Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ik heb hier een Sitecom WLR-4100 v1 die ik gereset wil hebben.
Het 2.4GHz wifi-lampje gaat niet aan en dus is er geen WiFi en als ik een laptop met een kabel eraan knup krijg ik een 169.... IP-adres waar ik vervolgens niks mee kan.
Een ipconfig /all geeft geen Default Gateway adres, dit veld is leeg.

Ik kan de router dus niet benaderen.

Om 1 of andere vage reden kan ik wel 10.0.0.51 pingen.... :? Terwijl de laptop dus een 169.. adres heeft.

Volgens de handleiding en enkele Google-searches moet je de OPS-knop 15 tot 20 seconden inhouden:
http://www.sitecomlearnin...0the%20factory%20settings
http://www.sitecomlearnin...-router-x4-n300/downloads

En dan zou de router na 2 minuten teruggezet moeten zijn naar factory defaults.

Dit werkt dus echter niet. Het default WiFi netwerk komt niet in de lucht, er knipperen geen lampjes als ik die knop in hou, etc.
Ik heb de knop al ingedrukt gehouden terwijl de router aanstond, en ook alvast ingedrukt en toen pas de router aangezet. Niks helpt.

Nergens blijkt ook dat de router zich aan het resetten zou zijn in de vorm van een knipperende LED of wat dan ook.

Iemand de gouden tip om dit apparaat volledig gereset te krijgen?

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof er meer met dat geval mis is dan een paar settings. Iig is de knop lang ingedrukt houden normaliter wel de manier om te resetten. Maar het blijft een software-functie en als het helemaal nergens meer op reageert, dan ook biet hierop.

Twee dingen die je nog kunt proberen voor je dit stuk low-end schroot in de kliko dumpt:
- vaak gaat het voedingdblokje als eerste kapot. Als je een ander hebt met zelfde voltage en minimaal even groot vermogen - en een passende stekker - probeer die even.
- als je zin hebt om te hobbyen kun je doorgaans een console-poort op het PCB solderen en met 3.3v seriele adapter terminal access krijgen. Soms kun je dan zelfs schijnbaar bricked gevallen redden cq nieuwe fw flashen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Nou, een andere adapter van exact hetzelfde type heb ik toevallig hier, dus dat heb ik meteen geprobeerd.
Zelfde resultaat helaas.

Solderen gaat mij net weer wat te ver.

Wel erg frustrerend zoiets als dit. Ik weet zeker dat het een softwarematig probleem is. Die router an sich is nog prima.

Frut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Normaal gesproken zou inderdaad een reset door de OPS/WPS knop 20 seconden in te drukken moeten werken. Gezien 10.0.0.51 pingen wel kon: is de router wellicht als access point ingesteld (geweest) achter een andere router met dit bereik? Zo ja, is de router mogelijk nog wel op het IP-adres te bereiken dat hiervoor gebruikt is? Of is de router wel te bereiken wanneer een statisch IP-adres ingesteld wordt in het oude 192.168.0.x bereik (zet bv. de PC op 192.168.0.20 en probeer dan de GUI te benaderen op 192.168.0.1)?

Als dat niet helpt en ook resetten helpt niet om een toegang te krijgen tot de router, dan kan deze defect beschouwd worden. In zo'n geval kunt u de eerste twee jaar na aanschaf contact opnemen met de verkoper voor garantie. Is het apparaat ouder dan 2 jaar dan kan er via Sitecom aanspraak gemaakt worden op garantie, mits het product geregistreerd is voor 10 jaar garantie en het aankoopbewijs nog beschikbaar is.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Nee, handmatig een IP erin zetten en dan proberen de router te benaderen werkt ook niet.

Het enige wat ie wel doet, is dat het blauwe LEDje aan gaat van de poort waar je een netwerkkabel op aansluit.

OK, ik ga wel wat met de garantie proberen. Thanks.