Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 19:33
Dag allemaal,

Ik heb al een hele tijd last van problemen met mijn thuisnetwerk en kan niet achterhalen waar het aan ligt, wellicht dat jullie tips hebben waardoor ik de oorzaak kan achterhalen.

Allereerst zal ik even een omschrijving geven van de omgeving waarin het probleem zich voordoet. Ik woon in een vrijstaand huis in een woonwijk in een klein dorp en heb het "Connect & Play Max" abonnement van Ziggo à 73,95 per maand. Internet komt binnen op de door Ziggo bijgeleverde Ubee EVW3200 box, waarna deze door een CAT6 kabel naar mijn TP-Link Archer C7 wordt gestuurd. Op deze dual-band router kan ik vervolgens overal in huis op het 5GHz of 2.4GHz netwerk inloggen, het bereik is erg goed.

Nou is het zo dat ik met vlagen geen toegang tot het internet heb. De verbinding tussen mijn apparaten en het netwerk blijft in stand alleen heb ik geen internet verbinding meer. Voorheen dacht ik dat het wellicht aan mijn oude, goedkope Sitecom router lag en aan het feit dat hier altijd ongeveer 8 à 10 apparaten op zaten. Daarom heb ik een aantal weken geleden de Archer C7 gekocht maar dit lost het probleem niet op, al zijn het bereik en de snelheid er, als ik wél internet verbinding heb, wel flink op vooruit gegaan.

Ik heb laatst op de site van Ziggo het stappenplan voor het verhelpen van internetproblemen doorlopen. Dit mocht echter niet baten. Sindsdien kijk ik telkens wanneer ik geen internet verbinding heb of mijn router functioneert, wat deze tijdens de storingen altijd doet. Daarnaast kijk ik naar de modem van Ziggo of deze nog functioneert, en ook deze functioneert volgens de lampjes gewoon naar behoren. Tevens heb ik ook geen internet verbinding wanneer ik een kabel aansluit op mijn router.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat het probleem bij Ziggo zelf ligt, maar als ik hen bel zeggen ze dat er geen storing bekend is bij hen en dat het dus aan mijn netwerk ligt. Ik ben benieuwd wat jullie aan de hand van mijn problemen concluderen, ik ben er zo ondertussen behoorlijk klaar mee dat ik tijdens het streamen of gamen om de haverklap geen internet meer heb en dat Ziggo me daar blijkbaar niet bij kan helpen.

Bij voorbaat dank,
J0B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
Nou kan ik Ziggo's standpunt ook wel begrijpen: je hebt zelf belangrijke elementen toegevoegd (router) die hier een rol spelen, dus voor je Ziggo de schuld geeft kan je misschien beter zelf uitsluiten waar het aan ligt.

Even een eerste paar vragen:
  • Is de Ziggo Ubee in bridge gezet, of gewoon nog zoals oorspronkelijk geleverd?
  • Is er in de Archer C7 nog iets ingesteld wat van belang is?
  • Hoe is de Archer C7 aangesloten op de Ubee? Ubee LAN-poort naar Archer C7 WAN-poort?
  • Zijn het alleen draadloze apparaten die de internetverbinding kwijt raken, of ook bedrade apparatuur?
Wellicht kan het zinnig zijn om de Archer C7 er tijdelijk helemaal uit te gooien en alleen de Ziggo Ubee even te gebruiken - gewoon om uit te sluiten of het wel of niet aan Ziggo ligt.

Mijn vermoeden is dat je twee routers in je netwerk actief hebt die beide DHCP server spelen en daarmee de boel verpesten.

Oh, nog een laatste vraag: ook een Horizon-box in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
Mijn vermoeden is dat je twee routers in je netwerk actief hebt die beide DHCP server spelen en daarmee de boel verpesten.
Dit lijkt mij ook het geval. Het heeft bij mij overigens lang goed gewerkt, totdat het enkele weken terug ineens problemen begon te geven. Nu de extra router ingesteld als accesspoint en geen last meer.

