Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:15
Ik zoek een?
Android toestel. Tussen de 4,5" en 5". Nu heb ik een 5" en iets kleiner en fijner in de hand liggen zou mooi zijn. NFC en 4G zijn geen must, maar wel fijn. Gewicht en dikte (hoe lichter en kleiner hoe beter) vind ik dan nog belangrijker.

Wat is je budget?
€100-€200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Internetten, mobiel bankieren, spelletjes als Wordfeud en Angry Birds

Wat heb je zelf al gevonden?
LG G4c
Motorola Moto G (2013)
Motorola Moto G (2015)
LG Spirit 4G

Welke vragen heb je hier nog over?
Deze toestellen hebben allemaal pro's en contra's. NFC is wellicht handig, maar prijs en formaat zijn van de Motorola weer beter. Ook wil ik wellicht een custom ROM er op zetten. Mis ik nog toestellen?

edit: Waarom werkt de pricewatch pop-up maar bij 1 toestel/link?

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 20:29
Kijk ook eens naar de Huawei Y6, die heb ik nu en die draait toch echt heel erg soepel.
Vind hem zelfs sneller gek genoeg dan de Moto G 2015 versie.
Zal mede door de 2GB aan ram komen, maar apps laden aardig rap.

Knap voor een toestel van nog geen 150€

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou gaan voor de Moto G 2015. Die heeft als pluspunten een goeie camera, stock android met vrij veel updates en een goeie batterij. Mogelijke andere concurrenten zijn in China te vinden, als je dat aandurft.

LG's software is vrij brak te noemen, ik zou de LG toestellen persoonlijk niet willen hebben ondanks dat LG best goede hardware produceert. Brak is misschien veel gezegd, "lelijk" is een beter woord.
De Huawei Y6 heeft een inferieure processor tov de toestellen die je noemt, die zou ik persoonlijk niet overwegen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• celshof
Ik zal die twee toestellen eens gaan bekijken in de winkel en kijken hoe ze in de hand liggen. Bedankt!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Asus Zenfone 2 Laser (ZE500KL), is nu 150 euro bij Amazon, en 190 euro voor de 16 GB versie.

Moto G is inderdaad ook prima, maar de SoC, RAM en de camera zijn wel duidelijk minder. De LG en Huawei zijn nog wat minder. Dat zijn zo'n beetje de toppers in dat prijssegment, wil je nog beter dan moet je richting de Chinese import gaan denken (met alle issues daarbij) of wat vagere merken als Wiko en Ulefone.

[ Voor 44% gewijzigd door Dreamvoid op 03-11-2015 18:54 ]

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb je je keuze al gemaakt? Moto G is inderdaad een interessante optie. Misschien anders de Wiko Rainbow Jam, voor 100 euro.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
Dreamvoid schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:40:
De Asus Zenfone 2 Laser (ZE500KL), is nu 150 euro bij Amazon, en 190 euro voor de 16 GB versie.
Maar die Zenfone 2 van 150 euro is toch geen ZE500KL maar een ZE500CL?

Naast een verschil in rom (8Gb vs 16 GB0 ook in de camera: 8MP vs 13MP.

Of vergis ik mij hierin?

• Dreamvoid
  • Niet online
https://www.asus.com/fr/Phone/ZenFone-Products/
Hier staat gewoon dat de ZE500KL in 8 en 16 GB te krijgen is, en een 8 mp camera heeft? Hij staat bij Amazon, Auchan en Darty onder die code, dus dat klopt wel. De ZE500CL is weer een andere variant, met een Z2560 Atom chip ipv Snapdragon 410.

Asus maakt er inderdaad een potje van qua codes en namen, ze hebben veel te veel varianten.

[ Voor 29% gewijzigd door Dreamvoid op 15-11-2015 09:42 ]

• celshof
Steeffoon schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:40:
Heb je je keuze al gemaakt? Moto G is inderdaad een interessante optie. Misschien anders de Wiko Rainbow Jam, voor 100 euro.
Ik heb er een aantal bekeken in de winkel en het is een LG Spirit geworden. Uiteindelijk doordat deze net iets kleiner is en dan andere toestellen.

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
Dreamvoid schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:39:
De ZE500CL is weer een andere variant, met een Z2560 Atom chip ipv Snapdragon 410.

Asus maakt er inderdaad een potje van qua codes en namen, ze hebben veel te veel varianten.
Goed dat je over die chip begint, want dat was voor mij de voornaamste reden om af te haken.

Dankzij jouw link kwam dat telefoontje bij mij in beeld, en is nu weer terug van even weggeweest. ;)

• Dreamvoid
  • Niet online
Het zijn erg vergelijkbare telefoons, de Zenfone 2 ZE500KL, de Wileyfox Swift en de 3e gen Moto G.
Pagina: 1