Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Beste Tweakers (8> ,
zit al tijdje met een situatie die ik maar niet na tevredenheid opgelost krijg. Al nodige geprobeerd en favoriete zoekmachine aan het werk gezet, maar zonder bevredigend resultaat. Ook bij aanmaken van topic nog getwijfeld of niet bij onze buren in Audio en HiFi thuis hoort, maar denk van niet gezien ik een softwarematige oplossing zoek.

Heb een 5.1 setje welke aangesloten is op mijn desktop, en eoa HD tv. Prima voor kijken van film/TV vanaf de bank [zie fig.1] maar het setje verzorgd tevens audio bij games vanaf de desktop. En dan klopt de bron van het geluid geluid niet meer voor de gebruiker achter de PC.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wt991JhqnIsKO5zz98P9FT9o/full.jpg
legenda fig.1
Blauw is huidige configuratie voor film kijken va de bank
Groen is gewenste indeling bij gamen via werkstation
LV = Links voor
LA = Links achter
RV = Rechts voor
RA = Rechts achter

Wat ik zoek is software/tooltje waarbij ik (visueel) de output van 5.1 set kan wijzigen zoals beschreven in bovenstaande schets (van blauw voor tv, naar groen voor gaming)

Ik kan de output/bron van speakers individueel wijzigen in VLC, Winamp en Linux, maar 'globaal' in windows is mij dit nog niet gelukt. Waardoor ik audio bron van de 5.1 individueel kan toekennen, en zo de beleving voor de gebruiker veranderen adhv werkplek

:w

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Kan je dit niet in de software van je audiokaart of driver van het MB als het onboard sound is?
Via Windows kan je de speaker layout niet veranderen bij mijn weten, dat komt van de driver.

Als je het daar wel kan kan je er misschien 2 profielen voor maken, of je registry uitlezen bij beide instellingen en zo een shortcut maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik zie het al, je moet gaan gamen vanaf de bank en je probleem is opgelost!

Ik heb hier lang geleden ook wel eens naar zitten zoeken maar eigenlijk nooit echt iets gevonden. En daarna ook al tijden niet meer gezocht overigens dus misschien dat het inmiddels wel bestaat. Verder vraag ik mij af of zoiets niet mogelijk is in "Realtek HD Audio Manager" als je zo'n soort tooltje toevallig tot je beschikking hebt bij een reatek device. Mogelijk dat het daar in ieder geval in in te stellen is, al is het dan nog de vraag of je eenvoudig kan switchen naar de andere setup.

Desktop | Server | Laptop