Belangrijk is idd om te weten of het modem in bridge staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als modem niet in bridge mode staat: wat gebeurt er als je bedraad direkt op de EVW3200 aansluit?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
Bedankt voor de reacties!

Antwoord op vragen:
Is de Ziggo Ubee in bridge gezet, of gewoon nog zoals oorspronkelijk geleverd?
Zoals oorspronkelijk geleverd.

Is er in de Archer C7 nog iets ingesteld wat van belang is?
Alleen de standaard installatie.

Hoe is de Archer C7 aangesloten op de Ubee? Ubee LAN-poort naar Archer C7 WAN-poort?
LAN naar WAN inderdaad.

Zijn het alleen draadloze apparaten die de internetverbinding kwijt raken, of ook bedrade apparatuur?
Ik gebruik geen bedrade verbindingen maar zoals beschreven heb ik, wanneer ik het tijdens een storing bedraad probeer, ook geen internetverbinding. Hierbij is het misschien goed om te weten dat ik al tests heb gedaan met mijn oude router en op het moment van een storing kan ik via beide routers geen verbinding maken met het internet.

Ja maar die wordt niet gebruikt als acces-point, de netwerken van de Horizon-box zijn wel zichtbaar maar daar wordt dus geen gebruik van gemaakt. Hij wordt enkel voor tv/radio gebruikt. Ik heb meteen na het lezen van de berichten van vanaalten en LA-384 opgezocht hoe ik de netwerken van de Horizon-box kan uitschakelen en dit heb ik gedaan. Misschien dat dit het wel verhelpt.

Als modem niet in bridge mode staat: wat gebeurt er als je bedraad direkt op de EVW3200 aansluit?
Ik ga dit nu meteen even proberen! edit: Ik heb zojuist mijn laptop direct op de EVW3200 aangesloten en mijn wifi uitgeschakeld. Er gebeurde helemaal niets, ik kwam dus niet op het netwerk. Betekend dit dat ie in bridge mode staat, en zo ja, wat houdt dat dan in?

[ Voor 7% gewijzigd door J0B op 01-11-2015 14:56 . Reden: Iets getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
J0B schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:52:
Antwoord op vragen:
Is de Ziggo Ubee in bridge gezet, of gewoon nog zoals oorspronkelijk geleverd?
Zoals oorspronkelijk geleverd.

Is er in de Archer C7 nog iets ingesteld wat van belang is?
Alleen de standaard installatie.

Hoe is de Archer C7 aangesloten op de Ubee? Ubee LAN-poort naar Archer C7 WAN-poort?
LAN naar WAN inderdaad.
Dat alles is dus wel een combinatie die heel goed dit soort problemen kan opleveren. Je hebt dus twee apparaten die 'vechten' om de baas op het netwerk te zijn.
Beter is het om *of* de Ubee in 'bridge' te laten zetten (kan de helpdesk voor je doen), *of* de Archer C7 als access point te configureren, zoals in dit topic beschreven is.
Zijn het alleen draadloze apparaten die de internetverbinding kwijt raken, of ook bedrade apparatuur?
Ik gebruik geen bedrade verbindingen maar zoals beschreven heb ik, wanneer ik het tijdens een storing bedraad probeer, ook geen internetverbinding. Hierbij is het misschien goed om te weten dat ik al tests heb gedaan met mijn oude router en op het moment van een storing kan ik via beide routers geen verbinding maken met het internet.
... maar goed, met zowel de oude als nieuwe router had je een netwerksetup die dus niet aan te raden is en die dat soort problemen kan opleveren.
Ja maar die wordt niet gebruikt als acces-point, de netwerken van de Horizon-box zijn wel zichtbaar maar daar wordt dus geen gebruik van gemaakt. Hij wordt enkel voor tv/radio gebruikt. Ik heb meteen na het lezen van de berichten van vanaalten en LA-384 opgezocht hoe ik de netwerken van de Horizon-box kan uitschakelen en dit heb ik gedaan. Misschien dat dit het wel verhelpt.

