Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een alleskuner

Pagina: 1
Acties:

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil mij eigenlijk niet begrenzen vanwege de veelzijdigheid waarmee ik mijn PC's gebruik. Ik verwacht er licht programmeerwerk op te doen, algemene office werkzaamheden, mijn CV ontwerp ik in Adobe Illustrator. Virtualiseren is een must. Gamen als ik zin heb. Ik game niet vaak, en als ik game is het single player. Geen probleem om een minuutje te wachten op de laadtijd van een level.
Ik vind het belangrijk dat ik pas over 4 jaar weer moet gaan kijken naar vervanging (vanuitgaande dat de laptop geen smakker maakt of in contact komt met vocht. Dingen als DDR4 en USB-C zijn cool.

Het zou tof zijn als ik een in later stadium een dockingstation kon aansluiten, en als mijn huidige iMac 27 echt traag wordt, die de deur uit kan zonder op zoek te hoeven naar een vervanging.

Wat is je budget?
Rond de 1300 - 1400

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop mee kunnen nemen om op verschillende locaties te werken. Het hoeft niet perse een lichtgewicht te zijn, maar een laptop van 3-4 kilo is uit den boze. De accu moet het enkele uurtjes kunnen uithouden. Bij voorkeur geen 17' model.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen apple

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zag deze vandaag en wou eigenlijk direct bestellen.. opinies?

Edit: 'alleskuner' , hoe kom ik erop 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Viince1 op 01-11-2015 14:41 . Reden: Gebrek aan spellingkundige opvoeding ]

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 13:12
Dell heeft net de nieuwe inspiron 15 7000 serie uitgebracht. Deze kon je meen ik 2 weken geleden wel bestellen maar de bestelpagina werkt nu vreemd genoeg niet meer. Die laptop is qua prijs prestatieverhouding ietsje beter dan de MSI die je nu voorstelt plus die inspiron ziet er niet uit als een kerstboom. Ik meen uit mijn hoofd dat die basisconfiguratie met quadcore i5 zonder HT 999 euro was met 1tb schijf, 8gb ram, gtx960 4gb en FHD scherm. Enkele opties waren voor 150 of 200 meer een versie met i7 en 4k scherm maar ik weet niet heel zeker of die meerprijs niet iets meer was. Lijkt me het wachten sowieso wel waard.

• Viince1
Hi Gijsiej,

Thanks voor je reactie. Weet je het zeker? Ik heb er naar gekeken maar ik mis de DDR4 geheugen en USB-C. Ik geef je gelijk op het kerstboom uiterlijk.

Vervelend dat de bestelpagina het niet doet, aangezien ik momenteel helemaal geen laptop heb. Is d GTX960 niet overkill denk je?
En ik ben heel huiverig voor Dell vanwege de service..

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 13:12
Als je kan wachten zou ik dat doen. Een gtx960m heeft trouwens dezelfde chip volgens notebookcheck als de gtx950m dus daar zou je evt. ook nog op kunnen zoeken. Wat betreft het nut van ddr4 zou ik me daar ook niet zo op blindstaren. Ddr3 is op sommige videoenconding applicaties na niet noemenswaardig sneller of trager dan ddr4. USB-c is inderdaad leuk maar op het opladen na kan je meen ik hetzelfde met een normaal usb kabeltje naar usb c zie hier.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-11 21:29
Ik denk dat de MSI Gaming Series GE62 6QD-006NL inderdaad de beste keus is gezien jouw wensen en budget :).

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 13:09
Nog even een week of 2 wachten; komen de asus n552vx modellen uit.
Geen kerstboom en gewoon bestellen bij een webwinkel met service.
De eerst info is al op de asus site.
Zit alles op wat je wil

• Viince1
Uiteindelijk de MSI gaming series niet genomen. Specs zijn prima, het uiterlijk sliep ik gewoon slecht van.
Vervolgens doorgekeken bij BTO (geen ddr3) en laptopplus waar ik voor 200,- goedkoper uitwas met iets betere specs. Alleen dan weer vast aan een plastic behuizing en geen van beide modellen had USB-C.

@Arie: Hulde! Er is hoop! Ik wacht het af!
Voor de geinteresseerden: https://www.digitec.ch/en...-win-10-notebooks-5618142
Pagina: 1