Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software outlook mailings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn stageopdracht als 3e-jaars HBO student moet ik een aantal bedrijfsprocessen automatiseren.
Het is een webshop waar verzendlijsten met Track & Tracecodes in een excel sheet worden ontvangen door de fabrieken. Deze worden momenteel handmatig doorgemaild naar klanten. Nu ben ik op zoek naar software die bij ontvangst van de excelsheet deze importeert en automatisch doorstuurt naar de klant.

Ik heb al wel een aantal diensten gevonden die zich bezig houden met bulk e-mail naar klanten. Ik spreek hier over diensten als mailchimp en sendblaster. Ik stuit op veel van dergelijke diensten maar wat ik zoek lijkt er niet te zijn.

Op fora lees ik hoe je dit aan de hand van een paar simpele stappen zelf kan doen binnen outlook zelf, dit is hoe het momenteel ook gebeurd. Zijn er softwarepakketten bekend waarbij de excelsheets worden geïmporteerd en met een automatisch bericht naar klanten worden gestuurd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 17:58 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sowieso is je TS wat mager, maar in AZ staat ie niet op z'n plaats. Ik laat het aan de collegae van softe goederen over of ie open mag blijven. AZ -> CSA

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als de excelsheet een kolom met email adressen bevat zou je iets met Powershell kunnen doen, welke de Excel sheet inleest en vervolgens een mail genereert en deze verzendt via SMTP.

Outlook moet je eigenlijk buiten beschouwing laten dit zal altijd een gebruikersactie nodig hebben, het is immers een client applicatie.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik kan wel een paar pakketten verzinnen die voor dit soort dingen gemaakt zijn (DOC1, ITP, StreamServe en HP Exstream zijn een paar voorbeelden van pakketten die grote organisaties gebruiken voor het aanmaken van gepersonaliseerde documenten, maar ik gok dat die buiten je budget zullen vallen). Maar er zijn ook best wel aanbieders te vinden die dit soort diensten aanbieden. In feite ben je op zoek naar iets wat op basis van een trigger (je sheet) een proces begint die elke regel vertaald naar een mail. Er zijn sowieso aanbieders waar je een dienst af kan nemen waarbij je via bijvoorbeeld FTP een bestand aanlevert wat zijn als mailing voor je afhandelen.

Alternatief is inderdaad om zelf iets te maken. Het is, zoals akimosan ook zegt, best mogelijk om een script te maken die elk uur/minuut/seconde een folder gaat pollen om te kijken of er een sheet staat. Als die sheet de code en een email adres bevat kan je best organiseren dat elke regel een email wordt die op een smtp server gezet wordt.

Desktop | Server | Laptop