Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 20:47
Ik kan bij de sitecom wlr8100 niet in het configuratie menu komen zowel bedraad als draadloos en internet werkt ook niet naar behoren.
Samen met de helpdesk van sitecom hebben we alles nagekeken.
Het IPv4 adres klopte
De gateway klopte en er staat geen vast ip adres aangegeven.
Hij is teruggezet naar de fabrieksinstellingen door de 2 knopjes 20 sec in te drukken.
Hij is nogmaals teruggezet naar de fabrieksinstellingen door de 2 knopjes 20 sec in te drukken en vervolgens de stroom 5 sec eraf halen en daarna nog altijd de knopjes 20 sec vasthouden.
Vervolgens de sitecom alleen aan de pc zonder internet en nog kwam ik niet in het menu.
Hierna wist de helpdesk medewerker het ook niet meer en heeft hij gezorgd dat ik hem kon omruilen voor een nieuwe.
Nu heb ik de nieuwe wlr8100 aangesloten en heb precies hetzelfde probleem.
Als ik de NAS insteek in de wlr8100 kan ik daar gewoon op inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Interessant. Kan je zoveel mogelijk info geven over:
1) Wat heeft die helpdesk gedaan en "nagekeken"?
2) Wat is je opstelling. (Welke kabel naar waar, wat is nou eigenlijk je router in je netwerk?)
3) Wat heb jij exact geprobeerd. (Met nadruk op exact, welke instelling aangepast op je computer, welke draad naar waar, hoe heb jij geprobeerd in te loggen.)
4) NAS insteken is erg onduidelijk, graag meer info daarover. Ik snap niet wat je bedoelt dat je opeens via je NAS inlogt op je router?

Kortom, probeer zoveel mogelijk informatie te geven en nauwkeuriger te zijn over wat je precies gedaan hebt, want wij hebben natuurlijk weinig beeld over wat er precies mis gaat met de gegeven informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
De helpdesk heeft me in het netwerkcentrum van de windows 10 pc alles laten nakijken.
Of het ipv4 en het gateway adres klopte van de sitecom in de details van de netwerkadapter.
Tevens hebben we daar gekeken of er geen vast ipadres stond in de adaper.
Ik heb de sitecom gepingt via dos en resultaat was goed zonder pakketverlies
Hij liet me proberen in te loggen op de sitecom met http://sitecom.router maar dat lukte niet er kwam uiteindelijk een timeout.
Hierna moest ik de sitecom resetten door het 2.4GHz en de 5GHz knopje 20 sec vast te houden maar dit leverde niks op,
Hierna moest ik de kabel van de ubee uit sitecom halen.
Vervolgens de sitecom wederom gereset door het 2.4GHz en de 5GHz knopje 20 sec vast te houden en hem dan 5 sec van de stroom af te halen daarna weer in steken en de beide knopjes 20 sec blijven vasthouden.
Ik heb de pc met syteemherstel een paar dagen terug gezet toen alles nog gewoon functioneerde maar dat hielp niet.
De pc heb ik opgestart in veilige modus met netwerk, ook geen resultaat.
Eset security pakket verwijderd en opnieuw opgestart, helpt ook niet.
Normale opstelling is Ziggo Ubee EVW320B --->sitecom wlr810 en hierop zit dan synolgy nas, samsung tv, pc met windows 10.
Wat beteft punt 4 bedoelde ik dat ik vanuit de pc gwoon op de nas inloggen als die beide aan de sitecom hangen.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Wat is de "router" in je netwerk, ik ga ervan uit dat je de Ubee modem als router gebruikt en de Sitecom als access point. (Dus je gebruik geen bridge mode denk ik?). Of anders gezegd, op welk apparaat staat DHCP aan en op welke staat DHCP uit.

Stel dat je Ubee je router is in je netwerk, dan moet jou sitecom in dat zelfde sub net zitten. Dus stel dat je Ubee router als LAN IP 192.168.1.1 is, dan moet jou sitecom op 192.168.1.X waarbij X niet 1 is. Je kan in de sitecom dit handmatig instellen (nu heb je dus jou probleem dat je niet in de sitecom kan komen).

Na een harde reset zal de sitecom DHCP weer aan staan. Je moet uitzoeken in welke range hij deze uitgeeft, bijvoorbeeld 192.168.0.1 ~ 192.168.0.254 (zoek dit uit, dit verschilt en let op, je ziet hier dus dat deze ip weer in een ander subnet zit dan die van de Ubee).