Ik ga dit nu meteen even proberen! edit: Ik heb zojuist mijn laptop direct op de EVW3200 aangesloten en mijn wifi uitgeschakeld. Er gebeurde helemaal niets, ik kwam dus niet op het netwerk. Betekend dit dat ie in bridge mode staat, en zo ja, wat houdt dat dan in?
Nou, dat kan van alles betekenen:
Wellicht is de kabel kapot, netwerkkaart laptop kapot, geen driver geinstalleerd, misschien geeft 'ie prioriteit aan de wifi-verbinding, zelfs als er een netwerkkabel aan hangt... moeilijk voor ons te zeggen zonder mee te kijken.
Je zou kunnen kijken wat het IP-adres van je laptop's netwerkkaart is - dat hier posten en dan kunnen we er wellicht iets meer over zeggen.

Maar als je wil weten of je Ubee in bridge staat, dan is het het handigste om de webinterface van de Archer C7 te openen en bij de status-info te kijken wat het WAN IP-adres is. Als dat begint met "192.168.x.y", "10.x.y.z" of "172.x.y.z", dan is de Ubee NIET in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
Oké bedankt voor de reactie wederom. Ik heb inmiddels het volgende gedaan:
- De WiFi-netwerken van de Horizon-box uitgezet;
- Gekeken of de laptop bedraad op de Ubee werkt, wat deze niet deed;
- Gekeken naar het WAN IP-adres, wat 212.127.x.y. is waaruit ik dus kan concluderen dat hij WÉL in bridge staat.

Het feit dat de laptop bedraad op de Ubee niet werkte zou ook verklaard kunnen worden door het feit dat de Ubee in bridge staat toch? Ik heb namelijk gelezen dat alleen LAN1 nog werkt op het moment dat de Ubee in bridge staat.

Als, zoals jullie eerder zeiden, de conflicterende DHCP-servers de oorzaak van het probleem waren dan heb ik die oorzaak inmiddels weggenomen door de Horizon-box WiFi uit te schakelen en vastgesteld te hebben dat de Ubee in bridge staat. Of zit ik er nu toch naast?

Ik heb sinds die handelingen van vanmiddag ook geen storingen meer gehad. Nu besef ik me dat de termijn om daar wat over te kunnen zeggen wel erg kort is, maar het zou wel een goede voorbode kunnen zijn denk ik. Ik ga het in de gaten houden en hoop dat het zo blijft zoals het nu is.

Als jullie verder nog op- of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag! Wederom bedankt allemaal voor de effort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
J0B schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:28:
Oké bedankt voor de reactie wederom. Ik heb inmiddels het volgende gedaan:
- De WiFi-netwerken van de Horizon-box uitgezet;
Voor de zekerheid: hij hangt niet ook nog bedraad aan een router, toch?
- Gekeken of de laptop bedraad op de Ubee werkt, wat deze niet deed;
- Gekeken naar het WAN IP-adres, wat 212.127.x.y. is waaruit ik dus kan concluderen dat hij WÉL in bridge staat.
Dat is het WAN IP-adres van de Archer? In dat geval: yep, Ubee is in bridge-mode. Wat mij wel enigzins verbaasd, want die dingen gaan niet spontaan in bridge - meestal moet de klant daar toch wel expliciet om vragen.
Het feit dat de laptop bedraad op de Ubee niet werkte zou ook verklaard kunnen worden door het feit dat de Ubee in bridge staat toch? Ik heb namelijk gelezen dat alleen LAN1 nog werkt op het moment dat de Ubee in bridge staat.
Had je de laptop op LAN2 of hoger zitten? Dan heb je gelijk, een bridged Ubee hoort dan niets door te geven en een laptop hoort dan geen internetverbinding te hebben.
Laptop op LAN1 zou echter wel gewoon moeten werken. Is niet de meest veilige configuratie, maar kan prima.
Als, zoals jullie eerder zeiden, de conflicterende DHCP-servers de oorzaak van het probleem waren dan heb ik die oorzaak inmiddels weggenomen door de Horizon-box WiFi uit te schakelen en vastgesteld te hebben dat de Ubee in bridge staat. Of zit ik er nu toch naast?
Zou heel goed de oplossing kunnen zijn, inderdaad.
Ik heb sinds die handelingen van vanmiddag ook geen storingen meer gehad. Nu besef ik me dat de termijn om daar wat over te kunnen zeggen wel erg kort is, maar het zou wel een goede voorbode kunnen zijn denk ik. Ik ga het in de gaten houden en hoop dat het zo blijft zoals het nu is.
Ik zou het even een aantal dagen aanzien - tot je overtuigd bent dat het opgelost is - en dan pas kijken of de Horizon-box ook goed geconfigureerd kan worden. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar kan je wellicht hier in het forum ook terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Wat heeft die WiFi-AP ermee te maken :?

