Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Teller
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09 09:24
geachte mede tweakers
ik hoop ten eerste dat ik op de goeie plek van het forum zit.
verder ben ik bezig met een hp zr22w waarvan ik zo snel niet meer weet wat ik er mee moet.
bij het beeldscherm in kwestie gaat de backlight aan maar geeft verder helemaal geen beeld zoals:
1 het in slaap gaan van de monitor
2 of het zoeken van de source

( ja dit hoort hij te doen aangezien het werkende exemplaar ernaast dat ook doet)\

verder heb ik in de monitor gekeken of ik misschien ergens slechte of bolstaande capacitors waren.
deze waren echter allemaal prima in orde.

ook reageert het scherm wel op het in en uit pluggen van beeld kabels, door uit slaapstand te ontwaken naar een zwart scherm.

ook heb ik de usb hub in het scherm getest en deze werkte gewoon zoals het hoort.

ik hoor graag van iemand die mij misschien verder kan helpen met dit probleem

mvg,
Teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waarschijnlijk is je tft driver (in het scherm) defect. Maak eens open en neem een foto va nde borden dat erin steken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Gezien dat het scherm zwart wordt lijken mij de daadwerkelijke drivers in het tft panel intact.
De kans dat er verder iets mis is aan de TFT zelf is daardoor klein.

Moderne TFT's zijn namelijk standaard (bijna) wit als er geen signaal gestuurd wordt.
Ik zou het probleem zoeken in het TFT aanstuurbord achterop het paneel.

Je zegt dat je een 2e werkende hebt, dat maakt het gigantisch veel simpeler.
Je kan deze print eens wisselen en kijken of het probleem meeverhuisd.

Zodra je weet welke het is, toch nog eens naar de condensators 'kijken', een condensator hoeft niet zichtbaar defect te zijn om problemen te geven.
Als je de tools beschikbaar heb kan je een ripple meting doen over de condensators of de ESR ervan nameten.