezo vind je het knap dat ik mijn cpu op dat moederbord werkend heb gekregen ? het is gewoon een 1150 socket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN, sorry mijn fout. het is een MSI Gaming 7 Z97 haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 15:06
Heb je de bios al geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Heeft de computer ooit al normale prestaties laten zien? Wat voor voeding gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bios heb ik nog niet geflashed! pc was eerst altijd veel beter!
Ik gebruik een XILENCE voeding van 800w

Zou het misschien mijn corsair vengeance ram geheugen zijn? die heb ik nu 2 a 3 jaar
2x 4gb.. als ik game gebruik ik 70% van mijn ram geheugen staat bij processen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb het probleem gevonden in CPU-Z. mijn i7-4770 is gelocked op 0.8ghz
ga nu proberen om hem weer normaal te krijgen

iemand ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
Er schijnt een "slow mode" switch te zitten op je moederbord. Deze staat dus aan bij jou :-)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/jj5jzn.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door dannyke01 op 03-11-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook gevonden wat jij zegt dannyke, bedankt voor je reactie maar dit was het niet.
ik heb throttlestop moeten downloaden, en de optie BD-PROCHOT uit moeten zetten.
Dit heeft schijnbaar met een sensor te maken voor mijn CPU die mijn CPU dus in bescherming neemt om niet te warm te worden en hiermee zet je die sensor uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
Fijn dat je het hebt gevonden! Wat zijn je cpu temps nu na het uitschakelen van die sensor? Even goed kijken of hij echt niet te heet wordt
Pagina: 1