Het gaat erom of dat apparaat verbonden is met jouw netwerk met verkeerde instellingen of niet. Of hij zelf ook beacons uitzendt is daarbij volkomen irrelevant :o

Zit dat ding met netwerkkabel met rest van je netwerk verbonden? En heb je niet via WiFi Horizon als client met je bestaande IP verbonden? Indien allebei nee, dan kan het niet van invloed zijn ongeacht wat het met z'n eigen WiFi-AP doet.

Dat gezegt, wat je nu doet is kindje weggooien met badwater. In de Horizon box zit dus een redelijke WiFI-AP. Die kun je ook gebruiken om meer WiFi-dekking te krijgen. Daarvoor dus wel bedraad aansluiten, maar zeker ook de DHCP server uitzetten (in de Horizon modem GUI kiezen voor "bestaand netwerk", in de TV GUI voor 'internet via modem" (of juist andersom, is tijdje sinds ik ermee gewerkt heb)). Maar doe dat pas op moment dat je weet dat je je huidige problemen opgelost hebt, anders gooi je er alleen maar meer onbekende factoren in het geheel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:07

allemaal voor de effort!
Je zit er helemaal naast :P.

De makkelijkste oplossing is de TP-Link aan te sluiten via de LAN poort (dus niet de WAN poort) en dan ga je in de TPlink naar DHCP en zet je die op disabled. Bij Network>LAN zet je een static IP adres. Bijvoorbeeld 192.168.178.50. Daarna werkt alles naar behoren.

Het alternatief is inderdaad de Ubee in bridge modus zetten maar dat heeft een aantal nadelen waaronder geen toegang meer tot hotsposts.De WAN poort gebruik je alleen op het moment dat je wil dat de TP Link als modem gaat opereren. Dat is nergens voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2015 01:15 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
sdk1985 schreef op maandag 02 november 2015 @ 01:11:
De makkelijkste oplossing is de TP-Link aan te sluiten via de LAN poort (dus niet de WAN poort) en dan ga je in de TPlink naar DHCP en zet je die op disabled. Bij Network>LAN zet je een static IP adres. Bijvoorbeeld 192.168.178.50. Daarna werkt alles naar behoren.

Het alternatief is inderdaad de Ubee in bridge modus zetten maar dat heeft een aantal nadelen waaronder geen toegang meer tot hotsposts.De WAN poort gebruik je alleen op het moment dat je wil dat de TP Link als modem gaat opereren. Dat is nergens voor nodig.
Als je de latere post van J0B gelezen had, dan had je gezien dat de Ubee al in bridge staat: de TP-Link krijgt al een WAN IP-adres.

... dus waardoor dan de problemen ontstaan is mij niet helemaal duidelijk, maar blijkbaar lijkt het opgelost als de Horizon-box niet aan het netwerk hangt. Wellicht dat die geconfigureerd staat om (ook) als DHCP server te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
Ik ben vandaag en morgen van huis maar heb gevraagd dat ze thuis monitoren of het nu blijft werken. Zodra ik weer thuis ben ga ik nog even controleren of de Horizon-box nog bedraad aan de modem hangt maar volgens mij is dit niet het geval.

