Toon posts:

Wat is beter? WD - Maxtor - Seagate - (Mitsumi)

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hard aan het sparen voor mijn eigen comp. Harde schijven is volgens mij iets waar je niet op moet bezuinigen toch :?

Ik ben op zoek naar een HDD van een goed merk met de capaciteit van ongeveer 40 gigabyte. Nou kijk ik bij de prijzen van een Maxtor - WD (Caviar) - Seagate en die zijn niet zo erg hoog, is de prijs kwaliteits verhouding wel OK :?

Kan noch geen dealer vinden van Mitsumi HDD, terwijl die dingen wel degelijk in de handel zijn.

is er hoop :?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:32

scorpionv

This space for rent

Maxtor is betrouwbaar en snel, WD is wat minder betrouwbaar, evenals Seagate :P . Dat zijn in ieder geval mijn ervaringen. Mijn ervaring met Mitsumi reikt niet verder dan een Mitsumi muis, en die was bagger.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:06
Een HDD van Mitsumi ??
zou ik niet doen :+ ;)

De 60GXP-serie (toch?) van IBM schijnt heel goed te zijn, en momenteel erg in trek.

Maxtor heeft op zich best goeie schijven en ook best betaalbaar. :)

Quantum is er dan ook nog, ook geen verkeerd merk, heb ik altijd goeie ervaringen mee gehad. :)

Western Digital ook nooit probs mee gehad. Ik heb in m'n Pa's ouwe puter een WCD van 850 MB zitten en die is al paar jaar oud, intensief gebruikt, en nog altijd 100% perfect :)

Seagate, daar heb ik nog een hele ouwe 540 MB schijf van, die ook nog 100% perfect is.
Echter heb ik een Medialist Pro 9,1 GB 7200rpm gehad, en die begon binnen 1 jaar al dodelijke lees/schrijffouten te maken :( :( , viel gelukkig nog net binnen de garantie :)

Verder zijn er nog schijven van Samsung en zo, maar die vertrouw ik allemaal niet zo.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 10:59
Ik heb zelf slechte ervaringen met Seagate (4 kapotte HD's). WD is zeker tegenwoordig erug goed. Maxtor heeft een goeie naam en daar heb ik ook goeie ervaringen mee.

Dus Maxtor of WD is prima.. geen seagate.

Coïtus ergo sum

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb goede ervaringen met Quantum en Maxtor. Andere merken weet ik niet, dus daar ga ik ook geen uitspraken over doen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Hier ook, Maxtor of WD

heb zelf een WD die sneller is dan een van vergelijkbare grootte Maxtor.

allebei rond de 8 gig.

wat ik wel heel stom vindt, is dat die maxtor 5400 rpm is en mijn WD 7200 rpm, en dat die maxtor met sommige tests toch wel heel dicht in de buurt komt bij de mijne.

maar laatst had ik weer een 40 gig WD, die ging wel weer erg hard

• VKC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 13:47

VKC

ik ga zelf voor Maxtor

B4K4^NI...

Verwijderd

Echte All-rounders zijn Maxtors, het zijn de jeeps onder de harddisken, betaalbaar, goede stevigheid en betrouwbaarheid, goede snelheid.

IBM zijn de BMW onder de harddisken, sneller dan Maxtor, maar een Wankelmotor van BMW is onbetrouwbaar bij IBM gaan de harddisks redelijk snel kapot, duurder dan Maxtor

Dus Maxtor voor goedkope snelle opslagruimtes en IBM voor nog snellere duurdere opslagruimtes, maar minder betrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie ervaringen, Mijn pappie heeft zelf een Maxtor 19.1 GB RPM weet ik (nog) niet, eens een keer opzoeken ofzo.

Model is 92041U4. Wel een probleempje mee gehad omdat mijn mammabordje problemen met zijn IDE-controller had, even die nieuwe 4 in 1 drivers er overheen en hij is weer als nieuw.

Trouwens is dat S.M.A.R.T. capability inschalen nou wel of niet handig/goed/beter :?

En dat DMA inschakelen wordt hij daardoor ook sneller?

Ik weet nog niet zo heel veel af van HDD's, ik zit dan ook pas in het 1e jaar van een 4 jarige IT opleiding.

De tijd zal het leren.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 19 juni 2001 23:02 schreef Zero-Consience het volgende:
Alvast bedankt voor jullie ervaringen, Mijn pappie heeft zelf een Maxtor 19.1 GB RPM weet ik (nog) niet, eens een keer opzoeken ofzo.

