Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Ik zoek een camera waarmee ik een langdurige (van een jaar lang) time lapse video kan maken. De camera zal aan mijn eigen woning (waarschijnlijk aan de buitenkant) bevestigd worden.

Globale eisen:
- compatible met weersbestendige casing.
- time lapse interval instelbaar van 1 uur of groter.
- voeding: permanent vanaf een adapter te voeden (om zo geen batterijen te hoeven wisselen).
- niet al te duur (hoewel dat uiteraard een relatief begrip is).
- resolutie; ben al tevreden met 720p, maar uiteraard is 1080p een pré.

De grootste timelapse intervallen van de meeste GoPro achtige cam's gaan volgens mij tot maximaal 1 minuut.
Ik dacht ook al aan een IP-cam, maar die zijn niet heel makkelijk te programmeren voor een dergelijke timelapse. Bovendien is de beeldkwaliteit daarvan niet echt heel geweldig.

Benieuwd naar jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05
Wat denk je van een oude Android telefoon? Genoeg apps in de Playstore te vinden die timelapses doen. Je kan direct backuppen naar Dropbox en om hem waterdicht te maken, heb je genoeg case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Jasper schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:30:
Wat denk je van een oude Android telefoon? Genoeg apps in de Playstore te vinden die timelapses doen. Je kan direct backuppen naar Dropbox en om hem waterdicht te maken, heb je genoeg case.
Goeie tip, had ik nog niet aan gedacht. Ben wel benieuwd of er time lapse apps zijn met de benodigde intervaltijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-08 21:37
Anders kun je altijd nog kijken naar een goedkope (2e hands?) Canon camera met ondersteuning voor Magic Lantern. Met een klein beetje werk moet het mogelijk zijn om dit te realiseren, en voor dSLR camera's zijn genoeg waterdichte cases te vinden. Ook DC voeding is meestal wel mogelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Ja, zit nu te denken, smartphones hebben namelijk vaak geen (extreme) wide-angle, terwijl dat voor dit projectje wel nodig is (panorama shots, landschap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 14:52
Neem Lapse It Pro als je voor een Android telefoon gaat.

Xiaomi Yi Cam kan ook in camera 1080p timelapses maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 21:07
Je zoekt dus een camera met intervalometer (al dan niet extern)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05
thezahir schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:38:
Ja, zit nu te denken, smartphones hebben namelijk vaak geen (extreme) wide-angle, terwijl dat voor dit projectje wel nodig is (panorama shots, landschap).
Opzetlens?

Waarom de smartphone optie mij erg zou aanspreken is dat je a) veel apps hebt en b) dat je elke foto direct kan backuppen naar dropbox. Zo kan je direct aan de slag en mogelijk het eindresultaat automatiseren en snel delen, maar ook snel doorhebt als er iets mis is.
Pagina: 1