Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I vd R
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 12:09
Hallo Tweakers,

ik ben momenteel een probleem met mijn telefoon. Ik heb een LG 4X HD die sinds gister behoorlijk reageert op aanrakingen (voornamelijk bovenin het scherm) die er niet zijn.

Het achtergrondverhaal(tje): Gister is mijn telefoon vastgelopen nadat ik hem van de stroom afhaalde (iets wat hij normaal niet doet). Nadat ik mijn telefoon herstarte, waren de wat donkerdere gebieden aan het flikkeren, na de volgende herstart deed hij het voor een tijdje normaal totdat de telefoon last kreeg van de huidige "fantoomaanrakingen". (Dit gebeurt niet de hele tijd, meestal wanneer ik hem 'aan' doe, dit duurt een paar seconden tot +-3 minuten.)

Ik heb hierna een Hard-Reset gedaan, maar dat heeft niks opgelost, het probleem is er nog....

(Ik draai de standaart android 4.1.2, mocht het nuttig zijn)

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door I vd R op 01-11-2015 15:56 . Reden: Extra details... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Touchscreen is defect. Ghost touches zijn meestal geen softwareproblemen. Gewoon garantie of nieuw schermpje plaatsen. Ik heb snel even gekeken bij onze leverancier en zo'n schermpje kost nog geen €15. Plaatsing weet ik niet zo uit het hoofd maar kan niet moeilijk zijn, digitizer en LCD zijn apart te vervangen.

EDIT: Reparatie ook eens opgezocht, ook iets van niks. Herstelling is doodeenvoudig. Kleine kruisschroevendraaier en een plastic opening tool nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door VanStino op 01-11-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I vd R
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 12:09
Okee, bedankt voor de snelle reactie en de informatie.

Ik zal het proberen zelf te repareren en anders vraag ik mijn neef wel.

Mvg,

Jeffrey