Model is 92041U4. Wel een probleempje mee gehad omdat mijn mammabordje problemen met zijn IDE-controller had, even die nieuwe 4 in 1 drivers er overheen en hij is weer als nieuw.

Trouwens is dat S.M.A.R.T. capability inschalen nou wel of niet handig/goed/beter :?

En dat DMA inschakelen wordt hij daardoor ook sneller?

Ik weet nog niet zo heel veel af van HDD's, ik zit dan ook pas in het 1e jaar van een 4 jarige IT opleiding.

De tijd zal het leren.
SMART is een technologie die de staat van je schijf monitort, als er slijtage optreedt kan SMART dat detecteren en geeft (via een stukje software) een waarschuwing.

DMA altijd aanzetten! Scheelt snelheid en CPU-gebruik. Ook voor de meeste CD-ROMs kun je tegenwoordig DMA aanzetten.

Ennuh... iedereen is newbie geweest toch? ;)

• HaaZ
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

k heb een WD300BB (Western Digital dus)
geen probz mee en supersnel en errug stil in idle :)

maar zijn deze types nou niet betrouwbaar? :?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

'k Zie net een leuk artikel voor je: http://www.tweakers.net/nieuws/17300

Verwijderd

Ik zou voor de Maxtor gaan, ik heb er zelf één (40gb 7200) en die is snel, en stil -> behoorlijk stil zelfs!!!

Verwijderd

Ik zou voor IBM gaan, zoals boven al gezegd wordt, de BMW onder de harddiscs.
Hij's wat duurder, maar je hebt ook wat beters.

Khep zelfs Seagates, Fujitsu en IBM harddiscs, en ook over die discs ben ik zeer tevreden. Maxtor heb ik teveel slecht gezeik over gelezen en IRL gezien (bij anderen) om daar ooit aan te beginnen, maar kan ik uit eigen ervaring nix over zeggen.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 10:10

Leon

Rise Of The Robots

Weet alleen dat je systeem net zo snel is als het langzaamste onderdeel.. :)
zou dus niet bezuinigen op de HD.. :P

Heb zelf een WD 205BA een Seagate Cheetah en een paar Quantum's erin zitten en tot nu toe is er niet 1 overleden... :)

Maxtor heb ik geen ervaringen mee.. :(
Ik zou zeggen kijk eens op www.tweakers.net of www.storagereview.com :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:45 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik heb zelf slechte ervaringen met Seagate (4 kapotte HD's). WD is zeker tegenwoordig erug goed. Maxtor heeft een goeie naam en daar heb ik ook goeie ervaringen mee.

Dus Maxtor of WD is prima.. geen seagate.
Dat heb je hier al vaker gezegd dus dat weten we nu wel. KIjk eens om je heen in dit forum. De meeste klachten slaan op Maxtor en WD. Weet je zeker dat het probleem niet bij jou ligt?

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
Ik heb zelf vorige week een IBM 40 gig 7200 rpm disk gekocht en ben er zeer tevreden over! Stil en snel ook! dit is mijn eerste IBM schijf, had ik hem maar eerder gekocht.

Verwijderd

Misshien heb je hier iets aan:

Maxtor HDD's round-up

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 09:31 schreef I-eye het volgende:
Misshien heb je hier iets aan:

Maxtor HDD's round-up
sorry dubbel-post! |:(

Verwijderd

WD aaaah :( :( nou ja seagate en maxtor zijn
wel goed heb een seagate 30GB baracuda II
ben er zeer over te spreken heb ook een maxtor 8,4 gb heb me nog nooit in de steek gelaten :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50
Mitsumi: Niet aan beginnen, die cd-roms waren destijds ook kut. Ze zijn nieuw op de harddisk markt, dus verw8 dezelfde problemen

Seagate: Traag, maar toch betrouwbaar (behalve die cheetah). Heb nooit ergens last van gehad, heb nu al zolang ik met computers werk (6 jaar) al Seagates gehad. Nog geen enkele kapot

Maxtor: Niet bekend mee, maar wel goed.

IBM: Rulez :) Vriend van mij heeft 2 DJNA's, een 5400 en een 7200, die dingen waren toen best snel (leven beide nu nog)

WD: On the fly headcrashen. Als de volgende BC moet komen, moet tweakers op WD overgaan.

