Geen geluid over center speaker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmw98
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-08 01:45
Hallo,

Ik ben Roy en ik houd al enige tijd Tweakers in de gaten!
Maar dit is dan wel mijn eerste forum post.

Maar, ik zit met een probleempje. Mijn ouders hadden ooit een Pioneer XV-DV77 (linkje naar het product: https://www.pioneerelectr...OperatingInstructions.pdf ) gekocht, en na meer dan 10 trouwe jaren, gaf de center speaker het op. Het begon eerst met irritant gemompel door de center speaker. Zo klonk het in ieder geval. En dat werd steeds minder tot hij nu dus helemaal geen geluid meer geeft. Na een x aantal jaar op zolder te hebben gestaan, wilde ik toch maar eens kijken wat het nou was. Nu heb ik al surround geluid proberen te krijgen via DVD en Optisch. En beide werken ze niet. Ik heb de kabel van de DVD speler naar de Subwoofer (waar versterker etc in zit) ook doorgemeten. Daar zitten ook geen kabelbreuken etc in. Daarna heb ik de kabel plug-ins doorgemeten, en kwam ik er achter dat er 12 kilo ohm aan weerstand in de 2 contactpunten zitten, en bij de werkende speakers zit dat niet. Dus ik gok dat het dus toch ergens in de versterker mis gaat, of bij de plug ins. Iemand daar ervaring mee? En die mij zou willen helpen?

Alvast bedankt!
Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapotte eindtrap van de center speaker
Er uit solderen en nieuw zelfde type er weer in solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmw98
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:33:
Kapotte eindtrap van de center speaker
Er uit solderen en nieuw zelfde type er weer in solderen
Hallo,

En bedankt voor de snelle reactie! Ik heb het schema gevonden, nu die maar eens uitpluizen!

Bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door rmw98 op 01-11-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan je eind trap zijn of je voor trap
Meestal is het de eind trap gezien wat je vertelde

Vroeger de auto versterkers gemaakt die opgeblazen zijn
Was wat makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34
rmw98 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:15:
Hallo,

Ik ben Roy en ik houd al enige tijd Tweakers in de gaten!
Maar dit is dan wel mijn eerste forum post.

Maar, ik zit met een probleempje. Mijn ouders hadden ooit een Pioneer XV-DV77 (linkje naar het product: https://www.pioneerelectr...OperatingInstructions.pdf ) gekocht, en na meer dan 10 trouwe jaren, gaf de center speaker het op. Het begon eerst met irritant gemompel door de center speaker. Zo klonk het in ieder geval. En dat werd steeds minder tot hij nu dus helemaal geen geluid meer geeft. Na een x aantal jaar op zolder te hebben gestaan, wilde ik toch maar eens kijken wat het nou was. Nu heb ik al surround geluid proberen te krijgen via DVD en Optisch. En beide werken ze niet. Ik heb de kabel van de DVD speler naar de Subwoofer (waar versterker etc in zit) ook doorgemeten. Daar zitten ook geen kabelbreuken etc in. Daarna heb ik de kabel plug-ins doorgemeten, en kwam ik er achter dat er 12 kilo ohm aan weerstand in de 2 contactpunten zitten, en bij de werkende speakers zit dat niet. Dus ik gok dat het dus toch ergens in de versterker mis gaat, of bij de plug ins. Iemand daar ervaring mee? En die mij zou willen helpen?

Alvast bedankt!
Roy
toon volledige bericht
Kabel plugins?

Alleen center geeft geen geluid, rest functioneert wel? Center speaker geeft wel geluid als je hem op ander kanaal aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmw98
Jag schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:54:
[...]

Kabel plugins?

Alleen center geeft geen geluid, rest functioneert wel? Center speaker geeft wel geluid als je hem op ander kanaal aansluit?
Yep,

De center speaker opzich werkt perfect. Ze moeten allemaal 8 ohm zijn, en maakt het dus niet uit waar ik de center speaker inplug. Hij doet het alleen niet op het center kanaal vanaf de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34
Ok en waar krijgt de versterker de input van? En wat is die 12KOhm die je meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmw98
De versterker krijgt input van de DVD speler. Die 12 K Ohm meet ik tussen de contactpunten van de center speaker (op de versterker). Geen enkel ander kanaal heeft dat. Alleen het center kanaal heeft weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 18:52

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kan het wellicht een relais zijn dat niet helemaal lekker contact maakt?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmw98
bartvl schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:59:
Kan het wellicht een relais zijn dat niet helemaal lekker contact maakt?
Dat zou het misschien ook nog wel eens kunnen zijn denk ik. Ik heb de versterker nog open liggen. Morgen zal ik er naar proberen te kijken. Eerst school maar eens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmw98
Nadat ik eventjes had gekeken, ben ik er nog niet veel verder mee gekomen. Ik heb inmiddels al reactie van Pioneer zelf! Die willen graag advies geven en zelfs onderdelen leveren O-)

Zou ik toch ff geluk hebben :D

Maar bedankt allen voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KdeH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-08 19:30
Het is een oud topic maar ik zou graag willen weten wat jouw "Fix" is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmw98
KdeH schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:37:
Het is een oud topic maar ik zou graag willen weten wat jouw "Fix" is geweest
Zie mijn PB met uitleg :)

Korte samenvatting:
Onderdeel was te duur en lastig te verkrijgen, dus een set met schade gezocht en de interne onderdelen overgezet. :*)

[ Voor 24% gewijzigd door rmw98 op 18-05-2021 00:47 ]

Pagina: 1