Het uitzetten van DHCP op de TP-Link, is dat nu wel of niet verstandig om te doen? Het zou volgens sdk1985 dus nog zo kunnen zijn dat zowel de Ubee als de TP-Link nu nog als DHCP-server kunnen fungeren, wat weer conflicten op zou kunnen leveren. Als ik het goed begrijp tenminste.

Voor nu dus:
- Monitoren;
- Zodra ik thuis ben morgenavond controleren of de Horizon-box nog aan de modem hangt, zo ja: ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27
Wanneer je Ubee in de WAN van je TP-Link zit dan moet je de DHCP op de TP-Link aan laten staan. Anders gaat niks meer een IP krijgen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Of, om op een andere manier te verwoorden:
Als de Ubee in bridge is, dan moet de TP-Link DHCP-server zijn. *Iemand* moet jouw devices toch een IP-adres geven, en een gebridgede Ubee doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
vanaalten schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:17:
[...]

Als je de latere post van J0B gelezen had, dan had je gezien dat de Ubee al in bridge staat: de TP-Link krijgt al een WAN IP-adres.

... dus waardoor dan de problemen ontstaan is mij niet helemaal duidelijk, maar blijkbaar lijkt het opgelost als de Horizon-box niet aan het netwerk hangt. Wellicht dat die geconfigureerd staat om (ook) als DHCP server te werken.
Verandert niets aan het feit dat dat de onhandigste oplossing is die het meeste werk en moeite kost en daarnaast dus nadelen heeft (niet alleen het eerder genoemde verlies van hotspots maar ook dat ziggo bij problemen minder kan/wil).

Ubee uit bridge halen, TPlink op de LAN poort aansluiten en DHCP uit op de TPlink, fixed ip erop en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Lijkt mij voor nu geen goede actie. De huidige situatie met Ubee in bridge moet gewoon goed werken, dus ik zou als eerste vaststellen wat nou de oorzaak van de problemen is/was. Anders ga je teveel dingen tegelijk veranderen en wordt je weinig wijzer.

En de Ubee in bridge heeft ook voordelen: men zegt dat de wifi van de Ubee minder krachtig/snel is als die van een high-end consumentenrouter, om maar iets te noemen. Ook over de router-kwaliteit van de Ubee is men niet altijd even tevreden (weet niet of het nog speelt, maar tijd terug hadden mensen problemen met WhatsApp berichtjes die verlaat binnen kwamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
Ik heb even gekeken naar de setup zoals deze nu is en heb geprobeerd deze zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven, hopelijk is voor jullie dan duidelijk hoe het nu precies in elkaar zit en waar de storing door veroorzaakt wordt.

1. Ubee EVW3200
2. Van Ubee poort "LAN1" > CAT6 UTP kabel > naar TP-Link Archer C7 poort "internet"
3. TP-Link Archer C7

Omdat jullie al een aantal keer vragen hebben gesteld met betrekking tot de settings van mijn router, en ik hier zelf weinig kaas van heb gegeten, heb ik ze even voor jullie op een rijtje gezet.

Settings TP-Link Archer C7:
LAN
IP Address: 192.168.0.1
Subnet-mask: 255.255.255.0

WAN
IP Address: 212.127.x.y. Dynamic IP
Subnet Mask: 255.255.x.0
Default Gateway: 212.127.x.y
DNS Server: 89.101.251.229 , 89.101.251.228

DHCP
DHCP Server: Enable
Start IP Address: 192.168.0.100
End IP Address: 192.168.0.199
Address Lease Time: 120 minutes
Default Gateway: (optional)
Default Domain: (optional)
Primary DNS: (optional)
Secondary DNS: (optional)

De 2.4GHz en 5GHz netwerken van de TP-Link Archer C7 zijn voor mijn apparaten momenteel de enige zichtbare netwerken in huis. De Horizon-box is niet verbonden met de Ubee en zijn acces points zijn uitgeschakeld. Terwijl ik weg van huis was heeft de storing zich toch nog een aantal keer voorgedaan dus het probleem is nog niet verholpen door deze handelingen.

