Toon posts:

Benader Windows 10 IoT app vanaf android phone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal!~

Ik wil Windows 10 IoT op een raspberry pi installeren, daarop wil ik zelf apps gaan bouwen. Ik vraag mij alleen af wat de handigste manier is. Ik wil namelijk wel zaken vanaf mijn (android) telefoon kunnen bedienen. Ben ik dan gebonden aan een webbased appje? of kan het bijvoorbeeld ook met een Universal Windows Platform (UWP)? Of is er een manier om D.m.v. een android app in windows taal tegen mijn kastje aan te praten met bijvoorbeeld remote powershell ofzo... Thanks in advance!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

"windows taal"? Welke methodes had je dan juist al in gedachte?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 21:00
Je kunt probleemloos een webserver(tje) op de raspberry draaien, deze kan gewoon benaderd worden door ieder device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:14

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
boe2 schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:57:
"windows taal"? Welke methodes had je dan juist al in gedachte?
Ik heb geen voorkeur en ben juist de mogelijkheden aan het verkennen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je dan allemaal al gevonden tijdens het verkennen? Nu lijkt het erop alsof je ons je verkenning laat doen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik hoopte eigenlijk dat iemand deze verkenning al een keer had gedaan, daar is een forum voor geloof ik, correct me if I'm wrong ;-)

Anywayz...ik denk dat ik iets heb "gevonden". Namelijk JSON. Wat redelijk universeel is volgens mij. De URL's kan ik natuurlijk met elke willekeurig device aanroepen, bijvoorbeeld met een android app. En het onderliggende OS maakt verder niet uit, zolang deze maar JSON begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00

Haan

dotnetter

Eh, JSON is alleen maar een bepaalde representatie van data, net als XML, of desnoods base64 strings als je dat leuk vindt ;) Het is dus geen taal om iets in te schrijven

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:32:
Eh, JSON is alleen maar een bepaalde representatie van data, net als XML, of desnoods base64 strings als je dat leuk vindt ;) Het is dus geen taal om iets in te schrijven
Ik zag in deze link dat je het dus ook kan gebruiken om commando's door te geven. Zoals het voorbeeld aangeeft, een schakelaar aan zetten. Op die manier kan ik de (android) app volgens mij wel met de (windows) computer laten praten. Ik weet niet of mijn vraag duidelijk was, maar dat is eigenlijk wel de bedoeling :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00

Haan

dotnetter

Niet helemaal, wat je ziet zijn gewoon querystring parameters die je aan een of andere webservice meegeeft.De response die je krijgt is in JSON formaat.
Dat iemand die webservice json genoemd heeft is misschien een beetje verwarrend 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:03:
Hey allemaal!~

Ik wil Windows 10 IoT op een raspberry pi installeren, daarop wil ik zelf apps gaan bouwen. Ik vraag mij alleen af wat de handigste manier is. Ik wil namelijk wel zaken vanaf mijn (android) telefoon kunnen bedienen. Ben ik dan gebonden aan een webbased appje? of kan het bijvoorbeeld ook met een Universal Windows Platform (UWP)? Of is er een manier om D.m.v. een android app in windows taal tegen mijn kastje aan te praten met bijvoorbeeld remote powershell ofzo... Thanks in advance!!!
Even wat duidelijkheid :
-IOT Core ondersteunt alleen universal apps (een webservice opzetten om zaken aan te sturen is echter vrij makkelijk, zie de blinky sample van MS)
Pagina: 1