Quakelive op steam zonder tiers en ELO (skill rating)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
Ben ik de enige die er helemaal niets meer aan vind? Ik speel puur Clan Arena en zonder skillrating en tiers is dat echt onmogelijk een beetje een leuke en balanced team game te hebben. Allemaal zo random als de neten. Als er wel een balanced game is joined er meestal wel een killer die alles om zeep helpt omdat zijn skill veel hoger is en het dus elke keer 10-0 wordt.
  • Geen ELO (Skill rating)
  • Geen tiers (Groepen met mensen met tot op zekere hoogte gelijkwaardige skills)
  • Slechte game browser
  • Steam
  • Wijzigingen in de hud
Ze hebben QL vermoord voor mij en ik heb zojuist een refund aangevraagd bij steam. ;w

Afbeeldingslocatie: http://phoenixindustriesinc.com/wp-content/uploads/2014/04/tombstone-shovel1.jpg

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had QL gratis gekregen omdat ik het toevallig een keer opgestart had vanuit steam en sinds de patch ben ik weer een beetje QL gaan spelen. Ik vind het op zich geen slechte patch, leuk dat ik nu zelf een server kan draaien met voorheen "premium content". Vind het wel een gemis voor mensen die het spel toevallig een keer binnen steam hebben opgestart het gratis kregen maar de playerbase die QL daadwerkelijk gesteund hebben maar geen active subscription hadden op dat moment en QL niet binnen steam hadden opgestart S.O.L. waren.

Heel misschien nog een korting geven voor de mensen die Q3A al in hun steam library hadden ofzo was ook niet mis/onredelijk geweest. Destijds vond ik dat ook wel een beste streek van iD om bij Q3A de masterserver de plug te trekken omdat kort ervoor/na Quake Live in leve werd gebracht.

Speel voor de lol een beetje insta freeze of insta ctf. Waar ik mij voorheen aan stoorde met QL was dat juist alles achter een paywall werd gezet met maandelijkse fee om servers te kunnen hosten met bepaalde gamemodes.

Ik heb Q3A vroeger genoeg gespeeld, toen bestonden deze features ook niet, dus voor mij zijn tiers en ELO dan ook geen gemis. Sterker nog weet niet eens wat ELO is. :+

HUD stoort mij niet. Maar de server browser kan ik ook wel achter staan. Werkt voor mij veel te traag. Tevens is het ook heel erg incompleet met informatie over de server waar ik ook wel graag op zou willen sorteren. Bv welke map of welke gamemode (En dan niet met behulp van tags, maar een row in de server browser zelf die aangeeft wat er nou precies draait)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
ELO is een soort skill rating waaraan je kunt zien hoe goed mensen ongeveer zijn. Sommige bots gebruikten dit om bij een shuffle de cummulatieve ELO's van de teams zo dicht mogelijk bij elkaar te krijgen.
Dat werkte vaak redelijk. Geen 10-0.

Zelf zat ik dan niet in een clan maar veel mensen met een clan zijn ook heel verdrietig omdat ook die gegevens allemaal zijn weggegooid.

Mijn grootste probleem is dat ik mijn matties waar ik altijd mee op dezelfde paar servers mee speelde gewoon kwijt ben. Ik heb een paar dagen rondgekeken maar het is gewoon bagger nu.
Over een maand of wat probeer ik het nog wel een keer.
De HUD (Met uitzondering dat je niet continu kunt zien wie je specced) heb ik ook geen enkel probleem mee. Wel de game browser, maar als je altijd al in steam speelde is die waarschijnlijk zoals je gewend bent.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, soort van matchmaking systeem wat je op consoles ziet. Das wel handig op zich, heb de afgelopen paar dagen wel gemerkt dat teams vaak sterk eenzijdig kunnen zijn.

Maar goed, mocht je een keer ^1UnnamedPlayer zien, dat ben ik. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
Ik ken wel een nederlandse unnamedplayer, die is wel goed. :)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Dit kan beter in Quake Live - webbased Quake. Daarom gaat dit topic dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

nietes!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Pagina: 1