Wederom bedankt voor de moeite allemaal!

[ Voor 0% gewijzigd door J0B op 03-11-2015 22:26 . Reden: WAN IP's gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Duidelijk overzicht wat mij betreft. Het WAN IP-adres van de Archer is voor mij een duidelijk 'extern' IP adres en dat kan denk ik alleen als de Ubee in bridge is.

Zit die Horizon-box nog op wat voor manier dan ook verbonden met je netwerk?

En wat zit er verder nog aan apparatuur aan je netwerk?

Wellicht ook interessant om eens te kijken *wat* er precies mis gaat. Kan je, als zo'n storing optreedt, eens proberen of je direct op IP-adres een website kan openen? Dus surf eens naar:
http://74.125.136.94 (google.nl)
http://213.46.237.24 (ziggo.nl)

... wellicht dat je een prima internetverbinding hebt, maar dat de omzetting naam-nummer niet goed werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door vanaalten op 03-11-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Lijkt me handig om die ip's van wan even wegtehalen, of iedergeval de laatste 2 nummers.

Modem staat zo in bridgemode, dit is dus prima en zou probleemloos moeten werken.

Kan je eens op het modem inloggen http://192.168.100.1 username admin password admin, en de signal waardes eens neer zetten van zowel downstream als upstream.

[ Voor 68% gewijzigd door devil-strike op 03-11-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Je kunt nog je laptop even bedraad op de Ubee aansluiten en de router weglaten en kijken of je dan nog steeds wegval hebt. Heb je alleen even 2 dagen geen WiFi. Zal niet de eerste keer zijn dat ik een kapotte tp-link wegtrek.

Mocht het dan nog wegvallen monteur laten komen, signaal of modem issue.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
@vanaalten
Zit die Horizon-box nog op wat voor manier dan ook verbonden met je netwerk?
Horizon-box hangt alleen nog aan de stroom en met een coax-kabel via een verdeeldoosje aan de CAI.

En wat zit er verder nog aan apparatuur aan je netwerk?
Momenteel hangt er bedraad niets anders aan de Ubee dan de TP-Link Archer C7. Verder zitten er alleen draadloze apparaten op het netwerk: smartphones, tablet en laptops.

Kan je, als zo'n storing optreedt, eens proberen of je direct op IP-adres een website kan openen?
Dit zal ik de volgende keer eens doen, als dit wel werkt ligt het wellicht aan de DNS settings?

@devil-strike
Lijkt me handig om die ip's van wan even wegtehalen, of iedergeval de laatste 2 nummers.
Dit heb ik gedaan, bedankt voor de tip. Had niet gedacht dit dit "gevoelige" informatie zou zijn.

Kan je eens op het modem inloggen http://192.168.100.1 username admin password admin, en de signal waardes eens neer zetten van zowel downstream als upstream.
Op 192.168.100.1 kan ik niet inloggen, zowel in Safari als in Chrome krijg ik een error. Na even googlen heb ik gevonden dat het via het door jou verstrekte IP-adres niet mogelijk is in te loggen op de Ubee. Dit is echter wél mogelijk op: 192.168.178.1, zegt men. Wanneer ik naar dit IP-adres ga kom ik op de "Residential Gateway Login" waar ik in moet loggen met username: ziggo, wachtwoord: draadloos. Echter wanneer ik probeer in te loggen met deze gegevens refresht de pagina enkel en kom ik dus niet binnen. Ik zal morgen eens proberen of het wel lukt wanneer ik mijn laptop eraan hang.

