Toon posts:

Optische ingang.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik allemaal berichtjes krijg. Ik heb mijn best gedaan met zoeken, maar rak een beetje de kluts kwijt. Ik zoek een geluidskaart met een optical in, net zoals bij de Live Drive van Creative. Ik dacht eerst dat de Terratec DMX 1024 X-Fire dat had, maar op plaatjes blijkt dat niet te zijn. Wie heeft zo'n geluidskaart waarmee je dingen van minidisc op je PC kan zetten via een optische kabel, zeg effe welke.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
die kaart heeft dat wel!

ik heb hem namelijk net besteld
speciaal omdat hij optische UIT heeft

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee een optische ingang wil ik hebben.
Van Minidisc naar PC.

• Nowhere
dat bestaat volgens mij nog niet
dan moet je echt aan zo'n creative of hercules systeem met zo'n complete kast voor in je 5 1/4" bay.

das vrij duur d8 ik
en die terratec die je net noemde is 150 piek.
dus ik denk dat dat niet in je budget past

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Ik heb zo'n kaartje.

Zit een optische aansluiting op die als in of out ingesteld kan worden.

Ideaal voor minidisc dus :)

Verwijderd

Deze bijvoorbeeld:
Soundblaster Live! Platinum (5.1) ƒ579
Hercules/Guillemot Game Theater XP ƒ414
Hoontech SoundTrack I-Phone Digital XG ƒ149
M-Audio Delta Audiophile 2496 ƒ722
Terratec EWX 24/96 ƒ449

Bron: c't juni 2001

• Nowhere
welk kaartje?

die terratec 1024 ???

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Ow sorry...idd die terratec :)

Heb ik in m'n server hangen, aangesloten op m'n minidisc deck.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:42 schreef Nowhere het volgende:
welk kaartje?

die terratec 1024 ???
Denk het niet, want die heb ik ook, en dat is echt alleen een uitgang.

Verwijderd

Ik heb een live value met daarop aangesloten een digital i/o card ofzow. Dat is een apart dochterkaartje met midi/line aansluitingen en een break-out boxje met coax-in/uit en spdif-in/uit. Kostte wel wat, er zijn nu goedkopere oplossingen.Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jan-jaap/needle.gif

Verwijderd

Topicstarter
Dus de Terratec DMX 1024 X-Fire heeft een optische connector die je kunt switchen tussen ingaand en uitgaand. Heb ik dit nu goed begrepen??

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:47 schreef director het volgende:
Dus de Terratec DMX 1024 X-Fire heeft een optische connector die je kunt switchen tussen ingaand en uitgaand. Heb ik dit nu goed begrepen??
Nou ja, volgens ScOOt wel, volgens mij niet.

Verwijderd

Kijk eens naar de eigenschappen van een minidisk. Je kan volgens mij niets digitaals(muziek) van je minidisk naar je PC sturen. Zonder dat je het merkt hebben ze dus een soort kopieerbeveiliging in de minidisk gestopt. Je kan volgens mij niets digitaals (muziek) met je minidisk van de ene PC naar de andere PC overbrengen.

Verwijderd

........zucht.....JAAAA!!!! :)

En voor degene die het nog steeds niet door hun strot krijgen is hier een stukkie van de website van terratec afgeplukt:

Digital. In. Out.
The digital input on board of the DMX XFire 1024 can be synchronized to 32, 44.1 and 48kHz and automatically recognizes what's going on. The control panel readily gives you information about the digital input's status, like pre-emphasis and copy-protection.
The digital output keeps connected to the outside world at 48kHz and lets you connect to DAT recorder, Minidisk recorder and other equipment. Pre-emphasis and copy-protection can also be set. Its flexibility becomes obvious when a corresponding software-DVD player passes the AC3 stream (e.g. Dolby Digital) along to the digital output without any problems

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:50 schreef ScOOt het volgende:
........zucht.....JAAAA!!!! :)

En voor degene die het nog steeds niet door hun strot krijgen is hier een stukkie van de website van terratec afgeplukt:

Digital. In. Out.
The digital input on board of the DMX XFire 1024 can be synchronized to 32, 44.1 and 48kHz and automatically recognizes what's going on. The control panel readily gives you information about the digital input's status, like pre-emphasis and copy-protection.
The digital output keeps connected to the outside world at 48kHz and lets you connect to DAT recorder, Minidisk recorder and other equipment. Pre-emphasis and copy-protection can also be set. Its flexibility becomes obvious when a corresponding software-DVD player passes the AC3 stream (e.g. Dolby Digital) along to the digital output without any problems
Gaat het digital input verhaal niet over een connector op de printplaat?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Zelf in elkaar solderen. Kost misschien 5 componentjes van 15 piek totaal, en je soldeert 't zo aan de digital input van een SB Live :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:57 schreef Exirion het volgende:
Zelf in elkaar solderen. Kost misschien 5 componentjes van 15 piek totaal, en je soldeert 't zo aan de digital input van een SB Live :)
En dat is volgens mij ook wat je bij een Terratect DMX X-Fire 1024 zou kunnen/moeten doen om een optical-in te hebben.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 19 juni 2001 22:59 schreef edwinv het volgende:
En dat is volgens mij ook wat je bij een Terratect DMX X-Fire 1024 zou kunnen/moeten doen om een optical-in te hebben.
Yup, kan ook. het is universeel omdat het gewoon een optical->coax omzettertje is. Moet je de TORX-173 voor hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1