Toon posts:

PC ombouwen voor windows X64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ooit mijn eigen pc laten samenstellen door een vriend om hiermee o.a. wat spellen te spelen.
Nu zijn de spellen die de laatste tijd worden uitgebracht vaak alleen maar beschikbaar met windows x64
Nu wil ik graag mijn pc ombouwen voor windows x64

Mijn specs van mijn huidige pc zijn:
  • Videokaart: AMD Radeon XFX 1GB D5 X HD6870
  • Processor: Intel i5-2500K CPU @ 3,30 GHz 4 core's
  • Moederbord: Asus P8H67-M PRO
Zou iemand mij kunnen vertellen welke componenten er vervangen moet worden om er een x64 systeem van te maken, en is dit uberhaubt zinvol met mijn huidige systeem?
Ik heb verder geen voorkeur voor merken maar wil gewoon een degelijk pc waarmee ik games kan spelen op normale specs (geen high end).

PS: klopt het dat mijn moederbord al x64 ready is?

Alvast bedankt voor jullie hulp/tips

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Absoluut dat je systeem 64-bit ready is. Kwestie van W-64bit installeren en gaan. Komt echter het volgende om de hoek kijken, dat je GPU natuurlijk geen powerhouse is. Wat wil je daarmee doen? Vervangen? Wat is dan je budget?

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs Batman en GTA gekocht, allebei dus niet speelbaar vanwege verkeerde windows.
als ik mijn GPU wil vervangen waar moet ik dan aan denken en wat zijn dan ongeveer de kosten?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De windows licentie is onafhankelijk van de bit-versie, dus dat is een kwestie van installeren.

Verder, qua upgrade van je GPU zijn er een aantal zaken van belang. Wat zijn je wensen wat betreft instellingen? Je geeft aan dat je games wil spelen op normale specs, bedoel je daarmee normale instellingen? Verder, wat de resolutie van je scherm, wat is je budget en welke voeding heb je exact?

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
Welke Windows heb je nu? Je zult in ieder geval een clean install moeten doen met de 64-bit versie.

Ga je nog een upgrade doen naar Windows 10, of heb je die al gedaan?

https://www.microsoft.com/software-download/home

http://windows.microsoft....32-bit-and-64-bit-windows
http://windows.microsoft....ws-8/upgrade-to-windows-8
http://www.intowindows.co...bit-from-windows-78-1-32/

Verwijderd

Topicstarter
Thanks in ieder geval voor het snelle reageren!

Mijn wensen zijn inderdaad op normale instellingen te spelen, hoeft niet perse heel hoog te zijn.
Mijn monitor heeft een resolutie van 1920 bij 1080.
Mijn voeding is een Zalman ZM-F3 120x120x25

Ik heb niet echt een budget, ik heb namelijk geen idee wat het precies moet gaan kosten, en wat de ranges ongeveer zijn. excuses hiervoor!
Kan jij misschien een inschatting geven als ik een prima processor wil, wat ik dan ongeveer kwijt ben?
Ik had met windows 32 bits wel al windows 10, nu denk ik ook maar voor 64bits.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 16:28 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Processor moet je lekker laten zitten, die kan nog prima mee. Het gaat om je GPU en dat loopt van +/- 200 euro tot 350, net wat je wil.

Je voeding is overigens geen Zalman ZM-F3, want dat is een fan.
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:28:
Ik had met windows 32 bits wel al windows 10, nu denk ik ook maar voor 64bits.
Dat zul je wel moeten, als je 64-bit programma's wil draaien (en meer dan~4GB RAM wil gebruiken). Nogmaals, het hangt met jouw systeem niet samen met de hardware, maar met de versie van je windows die je installeert (dus wat dat betreft klopt de topictitel niet ;) ).

[ Voor 45% gewijzigd door br00ky op 01-11-2015 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mijn koeling is een Aerocool Sixth element bk/bl ATX
Is deze wel voldoende?

Thanks voor de richtlijn, heb jijzelf nog een voorkeur voor een videokaart (=GPU is hetzelfde toch?)
rond de 250 a 300 euro?

Alvast bedankt!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:41:
Sorry mijn koeling is een Aerocool Sixth element bk/bl AT
Ik vraag om je voeding. Wat je nu noemt is je case, niet je koeling (?).