• HaaZ
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

wat heeft iedereen toch tegen WD?
de huidige schijven zijn IMO uitstekende dingen, die crashes e.d. waar iedereen het over heeft is dat niet van die ouwe dingen?

volgens mij lijken de IBM en de WD300BB erg op elkaar...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• _JGC_
Tegen WD?

heb je een redelijk volle WD200EB (waar ik toen nog tevreden over was) en geen backups :( (DOM!).
Vervolgens ga je backups fikken, kom je terug: doei cd, mislukt. Denk je: Waarom nou weer? Nero afsluiten... TAK, PIEEEEP, TAK, TAK, doei diskje :(

On the Fly headcrashen noem ik dat. Vroeger heeft WD ook een heleboel geflikt (firmware gaf de schijf te vroeg vrij, waardoor snelle BIOSsen bad sectors maakten, of harddisks met van die leuke openingen aan de zijkant, die je dus open maakt als ie in een 3,5" behuizing komt, disk dood, geen garantie)

• HaaZ
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

hmm.. das een EB... was het verschil met BB?

• _JGC_
5400RPM en 2MB cache. Retesnel voor een budgetmodelletje (ding is ongeveer evensnel als mijn huidige Barracuda, maar wel een stuk stiller)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
WD BB 7200 rpm series. stil en snel. stiller en sneller dan maxtors zeker weten. weet alleen niks van de betrouwbaarheid van die WD's, vroeger was het kut met peren ik weet niet hoe het nu zit.

Verwijderd

ik heb een seagate en die maakt veel meer herrie dan mijn maxtor, die seagate is dan ook wel een paar jaartjes oud maar toch zou ik voor maxtor gaan.

Verwijderd

kheb inmiddels 6 maxtor schijven in 2 pc's.
1 10 gb
1 15 gb
2 20 gb in raid0
2 60 gb in raid0
en nog NOIIT GEEN PROBLEMEN MEE GEHAD.
dus maxtors zijn echt oké.
quantum atlas (scsi)ook goede ervaringen mee (maken wel herrie) tegenwoordig ook maxtor zeker quantum?...........

Verwijderd

Had WD niet een IBM loopwerk?

• _JGC_
Maxtor gebruikte toch IBM loopwerken of koppen?

Als WD IBM onderdelen gebruikt, zal het de kop die IBM gebruikte in de 75XGP wel zijn, die dingen crashen zomaar op de vreemdste momenten (WD200EB)

• smvs
  • Niet online
quantum atlas (scsi)ook goede ervaringen mee
quantum scsi = rampenplan naar mijn ervaring. ik spreek dan over 9,1 GB viking II's.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 23:45 schreef smvs het volgende:

[..]

quantum scsi = rampenplan naar mijn ervaring. ik spreek dan over 9,1 GB viking II's.
ik had et over een quantum atlas IV :)
vind ik toch een lekker schijffie de nieuwere zou ik graag eens willen testen :)

• smvs
  • Niet online
ze kwamen bij powerline vandaan die vikings en ik denk dat ze ons steeds een nieuwe kapotte aangesmeerd hebben. wij hadden niet zo'n goede relatie met powerline. de rma afdeling van powerline (de groothandel dus) is dan ook een zeer beruchte.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik ben supertevreden met mn maxtor 30 GB 7200 rpm.......vet snel etc....alleen jammer dat het eerste exemplaar het maar een uurtje heeft volgehouden........was toen ram kapot, terug naar de winkel en binnen 15 min zat er een nieuwe in die het wel perfect doet......

PIII 800@804 Mhz

• HaaZ
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op woensdag 20 juni 2001 22:21 schreef klausewitz het volgende:
Had WD niet een IBM loopwerk?
ja, dat is ook wat ik had gehoord...
ik heb dus zo'n WD300BB en nu vraag ik me af of hij wel betrouwbaar is... :?

• et36s
  • Laatst online: 22-02 17:14
Ik heb zelf een WD goed en betrouwbaar beestje...

Binnenkort ga ik nieuwe pc aanschaffen en dan ga ik toch wel echt op de 60GXP Serie van IBM... al is wd erg goed wat ik heb ervaren

IBM Is duidelijk sneller, dan de andere schijven :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 23:02
Ik ben Maxtor freak, ze hebben zich bij mij betrouwbaar bewezen. Dusseh, ik zou je Maxtor aanraden :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:06
Vroeger was ik Seagate-freak, toen had ik toevallig Seagate in m'n PC zitten (die HDD hebbik dus nog steeds!!! en werkt goed :P ) en later had ik een Quantum, die het ook nog steeds goed doet, later weer overgegaan op Seagate die binnen een jaar "BLIND" was (kon niet goed meer lezen/schrijven), en ben daarop op Maxtor gekomen..... nog altijd profijt van, geen probs.

