Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik kan mijn vagrant box niet met hostmachine bereiken via IP

Pagina: 1
Acties:

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 13:15
Hoi,

Ik probeer mijn vagrant box te benaderen via het IP adres. Echter als ik dit doe via mijn host computer (de pc waar de vagrant box op draait) dan krijg ik steeds een ERR_CONNECTION_TIMED_OUT. Als ik de vagrant box via een andere PC probeer te benaderen in mijn thuis netwerk dan kom ik er wel op. Firewalls, virusscanners heb ik al een keer uitgeschakeld en maakt geen verschil.

De configuratie van mijn vagrantfile is heel eenvoudig:

config.vm.box = "rasmus/php7dev"
config.vm.network "public_network", ip: "192.168.2.200"

Via mijn hostmachine kan ik de VM niet bereiken. Ga ik naar een willekeurige andere PC binnen mijn thuis netwerk dan kan ik gewoon pingen naar mijn VM en deze ook bereiken via http://192.168.2.200

IP Config van mijn Windows 7 Hostmachine

ipconfig host machine

Configuratie op mijn Virtual Machine

ifconfig vm

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Als ik gebruik maak van portforwarding:

config.vm.network "forwarded_port", guest: 80, host: 8080

dan is mijn VM wel bereikbaar via mijn hostmachine maar ik wil hem gewoon via zijn IP benaderen.

Ik heb ook nog de standaard box geprobeerd 'hashicorp/precise32' en ook hier geldt bij dat als ik ping vanaf een andere PC dan mijn host naar deze VM ik response krijg maar niet als ik ernaar ping vanaf mijn host.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door R0K13 op 01-11-2015 14:09 ]