• Lowhorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03-2025
Dag tweakers,

Ik heb een probleempje met mijn snes (super Nintendo) op de beamer.
Als ik mijn snes op de beamer aansluit dan krijg ik zwart/wit beeld. Dus geen kleuren. Dit heb ik met de gele tulp stekker en met s-video.
Heb al heel wat op internet gekeken maar kom er gewoon niet aan uit.
Heb de wii aangesloten via composiet en die geeft wel de goede kleuren weer.
Bij beamer instellingen gekeken of ik iets kon verander maar ook weer niets.

Beamer is trouwens de optoma HD36.

De snes doet het wel op de gewone tv. Net of de beamer dit niet accepteert.

Hoor het graag,

Groetjes Lowhorn

• daanvanharen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-04-2021
Hee Lowhorn,

Ik kreeg rond dezelfde tijd als jij exact het zelfde probleem. Mijn gamecube werkt wel via de zelfde kabel en dezelfde ingang op de beamer. Voorheen heeft de SNES wel kleur weergegeven, van de een op de andere dag was de kleur in eens weg. Op de tv geeft hij ook kleur. Ik kan er geen logische verklaring voor bedenken.

Heb jij in de tussentijd al wat gevonden?

Mijn snes komt uit 1992 en ik heb een ACER H5380BD

• daanvanharen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-04-2021
Na wat Googlen kwam ik op een Duits forum en heb ik voor mijzelf een oplossing gevonden!
Heeft je beamer een 3d functie? Wanneer ik mijn SNES aansluit en de beamer op 3d functie zet heb ik op een of andere manier wel kleur!

Dus mocht je een 3d functie hebben, probeer het uit :)

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Gezien de leeftijd van het beesie kan het zijn dat de kristaloscillator iets versleten is. Over het algemeen heb je dan op alle tv's, beamers of monitoren zwart-wit beeld maar bij de ene komt het ingang-signaal net wat gevoeliger dan de andere. Wat kan helpen is voorzichtig aan de (rode) potmeter draaien die er naast zit of anders deze te vervangen. Het zaakje zit naast de aan/uit schakelaar (op de foto naast de schroevendraaier), sommige modellen is deze zichtbaar en bij andere moet je de kap er nog even af schroeven.

Als je dat gaat doen is het misschien makkelijk als je de boel voorzichtig open maakt en zorgt dat je bij de potmeter kan komen. Vervolgens een cartridge er in doen en het systeem aanzetten en aansluiten op de beamer. Vervolgens héél voorzichtig iets linksom of rechtsom draaien, kijken wat het beste resultaat geeft. Voor je begint kan je misschien met een klein stiftje de stand markeren zodat je 'm altijd weer terug kan draaien naar waar die op stond. Eigen risico natuurlijk :9 !

Wellicht werkt de 3D-optie van je beamer ook zoals daanvanharen aangeeft.

Bron: iFixit

[ Voor 4% gewijzigd door J-D op 05-01-2016 21:06 ]