Uitzondering heb ik in m'n eigen post gepleurd, hopelijk komt dat nog goed.

Verwijderd

maxtor is mijn favoriet, die wordt wel warm dus koeling als je een ata6 UDMA5 neemt.
WD is klote, ik sloot een nieuwe monitor aan en windows crashte (hdd stuk) :? :? :?

• Railgunner
  • Laatst online: 13:33
Persoonlijk vind ik IBM zeer goed.
Ze hebben een snelle (7200), en een goedkope (5400) serie.
Snel = 10 GB voor 100 piek
Goedkoop = 13 GB voor 100 piek

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie help alweer.

Wat is begrijp van jullie is:

- Maxtor is snel,betrouwbaar (soms tot een paar uur),niet altijd stil maar niet duur
- WD is betrouwbaar, rete snel, lekker stilletjes en niet eens zo duur.
- Seagate is niet zo duur, soms is ze stil, en snel? dat weet ik niet :?

Zijn er nog site met een review over een HDD (in het nederlands)?

is er hoop :?

Verwijderd

mijn ervaring met hardeschijven......

ik heb op het moment

20gb 7200 ata66 ibm
- is al 1 keer stuk geweest, nieuwe gehad. Best stil en erg snel

20gb 7200 ata66 quantum
- best snel, alleen maakt veel geluid... veel geld voor neer geteld ( 8 maanden geleden )

80gb 7200 ata100 WD
- Erg snel!!! erg stil!!! best goedkoop, 800 bij price watch...

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Thanks voor alle info! :)
Ik wilde het ook nog vragen, maar is nu overbodig.
Ik ga zaterdag voor de Maxtor. Ligt een beetje aan de prijs of het 40 of 60GB wordt. En dan wordt het zooi binnenhalen :)

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

Sorry maikel maar ik ben niet zo kutje om hierop te reageren

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 10:37 schreef rodekaart het volgende:
Sorry maikel maar ik ben niet zo kutje om hierop te reageren
Learn ya language boy :7

• markvt
  • Laatst online: 12:39

markvt

Peppi Cola

ik heb een quantum fireball AS 40GB 7200rpm prima schijfje, alleen af en toe wat vreemd geluid,
mijn Seagate 40GB is wat stiller, exacte stuff weet ik er nie van
de andere merken hek geen hdd van.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Ga voor de Seagate Barracuda III serie: wordt ca 30 graden (!!!) minder heet dan Western Digital en Maxtor ( bij vastpakken bijna een blaar op je vinger!). Heb er 4 draaien hier en doen het prima *D

Verwijderd

Hallo,

ik zelf heb 2X Seagate Barracuda III 40.0Gb 7200Rpm UDMA/100 schijven zitten, heb er geen problemen en uit de test komen ze zeer positief uit de testen. Maxtor, Quantum en WD doen het ook nie slecht. van IBM geen klagen maar duur per MB. Ik zou zeggen ga voor de beste prijs/kwaliteit/prestaties

Verwijderd

Topicstarter
IBM is toch niet duur??? ;)

Verwijderd

heb laatst een 20gb seagate gehaald...nog geen problemen mee ding is enorm stil :) in tegenstelling tot men 4gb WD....maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een 40gb maxtor of IBM gaan...

Verwijderd

Ik heb hele andere ervaringen

een jaar geleden crashte mijn maxtor schijf fataal, hij nam mijn voeding ook mee namelijk, en dat ongeveer een half jaar buiten de garantie.
heb daarna toch maar weer een maxtor gekocht (40G met 1 jaar garantie) en die heeft het bij elkaar 1 jaar en 1 maand volgehouden. ik ben helemaal uitgekeken op maxtor.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15
erm, replyen na 4 jaar :?

SRK35ZS-W

Verwijderd

OMFG dit moet de grootste schop zijn die ik ooit gezien heb :|

• DarkSide
  • Laatst online: 17:39

DarkSide

theres no place like ::1

ja 4 jaar geleden was maxtor misschien beter dan nu?
lekker replyen na 4 jaar. Maar ik heb zelf nog steeds geen problemen met maxtor.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Tsja smaken verschillen, bij de een gaat er een wd stuk en de andere een maxtor, zelf heb ik erg goeie ervaring met wd en mijn maxtor doet het ook nog steeds.
Hoe meer er geproduceerd worden des te meer gaan er stuk, en des te meer negatieve berichten zie je ;) (maxtor is groot)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud topic, nutteloze kick.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.