Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halare
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-01-2024
Hoi Tweakers,

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe Denon AV-X3200 versterker binnen. Alles aangesloten, Wifi doet het, DVD-speler doet het, oude CD-speler doet het, Bluetooth check, USB-poort ook check. TV, nope...

TV is ook een wat ouder model uit 2010, van Samsung. De Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/pricewatch/243179/samsung-le32b650/specificaties/

In de reciever zit een HDMI ARC(audio return channel) lijn voor de TV. Nu vroeg ik mij af, heeft de Samsung LE32B650 wel een HDMI-slot met ARC-ondersteuning. Ik met Samsung vanmiddag bellen, die wisten het niet, die deden het met de handleiding op de website en daar wordt niks over vermeldt. Anyways, uiteindelijk zei het mannetje van Samsung dat ARC er niet in zat. Mijn vraag, want ik kan op het internet helemaal niks over dit type vinden in combinatie met ARC, moet ik aan een nieuwe TV of zet er ergens een functie verstopt in de vele menu's?

En zo ja, ik zoek een 32 inch tv, weten jullie of er Samsung TV's zijn met ARC-compatibility? Ik wordt nergens wijzer van de reviews en spec-sheets...

Groet,

Halare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55

FeaR

In GoT we trust

Voor HDMI ARC heb je minimaal HDMI-versie 1.4 nodig en dat staat naar mijn weten veelal toch wel in de specificaties of specsheet. De huidige Samsung heeft HDMI 1.3 en ondersteunt daarmee geen HDMI ARC. Staar je niet te blind op ARC, het werkt (net als HDMI CEC) lang niet altijd naar behoren. Ook wel een aparte reden om alleen daarvoor een andere TV te zoeken aangezien je de audio return ook op kan lossen via een andere uitgang en kabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je TV heeft een optische uitgang en je versterker heeft een optische ingang. Gebruik deze gewoon voor het geluid van je tv.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Helaas hebben tv's vanaf 2012 (volgens Samsung support) pas ARC. Dit staat ook bij de HDMI poort.
Als je een nieuwe TV koopt b.v. de UE43J5600 dan heb je ARC, let wel op dat niet alle poort ARC ondersteunen. https://www.google.nl/sea...ff&tbm=isch&q=lg+hdmi+arc

Mijn mooie HT-D5550 heeft b.v. ook geen ARC dus moest ik alsnog een optische kabel gebruiken wat opzich gewoon werkt maar ik ging er eigenlijk van uit dat er ARC op zat. Dit staat af en toe slecht aangegeven.

Edit, ARC word ook wel eens aangegeven als 'MHL'.

[ Voor 4% gewijzigd door prutser001 op 31-10-2015 23:38 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halare
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-01-2024
Dank voor de feedback. Ik vraag specifiek naar de ARC-optie omdat ik een hele geluidsinstallatie aan het bedraden ben en door de komst van een nieuwe reciever en straks blu-ray speler kan ik de CD, DVD, radio en mediaschijf uit de kast halen. Alle bedrading weg en alleen HDMI-kabels overhouden. Lekker overzichtelijk.

Maar ik heb een paar uur met de TV zitten prutsen, ook een optische kabel tussen de TV en de reciever gehangen maar dat werkt nog niet helemaal. Moet ik even gaan uitpluizen maar als ik dat niet aan de praat krijg wordt het een andere televisie. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

prutser001 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:37:
Edit, ARC word ook wel eens aangegeven als 'MHL'.
Nee, dit is niet waar. MHL staat voor Mobile High definition Link en is bedoeld voor het aansluiten van een mobile device.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1