Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AMD A8 of Intel core i3/i5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben niet thuis in de processor wereld en ''ken'' eigenlijk alleen de Intel Core i3/i5/i7 series.
Nu ben ik op zoek naar een laptop en vraag ik mij af wat nou beter is, een AMD A8 of Intel Core i3/i5 processor??

Mijn gebruik is: Office, email, af en toe filmpje kijken, browsen. Gewoon het simpele werk met veel multitasking. Af en toe een simpele game (Minecraft voor mijn broertje, hoeft niet op al te hoge graphics)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 19:21 . Reden: Aanvulling ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55

D4NG3R

kiwi

:)

Met jouw eisen heb je waarschijnlijk meer aan een laptop met een AMD APU, deze presteren in games veelal net wat beter dan gelijk geprijsde Intel CPU's met ingebakken GPU. Voor alle overige eisen maakt het geen drol uit welk kamp je een processor van kiest.

Veel belangrijker zal het scherm zijn, ik heb geen idee waar jij naar kijkt maar een 1920x1080 monitor (of hoger) zou niet misstaan als je veel wil gaan multitasken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor normaal gebruik vind ik AMD APU's vaak wat beter allround dan een i3 of een i5. De extra cpu power van een i3/i5 [als die er al is] is vaak niet nodig, maar de IGP van de Intels is een stuk minder.

Jammere is wel dat de keuze bij AMD een stuk minder is.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:25:
Voor normaal gebruik vind ik AMD APU's vaak wat beter allround dan een i3 of een i5. De extra cpu power van een i3/i5 [als die er al is] is vaak niet nodig, maar de IGP van de Intels is een stuk minder.

Jammere is wel dat de keuze bij AMD een stuk minder is.
D4NG3R schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:21:
Met jouw eisen heb je waarschijnlijk meer aan een laptop met een AMD APU, deze presteren in games veelal net wat beter dan gelijk geprijsde Intel CPU's met ingebakken GPU. Voor alle overige eisen maakt het geen drol uit welk kamp je een processor van kiest.

Veel belangrijker zal het scherm zijn, ik heb geen idee waar jij naar kijkt maar een 1920x1080 monitor (of hoger) zou niet misstaan als je veel wil gaan multitasken.
Beide bedankt.
Nu heb ik 2 laptops met AMD A8, ene Full HD ander niet, ene 12gb RAM ander 4GB, ene CPU lager dan andere.
Kortom veel verschillen.

Welke zouden jullie adviseren als het gaat om mijn gebruik wat ik snel wil laten verlopen, of een alternatief?
http://www.bol.com/nl/p/h...-laptop/9200000049737947/
http://www.bol.com/nl/p/t...-laptop/9200000045876957/

PS; Ja ik weet dat dit niet laptop aankoopadvies is maar aangezien we het hier over de processor hebben en jullie nu hier zijn zet ik het even hier.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26

P_Tingen

omdat het KAN

Als dit de twee laptops zijn waar je tussen twijfelt zou ik zonder twijfel voor de HP gaan. Deze heeft een Full HD scherm, de Toshiba een 1366x768 scherm en dat verschil zie je echt wel! De HP heeft een nieuwere generatie A8 en bovendien is hij 50 euro goedkoper. Tel uit je winst. En als je jezelf nou echt een plezier wil doen, dan gebruik je het prijsverschil, leg je er nog een paar tientjes bij schaf je ook nog een ssd aan als vervanger voor de hdd die er nu in zit.

Op het moment dat je je laptop voorziet van een ssd is het minder grote geheugen geen issue meer. Mocht windows gaan swappen dan gaat dat retesnel naar een ssd. Maar voor normaal gebruik is 4GB prima, dus dat hoeft sowieso geen probleem te zijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft lastig... Schopje naar LAA.

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:34:

Op het moment dat je je laptop voorziet van een ssd is het minder grote geheugen geen issue meer. Mocht windows gaan swappen dan gaat dat retesnel naar een ssd. Maar voor normaal gebruik is 4GB prima, dus dat hoeft sowieso geen probleem te zijn.
Sorry dit deel gaat me even te snel, wat bedoel je precies? :?

En is het sowieso mogelijk om de hdd te vervangen, ik denk dan voor de 250gb ssd aangezien ik veel in de cloud werk.

Heb je zelf misschien nog een ander goed alternatief of specifieke samenstelling (of iemand anders natuurlijk.)

