Simple TV client

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Omdat ik zowiezo weinig tv kijk, zoek ik al langer naar een alternatief voor het via analoog kabel kijken wat ik nu doe.

Zou "Simple TV client" een oplossing kunnen zijn......?
Ik probeer dit op mijn Zotac mini pc(OpenElec) te installeren.
Deze instructies heb ik gebruikt als begeleiding:
https://seo-michael.co.uk...etv-pvr-simple-xbmc-kodi/

Echter zoals met alles wat ik probeer te installeren lukt me dit ook weer niet, alles mooi doorlopen echter geen resultaat. ( digibeet.)
Via configureren zie ik:
M3U afspeellijst URL ...
waar ik volgend adres heb ingegeven: http://pastabin.com/raw.php?i=26xMQVL8

Wanneer ik dan op "ok" klik krijg ik "herstart vereist" maar dat brengt geen resultaat, TV of LIVE TV verschijnt ook niet in het home menu (tussen video's/muziek/programma's enz ...)
Iemand enig wat er fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De pagina die je linkt geeft in ieder geval een 404. De manual kunnen we dus niet bekijken.
Het is momenteel nog in beta, maar KPN gaat met een dienst komen, wat voor jou wellicht wel interessant is: KPN Play. :) Hoef je niet al te moeilijk voor te doen en je kunt het op meerdere apparaten gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Link zou nu wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat wil je nu precies en wat heb je nú voor een signaal leverancier (waarschijnlijk Ziggo/UPC)? "Analoog" uit de ether is al sinds jaren wég....

Als je zo goedkoop mogelijk op een TV naar digitale zenders wil kijken (in HD) dan voldoet een standaard DVB-C / CI+ decoder. Alles wat bij Ziggo/UPC aangeboden wordt als analoog is zonder meerprijs te bekijken als digitaal (je hebt dan uiteraard wél een "smartcard" nodig) en is vervolgens ook via Horizon-GO op je tablets e.d. te bekijken.

Wil je dit zelfde alleen op een PC gaan doen dan heb je sowieso een DVB-C tuner én een CI+ CAM én ook een smartcard nodig.

DVB-T is misschien ook nog een optie (Digitenne) alleen is dat maar 720P ipv 1080P. Ook dat kán met een PC, maar ook dan heb je dus een DVB-T tuner, een CI CAM én een smartcard nodig (+ de ruimte tot inbouw in je PC).

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 31-10-2015 19:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 16:21
Idd, als je bijv. ziggo hebt kun je ook live tv kijken op je tablet of PC met horizon go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien omdat de meeste zenders die in de lijst staan, hier niet beschikbaar zijn?

[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 31-10-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:44:
DVB-T is misschien ook nog een optie (Digitenne) alleen is dat maar 720P ipv 1080P.
Digitenne is nog 576i, HD uitzendingen op de kabel 720p of 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nielson schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:51:
[...]
Digitenne is nog 576i, HD uitzendingen op de kabel 720p of 1080i.
Aha... Nog minder dan dat ik vermoedde, dus :+ Ik zie dat bij m'n ouders thuis wel eens op een 40" FHD scherm (Philips Matchline apparaat van een jaartje of 10 geleden) en dat ziet er niet echt goed uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Niet iedereen hier op het forum is Nederlander ..... Ik woon in Belgenland.
Ik kijk nu idd analoog TV, via kabeldistributie dus.
Wat ik wil is dat ik een alternatief heb. En vermits ik een Zotac met OpenElec heb .....
Zoals ik dus schreef: Zou "Simple TV client" een oplossing kunnen zijn......?
Andere mogelijkheden kunnen natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hou er ook rekening mee, dat als je via Kodi en Simple TV client wil kijken, dat je dan - waarschijnlijk - gauw door je datalimiet heen bent en je dan dus door je ISP op smallband wordt gezet. Ook zitten in de genoemde playlist niet de Belgische TV zenders, mocht dat belangrijk zijn. Verder vind ik die playlist uit de how to ook wat dubieus, HBO HD zit immers achter een pay wall.

Verder ben ik niet zo heel bekend met het aanbod in België of met Kodi.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 31-10-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CptChaos schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:57:
Hou er ook rekening mee, dat als je via Kodi en Simple TV client wil kijken, dat je dan - waarschijnlijk - gauw door je datalimiet heen bent en je dan dus door je ISP op smallband wordt gezet.
TS geeft gelukkig al wél aan dat 'ie sporadisch TV kijkt. Een HD uitzending van een uur snoept al snel 3GB op (bij gebruik van bijv. NetFlix of HBO GO).

Maar er zal bij z'n kabelleverancier vast wel een Digitale variant bestaan voor het huidige Analoge pakket wat op te pakken is vanop een PC met een DVB-C Tuner icm een CI(+) CAM? De Alphacrypt Classic werkt hier in NL gelukkig ook nog steeds :P

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 31-10-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Nog wat verder geprutst en nu vind ik "TV" wel terug in het home menu.
Nu nog verder uitzoeken hoe alles in z'n werk gaat ....... o.a. op zoek naar andere zenders ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Andere zenders is simpel. Dat is http://pastebin.com/raw.php?i=26xMQVL8 vervangen voor een andere M3U8 playlist, maar weet niet of dat zo verder besproken mag worden hier, aangezien sommige streams in deze playlist ook illegaal lijken te zijn (ik kan me niet voorstellen dat HBO HD gratis is).

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 31-10-2015 22:33 ]

Pagina: 1