ik werd in een computer zaak en daar installen we vaak nieuwe pc's. ze zijn allemaal anders eigenlijk dus een standaard ghost voldoet niet. weet iemand hier een proggie om in 1 keer een hd te partitioneren en te formatten? wij maken altijd een boot partitie van een gig of 9 en dan de rest van de schijf de uitgebreide partitie. dit kan je natuurlijk gewoon met fdisk en format doen maar dit gaat zo vreselijk traag allemaal (en veel handelingen). wat ik dus zoek is een proggie wat met een druk op de knop standaard een 9 gig partitie maakt en een uitgebreide partitie en wat dan de zooi ook in 1 keer format.
Gdisk van Norton, kan je gewoon achter de commandprompt in een keer partitie aanmaken, formateren enz.
Gdisk
Gdisk
Partition Magic. Werkt errug flex, heeft zelfs een (DOS!-)GUI.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Maak van een kleine partitie met fat32 een gohst image.
Boot dist + ghost + image, en in no time iedere hdd gepartitioneerd en geformateerd.
Boot dist + ghost + image, en in no time iedere hdd gepartitioneerd en geformateerd.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
ik heb gdisk gedownload van symantec.com
dit blijkt helemaal geweldig te zijn. ik heb een batch file gemaakt waarmee ik in 1 keer 2 partities heb: 1x 9 gig + 1x de rest, en ze worden ook gelijk geformat. dit scheelt behalve tijd ook een hoop gezeik. nu kan ik bij de pc weglopen als ie bezig is ipv steeds te moeten wachten en dan weer een toets indrukken.
dit blijkt helemaal geweldig te zijn. ik heb een batch file gemaakt waarmee ik in 1 keer 2 partities heb: 1x 9 gig + 1x de rest, en ze worden ook gelijk geformat. dit scheelt behalve tijd ook een hoop gezeik. nu kan ik bij de pc weglopen als ie bezig is ipv steeds te moeten wachten en dan weer een toets indrukken.
Verwijderd
Klopt is een zeer handig programmaOp woensdag 20 juni 2001 18:46 schreef smvs het volgende:
ik heb gdisk gedownload van symantec.com
Pagina: 1