MBP 2012 - Probleem met 2e monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
Ik heb vandaag een Hama Mini-Displayport -> HDMI kabel gekocht welke volgens de verpakking geschikt zou zijn voor Mac's (Mac OS 10.x and higher). Via deze kabel wil ik mijn MacBook pro (2012) aan een 24" samsung monitor (24D390) koppelen.

Na het aansluiten van de kabel past mijn MacBook de resolutie aan en komt in de menubalk de optie voor synchrone weergave op S24D390 te staan. De laptop herkent de monitor dus wel maar er verschijnt helemaal geen beeld op de monitor. Macbook opnieuw opgestart met de monitor aangesloten maar ook dat haalt niet uit. Macbook scherm open of gesloten ook dat haalt niet uit.

Uiteindelijk mijn MacBook via dezelfde kabel aangesloten op mijn TV (ook een Samsung) en precies hetzelfde, TV wordt herkent maar er wordt geen beeld weergegeven.

Zie ik iets over het hoofd, moet ik nog een andere instelling aanpassen of zou de kabel defect zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Gebruik je toevallig een programma om je videokaart vast te zetten, zodat je altijd ofwel de Intel ofwel de nVidia kaart gebruikt? Zo ja, zet deze eens uit. Zo nee, installeer eens gfxCardStatus en kijk wat deze doet bij het aansluiten van de mDP kabel.

Daarnaast, je weet zeker dat de schermen op de juiste input staan? Anders geven deze natuurlijk geen beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
Xudonax schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:43:
Gebruik je toevallig een programma om je videokaart vast te zetten, zodat je altijd ofwel de Intel ofwel de nVidia kaart gebruikt? Zo ja, zet deze eens uit. Zo nee, installeer eens gfxCardStatus en kijk wat deze doet bij het aansluiten van de mDP kabel.

Daarnaast, je weet zeker dat de schermen op de juiste input staan? Anders geven deze natuurlijk geen beeld ;)
Ja de input staat goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
En heb je dan ook met gfxCardStatus gekeken wat je videokaart doet? Ik heb namelijk het idee dat deze niet (goed) overschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
Nee dat heb ik nog niet bekeken. Ik zou gfxCardStatus moeten installeren maar volgens mij heeft mijn MacBook Pro (13") alleen maar een Intel HD Graphics 4000 en geen Nvidia. Dit is volgens mij bij het 15" model het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Hmm, op welke OS X versie zit je? Ik vind op Google wat resultaten welke vertellen dat op alles vanaf 10.10.1 het voor kan komen dat er wat mis loopt in het PRAM. Dit is recht te zetten door je PRAM te resetten. Om dit te doen moet je de Mac herstarten, en zodra deze reboot (voordat het OS X logo komt) ⌘+P+R indrukken. Let wel op dat je hierdoor mogelijk koppelingen met Bluetooth apparaten en WiFi verbindingen verliest. Maar deze zouden ook opgeslagen moeten zijn in OS X zelf. Wel verlies je de tijd, maar ook deze word vanzelf hersteld door OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
Xudonax schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:03:
... en zodra deze reboot (voordat het OS X logo komt) ⌘+P+R indrukken.
Je moet Option + Command + P + R indrukken. Jij was de Option nog vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Ga op je macbook eens naar de beeldscherminstellingen. Hou vervolgens alt ingedrukt. Er verschijnt dan een knopje genaamd 'detect displays'. Klik daar eens op en kijk of er wat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
Dank voor jullie reactie maar helaas heeft het resetten van PRAM niet geholpen. De optie 'detect displays' had ik al geprobeerd maar haalt ook niet uit. De Macbook herkend de monitor maar de monitor geeft geen beeld. Vermoed toch dat de kabel niet goed is, morgen op het werk voor de zekerheid aan een andere monitor testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
Probleem opgelost. Vandaag een andere kabel gehaald en werkt nu in 1 keer goed.
Pagina: 1