@Jim423
Je kunt nog je laptop even bedraad op de Ubee aansluiten en de router weglaten en kijken of je dan nog steeds wegval hebt. Heb je alleen even 2 dagen geen WiFi. Zal niet de eerste keer zijn dat ik een kapotte tp-link wegtrek.
Ik heb de TP-Link gekocht vanwege de goede recensies en heb deze nu pas een kleine twee weken in huis. Het is natuurlijk altijd mogelijk, maar is het niet onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is? Zou ik dit trouwens ook kunnen testen door op het moment van een storing gewoon even snel de router te ontkoppelen en vervolgens de laptop aansluiten op de Ubee, of moet ik hiervoor de Ubee reebooten waardoor de storing wellicht verholpen wordt? Langere tijd zonder WiFi is natuurlijk niet wenselijk, maar: als het moet dan moet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
J0B schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:19:

{knip}

@Jim423
Ik heb de TP-Link gekocht vanwege de goede recensies en heb deze nu pas een kleine twee weken in huis. Het is natuurlijk altijd mogelijk, maar is het niet onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is? Zou ik dit trouwens ook kunnen testen door op het moment van een storing gewoon even snel de router te ontkoppelen en vervolgens de laptop aansluiten op de Ubee, of moet ik hiervoor de Ubee reebooten waardoor de storing wellicht verholpen wordt? Langere tijd zonder WiFi is natuurlijk niet wenselijk, maar: als het moet dan moet het.
Je moet zoveel mogelijk factoren wegstrippen die mogelijk een oorzaak kunnen zijn, als het probleem niet 1,2,3 zichtbaar is. Dus laptop aan je Ubee met de kabel (die nu in de Archer C7 zit) en de wifi-adapter uitgeschakeld en kijken wat er gebeurt. Krijg je daar storingen, kun je veilig zeggen dat er ergens bij Ziggo iets niet goed zit. Kun je websites wel op ip openen, dan weet je zoals je zelf al aangaf dat er in je DNS een probleem zit en zou je het probleem bij Ziggo neer kunnen leggen of zelf andere DNS-adressen instellen.

Werkt je laptop bedraad prima, kun je verder kijken door de kabel in je Archer C7 te pluggen en daar bedraad aan te sluiten, wederom zonder ingeschakelde wifi. Zo kom je elke keer een stapje verder en weet je op een gegeven moment waar je netwerk plat gezegd op z'n bek gaat.

In mijn optiek is dat de enige manier om een goede diagnose te kunnen stellen. De enige andere manier is een andere router installeren waarvan je weet dat die goed werkt en kijken of dat verschil maakt. Maar goed, dat is een best dure optie (want je wilt natuurlijk wel een goede 8)) en eigenlijk is het geen goede diagnose, alleen of het probleem in de Archer C7 zit of in de Ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
vanaalten schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:43:
Lijkt mij voor nu geen goede actie. De huidige situatie met Ubee in bridge moet gewoon goed werken, dus ik zou als eerste vaststellen wat nou de oorzaak van de problemen is/was. Anders ga je teveel dingen tegelijk veranderen en wordt je weinig wijzer.

En de Ubee in bridge heeft ook voordelen: men zegt dat de wifi van de Ubee minder krachtig/snel is als die van een high-end consumentenrouter, om maar iets te noemen. Ook over de router-kwaliteit van de Ubee is men niet altijd even tevreden (weet niet of het nog speelt, maar tijd terug hadden mensen problemen met WhatsApp berichtjes die verlaat binnen kwamen).
Mbt wifi lijkt me een non-argument want niemand verplicht je de Wifi van de Ubee te gebruiken. Ik heb zelf 2 Wifi modemrouters van TP-Link achter mijn Ubee modem hangen (1 voor boven, 1 voor in de tuin).Whatsapp verhaal lijkt me onzin, het is eerder TP-link die weleens raar doet.

Er kan indien je zelf een modem neer zet veel meer mis zitten in je configuratie dan dat je Ziggo dat gewoon laat regelen...Met mijn suggestie lost de TS direct zijn problemen op. Daarnaast kan Ziggo ook assisteren mocht internet nog steeds niet stabiel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Ok ziggo gebruikt dus een andere ip om inteloggen voor het modem, hier ook ubee maar dan van upc en daar kan je wel inloggen via genoemde ip.

Daarbij zou het wel mogelijk moeten zijn om inteloggen op het modem, al geprobeert met admin admin? dat is hier op ubee de default login/password.

