Was een beetje aan het kijken naar de mogelijkheden voor klikaanklikuit in mijn huis. Reden: simpel, relatief goedkoop en in elk geval in theorie eenvoudig weg te werken in bestaande wcd's.
Een aantal dingen begrijp ik helemaal niet en ik hoop dat iemand me dat duidelijk kan maken.
Een aantal dingen begrijp ik helemaal niet en ik hoop dat iemand me dat duidelijk kan maken.
- Waarom heeft de mini-inbouwontvanger schakelaar (AWMR-300) wel een nuldraad nodig om te functioneren en de mini-inbouwontvanger dimmer (AWMD-250) niet? Je zou verwachten dat juist een dimmer zowel de nul- als fasedraad moet hebben, toch?
Nou hebben de meeste schakelpunten ook een stopcontact in dezelfde enkelvoudige doos (zie punt hieronder), dus een nuldraad is geen probleem overigens.
- Mijn hele huis zit vol met met wcd's die in een enkelvoudige wanddoos zowel een stopcontact als een dubble (!) schakelaar hebben zoals hieronder afgebeeld. Ik kan vast geen twee mini-inbouwontvanger in zo'n enkele doos in de muur werken. Hoe ga ik mijn beide lampen dan individueel schakelen? Is het mogelijk om de ontvanger juist in het lichtpunt te hangen? Daar zit doorgaans juist heel veel ruimte in het doosje (plafond).
- Zelfde eigenlijk voor stopcontacten. De meeste zijn dubbele in een enkelvoudige doos. Kan ik de AWS-3500 dan dus niet gebruiken voor het schakelen van de twee stopcontacten individueel? Dat zou wel heel jammer zijn.
- Waarom zijn er aparte schakelproducten voor LED/spaarlampen en goeilampen/halogeen? Ik snap er geen biet van. Een schakelaar is toch een schakelaar? Voor de bestaande handmatige schakelaar in de WCD boeit het niet of er een gloeilamp of een LEDlamp aan hangt. Spanning erop, spanning eraf, hoe simpel kan het zijn? Maar bij klikaanklikuit moet je de AWMR-300 hebben voor LED en de AWMR-230 voor gloeilampen.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.