Verwijderd

Topicstarter
Iknow, maar begon ergens anders en waren toch bezig, bedankt voor het schopje, bereik ik miss meer mensen.
Sorry voor t ongemak

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:34:
Als dit de twee laptops zijn waar je tussen twijfelt zou ik zonder twijfel voor de HP gaan. Deze heeft een Full HD scherm, de Toshiba een 1366x768 scherm en dat verschil zie je echt wel! De HP heeft een nieuwere generatie A8 en bovendien is hij 50 euro goedkoper. Tel uit je winst. En als je jezelf nou echt een plezier wil doen, dan gebruik je het prijsverschil, leg je er nog een paar tientjes bij schaf je ook nog een ssd aan als vervanger voor de hdd die er nu in zit.

Het topic is verplaatst maar heb nog wel die vraag, wil je niet opdringen maar misschien vond je m niet meer

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26

P_Tingen

omdat het KAN

Haha. Ik had hem wel gezien, maar nog geen tijd.

Vaak is het zo dat meer geheugen = goed. De Toshiba heeft 12gb geheugen en de hp 4gb. De Toshiba zou dan dus beter zijn, want geheugen = goed en meer = beter.

Echter, dat voordeel valt voor een groot deel weg zodra je een ssd gebruikt. Het voordeel van veel geheugen is dat je computer niet hoeft te swappen. Swappen is geheugen tijdelijk naar schijf schrijven, maar schijven zijn traag dus dat wil je niet.

Tenzij je dus een ssd hebt. Die zijn gauw een factor 1000 sneller met lezen en schrijven dan traditionele schijven dus stel dat je nu 4gb geheugen hebt en het OS moet geheugen swappen naar schijf, dan gaat dat 1000x zo snel als bij een gewone schijf en dus is het ineens niet meer een probleem.

Hiermee valt dus een belangrijk voordeel van de Toshiba weg. Blijft over als voornaam verschil het FHD versus HD scherm. Een 17'' scherm op 1366x768 is niet mooi. Smaken verschillen, maar volgens mij moet je zo ongeveer blind zijn als je het verschil op een 17'' niet ziet tussen HD en FHD. Dan komt daar ook nog bij dat de cpu in de HP een generatie nieuwer is dan die in de Toshiba en bovendien €50 goedkoper.

Dus de keuze lijkt me dan niet heel moeilijk.

Komt nog bij dat 4gb niet veel klinkt. Als je hier het forum leest wil iedereen 8gb of meer in zijn computer hebben, maar bij normaal gebruik is 4gb echt zat. Pas als je zware dingen gaat doen, denk foto/video bewerking of virtuele machines draaien, dan is veel geheugen wel nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door P_Tingen op 02-11-2015 20:30 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:27:
Haha. Ik had hem wel gezien, maar nog geen tijd.

Vaak is het zo dat meer geheugen = goed. De Toshiba heeft 12gb geheugen en de hp 4gb. De Toshiba zou dan dus beter zijn, want geheugen = goed en meer = beter.

Echter, dat voordeel valt voor een groot deel weg zodra je een ssd gebruikt. Het voordeel van veel geheugen is dat je computer niet hoeft te swappen. Swappen is geheugen tijdelijk naar schijf schrijven, maar schijven zijn traag dus dat wil je niet.

Tenzij je dus een ssd hebt. Die zijn gauw een factor 1000 sneller met lezen en schrijven dan traditionele schijven dus stel dat je nu 4gb geheugen hebt en het OS moet geheugen swappen naar schijf, dan gaat dat 1000x zo snel als bij een gewone schijf en dus is het ineens niet meer een probleem.

Hiermee valt dus een belangrijk voordeel van de Toshiba weg. Blijft over als voornaam verschil het FHD versus HD scherm. Een 17'' scherm op 1366x768 is niet mooi. Smaken verschillen, maar volgens mij moet je zo ongeveer blind zijn als je het verschil op een 17'' niet ziet tussen HD en FHD. Dan komt daar ook nog bij dat de cpu in de HP een generatie nieuwer is dan die in de Toshiba en bovendien €50 goedkoper.

Dus de keuze lijkt me dan niet heel moeilijk.

Komt nog bij dat 4gb niet veel klinkt. Als je hier het forum leest wil iedereen 8gb of meer in zijn computer hebben, maar bij normaal gebruik is 4gb echt zat. Pas als je zware dingen gaat doen, denk foto/video bewerking of virtuele machines draaien, dan is veel geheugen wel nodig.
Oke bedankt, dat is duidelijk haha

Heb je verder nog een andere aanbeveling qua laptop?
En kan je sowieso de HDD vervangen voor een SSD?
Ik zat zelf te denken aan de Crucial BX100 250, doe veel in de cloud maar wil wel wat programma's er op kunnen zetten 120gb lijkt me dan toch te weinig en 250gb is nog betaalbaar.

En AMD A8 processor is ook wel goed qua levensduur van de laptop? Wil m toch wel een aantal jaren kunnen gebruiken.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 21:58 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1