Samsung Smarttv firmware downgrade mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 19:40
Ik heb onze Samsung UE32F5 LED Smarttv vandaag een firmware update laten doen van versie 11xx naar 2112. Sinds de upgrade is de tv duidelijk een stuk trager in reactie en opstarten geworden. Opeens duurt het enkele minuten voordat hij opgestart is en je hem kunt gebruiken omdat hij `Smarthub moet updaten`. Ook is het SmartHub-menu op een rare manier ingeklapt in een mini-menu en is er een onlogische indeling gemaakt.

Kortom, niet handig en traag! Ik zou de tv dan ook graag willen downgraden.
Via Google is er niet zo veel over te vinden en firmware voor mijn model staat er nergens tussen.

Ik ben dus op zoek naar tweakers met ervaring met het downgraden van een Samsung Smarttv. Tips en tricks zijn meer dan welkom. :D

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

downgrade is niet mogelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ook niet door een service monteur of reparatieservice van Samsung o.i.d.?
Hij reageert nu namelijk behoorlijk traag op commando's van afstandsbediening en het duurt erg lang voordat je iets kunt doen na het inschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

timmie1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:31:
[...]

Ook niet door een service monteur of reparatieservice van Samsung o.i.d.?
Hij reageert nu namelijk behoorlijk traag op commando's van afstandsbediening en het duurt erg lang voordat je iets kunt doen na het inschakelen...
probeer eens een fabrieksherstel, meestal na een update geeft dit positief beeld.
na de reset even je toestel 5 min van het stroom af halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2024
Firmware 2113 is nu beschikbaar die lost het traag afsluiten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-01-2016
Een beetje offtopic maar wel gerelateerde vraag.

Samsung is laatste maande lijkt het wel alle "smart"uit mijn 2013 tv te halen. OnTV is verdwenen en nu announcements dat socialTV gaat verdwijnen.

Beide niet echt zaken die ik echt van belang vind maar:
Sinds 2112 firmware heeft mijn TV geen setupbox (Horizon) informatie meer in de menu's. Kanaal lijst is leeg, TV gids functioneert niet meer en ook de onscreen afstandbediening's laatste 5 zenderkeuzes met naam is nu leeg.

Verder kon mijn TV altijd mijn Harman Kardon HTS aan- en uitzetten. Nu werkt aanzetten van HTS niet meer bij automatisch bij aanzetten TV, vreemd genoeg wel als je daarna via menu HTS power bediend. Signaal werkt dus wel. Uitzetten volgt dan weer wel automatisch de TV.

Ik ben ook niet bijzonder onder de indruk van Tizen startmenu maar het werkt.

Feit is dat ik ooit voor 1700 euro een TV met snelle smart TV functies had waaronder OnTV, een kleine afstandsbediening met touchpad die op ook Horizon STB en Harman HTS volledig bediende. Die momenteel bijna maandelijks in functionaliteit uitgekleed wordt, ik ben zelf gewend dat upgrades van firmware je uiteindelijk meer opties geeft en meer stabiliteit.

Samsung support ontkend overigens dat functies die ik nu jaren gebruik gewerkt kunnen hebben, kanaal lijst kan alleen werken bij aansluiting op coaxkabel is hun statement. Vreemd dat menu's met STB (setopbox) het wel degelijk gedaan hebben zonder dat ik ooit een kabel aangesloten heb aan mijn TV.

Ben ik de enige die dit zo ervaar?
Pagina: 1