Tip is ook idd even tekijken zonder de router ertussen en even met kabel tewerken direct op het modem en kijken of je dan storingnog voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
J0B schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:19:
@Jim423
Je gaat naar een situatie die daadwerkelijk door Ziggo ondersteund wordt. Dwz wanneer je je laptop direct op het modem aansluit en eventueel nog het coax kabeltje en de tv/data splitter vervangt je eigenlijk alles hebt gedaan om het uit te sluiten. Laat je dan een monteur komen is de kans op €40 voorrij zeer nihil. En ik heb inderdaad een nieuwe TP Link van een week oud bij iemand met VF glas kapot gehad, hangt nu een Asus (kostenloos door VF opgestuurd) en de wegval is verholpen. Ik zeg niet dat hij kapot is, echter kan het geen kwaad om uit te sluiten zoals hierboven ook al aangegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 04-11-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
Oké we zijn weer een weekje verder en ik heb inmiddels nog een aantal keer een storing gehad en heb daarop een aantal handelingen verricht.

Allereerst heb ik tijdens de storing getest of ik wel direct op het IP-adres kan surfen om uit te sluiten dat het aan de DNS-settings ligt. Het blijkt zo te zijn dat het hier niet aan ligt aangezien ik met het IP-adres ook niet op bijv. http://74.125.136.94 (google.nl) kan komen.

Vervolgens heb ik de router van de modem die in bridge staat ontkoppeld en hier direct mijn laptop op aangesloten. Dit werkte niet (omdat deze in bridge staat?) waardoor ik de modem moest resetten om überhaupt verbinding te krijgen. Na resetten had ik wel weer internetverbinding. Hiermee sluit ik natuurlijk niet uit dat het aan de router ligt aangezien ik de modem heb gereset.

Ik heb ook nog eens nagedacht over het feit dat het wellicht aan mijn nieuwe TP-Link Archer C7 router ligt. Dit is natuurlijk een mogelijkheid echter is dit zeer onwaarschijnlijk aangezien precies hetzelfde probleem zich ook al voordeed bij mijn oude Sitecom router.

Kan ik hierdoor concluderen dat de fout waarschijnlijk in de modem zit of aan het signaal van Ziggo ligt?

In een eerder reactie zei iemand dat ik moest proberen op de modem in te loggen en te kijken naar de signal waardes. Het bleek niet mogelijk te zijn om hierop in te loggen. Zou ik er goed aan doen naar Ziggo te bellen om te vragen of zij in de modem kunnen kijken en hier wellicht conclusies uit kunnen trekken? Wellicht dat zij op die manier kunnen zien dat er problemen met het signaal is zonder dat er een monteur langs hoeft te komen.

Wederom bedankt allen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kun je niet op het ipadres http://192.168.178.1 komen? Dat is de modempagina. Ik heb een D-Link achter de modem in bridge, maar daarmee kom ik er toch in.

edit:
typfoutje

[ Voor 8% gewijzigd door Miglow op 11-11-2015 22:44 ]

• J0B
Ik heb dat in het verleden al wel eens geprobeerd, en zojuist nog eens. Het punt is dat wanneer ik inlog de pagina simpelweg ververst en verder niets. Ik kom er dus om de een of andere reden (helaas) niet in.

• sdk1985
Je introduceert nu te veel variabelen. Je bent hier nu al zo lang mee bezig... Begin nu eens met Ziggo te bellen en je modem uit bridge te laten halen. Laat de Archer even voor wat het is... Als het goed is werkt alles zonder bridge en zonder archer zoals het hoort. Is dat niet zo dan zorg je dat je er met Ziggo uit komt (die kunnen een monteur sturen, op afstand configureren, je AoP/UMC vervangen, je modem vervangen, je kabel doormeten, enz).

Zodra alles 100% werkt dan hang je de Archer aan één pc en stel je hem in volgens deze tutorial: Wifi netwerk verbeteren - Stap 4: Configureren van de nieuwe Router

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 12-11-2015 17:39 ]

Pagina: 1