Geluid uit laptop glijd uit/klinkt robotachtig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een HP Pavilion dv7 waar Windows 7 Home Premium op draait.
Sinds ongeveer twee weken heb ik het probleem dat het geluid soms uitglijdt. Het klinkt alsof er op een bepaald moment een vertraging ontstaat in het geluid. Dit uit zich dan in robot achtig geluid. Vaak duurt dit maar ongeveer 2 seconden en het hersteld zichzelf.

Het probleem speelt zowel via bijvoorbeeld afspelen van Youtube filmpjes, filmpjes op Facebook en in Spotify.

Ik heb via apparaatbeheer gekeken of er driver-updates zijn voor de geluidskaart maar ik krijg de melding dat de nieuwste updates reeds zijn geinstalleerd.
Ook heb ik de probleemoplosser voor het afspelen an geluiden geopend maar die geeft aan dat het probleem daarmee niet kan worden vastgesteld.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen? Ik besef me dat ik nog niet veel informatie heb gegeven, maar ik weet niet goed welke informatie nodig is om het probleem te kunnen oplossen. Ik hoor dus graag als er meer gegevens nodig zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoor je het ook als je de stroomstekker eruit hebt? Probeer het eens op alleen de batterij.
Indien het probleem dan weg is zou dit de fix kunnen zijn: "Try disabling hard drive protection in mobility center. "

Bron: http://h30434.www3.hp.com...7-audio-Issue/td-p/383299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
fm77 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:50:
hoor je het ook als je de stroomstekker eruit hebt? Probeer het eens op alleen de batterij.
Indien het probleem dan weg is zou dit de fix kunnen zijn: "Try disabling hard drive protection in mobility center. "

Bron: http://h30434.www3.hp.com...7-audio-Issue/td-p/383299
Het probleem speelt ook als ik de stroomkabel eruit haal. Zowel in Spotify als wanneer ik filmpjes op Facebook bekijk. Ik moet wel zeggen dat de laptop al een hele tijd soms langzaam reageert. Het scrollen door bijv. de Facebook timeline gaat soms schokkerig en het afspelen van filmpjes ook.
Het geluidsprobleem heeft zich echter nooit eerder voorgedaan.

Hiervoor heb ik al virusscans gedraaid, gescand op spyware/malware met verschillende programma's (Spybot S&D en Malwarebytes) en CCleaner gedraaid. Helaas geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Wellicht ligt het dan aan je browser? (Ik gebruik zelf geen spotify, maar die werkt volgens mij niet in de browser toch). Heb je het al eens via een andere geprobeerd? Zelf heb ik dit probleem ook wel eens op een pc met Chrome. Na Chrome in de taakbalk uitschakelen werkt het weer (even) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
fm77 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:01:
Wellicht ligt het dan aan je browser? (Ik gebruik zelf geen spotify, maar die werkt volgens mij niet in de browser toch). Heb je het al eens via een andere geprobeerd? Zelf heb ik dit probleem ook wel eens op een pc met Chrome. Na Chrome in de taakbalk uitschakelen werkt het weer (even) goed.
Ik heb zowel Chrome als Firefox gebruikt. Ook het openen van programma's gaat soms traag en soms duurt het even voordat alles is geladen als de computer wordt opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Helaas...
Klinkt misschien simplistisch, maar staan je energie instellingen dan wel goed? Je zal niet de eerste zijn waar die opeens op powersaving staat. En dus vaak maar op 50% cpu kracht draait :)

Heb je ook al bij de taskmanager gekeken of er iets op de achtergrond draait wat alles vast trekt?

[ Voor 19% gewijzigd door fm77 op 31-10-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
fm77 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:05:
Helaas...
Klinkt misschien simplistisch, maar staan je energie instellingen dan wel goed? Je zal niet de eerste zijn waar die opeens op powersaving staat. En dus vaak maar op 50% cpu kracht draait :)
Het energieschema heb ik ook gecontroleerd. Deze staat op 'Hoge prestaties' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
fm77 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:05:
Helaas...

Heb je ook al bij de taskmanager gekeken of er iets op de achtergrond draait wat alles vast trekt?
Ik heb in Taskmanager gekeken onder 'Processen' . Het programma dat het meest geheugen verbruikt is Firefox (687 mb).

[ Voor 10% gewijzigd door stefan1187 op 31-10-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Hoe ziet het er uit onder het tabje performance? Daar zie je of je cpu het druk heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.escotal.com/Images/OS/taskmanager.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
fm77 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:14:
Hoe ziet het er uit onder het tabje performance? Daar zie je of je cpu het druk heeft.
[afbeelding]
Het Processorgebruik wisselt tussen 40 en 57%.
Het Geheugen blijft stabiel op 1,94GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Dat is best veel als hij verder niets hoort te doen. Dan moet je dus uitzoeken wat die 40-57% veroorzaakt :)
Staat er iets onder processen wat veel cpu gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
fm77 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:18:
Dat is best veel als hij verder niets hoort te doen. Dan moet je dus uitzoeken wat die 40-57% veroorzaakt :)
Staat er iets onder processen wat veel cpu gebruikt?
Het enige dat openstaat is Firefox en Windows Live Mail.
Als ik Windows Live mail sluit dan gaat het Processorgebruik iets omlaag. Deze fluctueert dan wel meer. (Tussen 11 en 40 %).

Als ik ook Firefox sluit komt het processorgebruik niet hoger uit dan 30%. Wel schiet hij soms zomaar ineens naar 60%. (Dan begint de ventilator ook wat te blazen).

Onder processen is Firefox het proces dat het meeste geheugen verbruikt. (120mb). (Voordat ik deze had afgesloten stond daar nog 560mb achter).

Als ik Spotify gebruik zonder dat Firefox geopend is glijdt het geluid overigens nog steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal ik had hetzelfde probleem En kwam met deze topic niet echt verder. Echter heb ik het probleem gevonden zie afbeelding en probeerde opties terwijl je geluid afspeelt. Bij mij had te maken met environment modeling!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1eah5NjolGSy38fiQPd2jBBcjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCd9VqtSrHaUEUPP2JKnJmkB.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1