Ik probeer de beste manier te tackelen om meerdere transaction te starten en te committen bij een totaal positive result.
Wat is het beste, om hier nested try's te gebruiken of zoals onderstaand voorbeeld ?
Het lijkt mij mooier om nested te gebruiken omdat je dan al een hele tree welke je wil doorlopen van te voren kunt afkappen met uiteindelijk een exec or whatever in PHP die je wil uitvoeren wanneer alle inserts gedaan kunnen worden.
Iemand een opinie ?
Wat is het beste, om hier nested try's te gebruiken of zoals onderstaand voorbeeld ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| // These models are using different connections. $c1 = Customer::connection(); $c2 = AccountingCustomer::connection(); try { $c1->transaction(); $c2->transaction(); // SQL… // SQL… // SQL… $c1->commit(); $c2->commit(); } catch (\Exception $e) { $c1->rollback(); $c2->rollback(); throw $e; } |
Het lijkt mij mooier om nested te gebruiken omdat je dan al een hele tree welke je wil doorlopen van te voren kunt afkappen met uiteindelijk een exec or whatever in PHP die je wil uitvoeren wanneer alle inserts gedaan kunnen worden.
Iemand een opinie ?