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:24
Ik zou batman lekker terug brengen. Er is een reden dat WB geld terug geeft tot eind 2015.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik probeer het op te zoeken vanuit mijn factuur, verkeerde Zalman geselecteerd. Excuses.
Mijn voeding is dus: Zalman ZM600-HP 600W ATX22

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hehe, geen probleem. Dat is inderdaad je voeding. Geen topmodel. Na enkele jaren gaan de condensatoren vaak lekken. Je zou hem eens open kunnen schroeven en controleren op bolle/lekkende condensatoren. Verstandigste oplossing is echter die ook vervangen, zeker als die al jaren meegaat.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De kwaliteit van dat ding is niet geweldig, mijn 750w exemplaar heb ik 2 jaar geleden weg kunnen gooien omdat ie brak was. Als je kijkt naar http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story3&reid=30 is dat geen verrassing, CapXon overal, en dat is niet heel positief.

Lekker vervangen dus voor een nieuw model.

People as things, that’s where it starts.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Um de hele pc klinkt mij eigenlijk al volledig geschikt voor 64 bit Windows. Ik vind het sowieso heel merkwaardig dat je nog 32 bit Windows geïnstalleerd heb op dit systeem. Vermoedelijk heb je 4GB RAM, maar met die videokaart met 1GB VRAM, kun je in totaal van die 4GB RAM minder dan 3GB gebruiken. Je had dus eigenlijk van in het begin 64 bit moeten hebben.

Wat betreft een upgrade, zou ik de volgende dingen doen:

- Zalman voedingen zijn volgens mij nooit echt kwalitatieve wonderen, gezien de leeftijd zou ik die nu wel vervangen (door welke hangt af van het budget, pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular als het iets duurder mag, pricewatch: Antec VPF Series 450W als het wat goedkoper moet zijn).
- Videokaart een R9 380 4GB zoals deze pricewatch: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro, is een goede midrange, zeker voldoende voor de meesten.
- Je hebt nog niet aangegeven hoeveel geheugen je hebt, maar ik vermoed dat het 4GB zal zijn (2GB was al weinig toen deze processor te koop was), voor nieuwe games heb je beter een beetje meer dan 4GB. Je kunt uitbreiden naar 6GB met een latje van 2GB of naar 8GB met een latje van 4GB of 2 van 2GB. Optie één kost je minder dan €25, optie 2 een kleine €50. Daarmee moet je de komende jaren weer goed zitten.

Let wel, een upgrade van de videokaart moet niet om Batman of GTA te kunnen spelen, je HD6870 kan die games ook wel aan, maar je moet instellingen laag zetten. Als je geen fanatieke gamer bent, is €200 voor wat eye candy spenderen misschien overbodig.
loki504 schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:58:
Ik zou batman lekker terug brengen. Er is een reden dat WB geld terug geeft tot eind 2015.
Batman liep vrij goed op mijn systeem, in september al, dus voor de huidige rerelease. Als je houdt van de vorige games, en je hebt het spel toch al gekocht, kun je op zijn minst het eens proberen en dan kijken of het goed loopt of niet. Momenteel is er een heel negatieve sfeer rond de game die volgens mij een beetje onterecht is, al kan het natuurlijk dat ik in de minderheid zit die geen problemen heeft (de game installeren op een SSD en pagefile op SSD hebben, helpt).

[ Voor 5% gewijzigd door MacPoedel op 01-11-2015 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allemaal heel erg bedankt voor jullie behulpzame reacties. Ik heb zojuist windows X64 geïnstalleerd, dus dat is gelukt. Voor uitbreiding van mijn pc zal ik jullie overwegingen in gedachte nemen.

Thanks!

• Andreazzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-02 16:35

Andreazzz

You owe me a buck

Ik wil juliie niet voor het hoofd stoten, maar ik draai met mijn XFX 6850 GTA V op medium op 1000*3000 pixels, dus ik weet niet of de videokaart-upgrade noodzakelijk is(:
Is dan wel i.c.m. 8GB ram en een AMD X6. Loopt prima imho :)

[ Voor 5% gewijzigd door Andreazzz op 02-11-2015 14:29 ]

Pagina: 1