Dus stel dat de sitecom op 192.168.0.1 zit op fabrieksinstelling, dan moet jij een ethernet kabel vanaf jou pc aansluiten op een LAN poort op de sitecom. Je moet dan in windows je IP zetten in die range (192.168.0.X met X is niet 1) met als gateway 192.168.0.1, en daarna kan jij je sitecom rechtstreeks benaderen via 192.168.0.1 en ervoor zorgen dat ie in de range valt van de Ziggo Ubee.

In het gegeven voorbeeld zat de Ziggo Ubee bijvoorbeeld op 192.168.1.1, dan kan je bijvoorbeeld de sitecom op 192.168.1.2 zetten. De DHCP van Ubee aan en bijvoorbeeld laten starten vanaf 192.168.1.10 en de DHCP van de sitecom uit..

Dit betekent dat je dan je sitecom kan benaderen via 192.168.1.2.

Dit zijn maar wat getallen, maar bij jou misschien andere getallen maar het idee blijft hetzelfde. Hopelijk heb je iets aan dit voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:34:
Wat is de "router" in je netwerk, ik ga ervan uit dat je de Ubee modem als router gebruikt en de Sitecom als access point. (Dus je gebruik geen bridge mode denk ik?). Of anders gezegd, op welk apparaat staat DHCP aan en op welke staat DHCP uit.

Stel dat je Ubee je router is in je netwerk, dan moet jou sitecom in dat zelfde sub net zitten. Dus stel dat je Ubee router als LAN IP 192.168.1.1 is, dan moet jou sitecom op 192.168.1.X waarbij X niet 1 is. Je kan in de sitecom dit handmatig instellen (nu heb je dus jou probleem dat je niet in de sitecom kan komen).

Na een harde reset zal de sitecom DHCP weer aan staan. Je moet uitzoeken in welke range hij deze uitgeeft, bijvoorbeeld 192.168.0.1 ~ 192.168.0.254 (zoek dit uit, dit verschilt en let op, je ziet hier dus dat deze ip weer in een ander subnet zit dan die van de Ubee).

Dus stel dat de sitecom op 192.168.0.1 zit op fabrieksinstelling, dan moet jij een ethernet kabel vanaf jou pc aansluiten op een LAN poort op de sitecom. Je moet dan in windows je IP zetten in die range (192.168.0.X met X is niet 1) met als gateway 192.168.0.1, en daarna kan jij je sitecom rechtstreeks benaderen via 192.168.0.1 en ervoor zorgen dat ie in de range valt van de Ziggo Ubee.

In het gegeven voorbeeld zat de Ziggo Ubee bijvoorbeeld op 192.168.1.1, dan kan je bijvoorbeeld de sitecom op 192.168.1.2 zetten. De DHCP van Ubee aan en bijvoorbeeld laten starten vanaf 192.168.1.10 en de DHCP van de sitecom uit..

Dit betekent dat je dan je sitecom kan benaderen via 192.168.1.2.

Dit zijn maar wat getallen, maar bij jou misschien andere getallen maar het idee blijft hetzelfde. Hopelijk heb je iets aan dit voorbeeld :)
Ik heb ook de wlr8100 die zat bij mij standaard op 192.168.0.1
ik benader hem altijd via http://192.168.0.1/index.htm ipv http://sitecom.router
misschien dat via ip adres wel werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Misschien is dit een domme vraag, maar zit je ethernetkabel van je PC naar de Sitecom niet in de WAN-aansluiting? (De blauwe aansluiting)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:43
Wellicht overbodig maar... heb je geen fanatieke antivirus draaien ?
Zo kon ik namelijk een tijd terug niet bij mijn asus router webinterface komen totdat ik er achter kwam dat mijn antivirus dit niet leuk vond. Uitgeschakeld en toen kon ik er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
@FreesyleFrl zoals ik had aangeven Eset security heb ik reeds verwijderd
@MasterPrutser Kabel zit in de gele LAN
@evilalex Via ipadres en adres niet te bereiken.

@laugh
Beide hebben dhcp aan.
De Ubee heb ik een tijd geleden na contact met sitecom DMZ moeten aanzetten doordat ik problemen had met wegvallende verbinding tevens heb ik toen een nieuwe firmware gekregen van hun (2.6)
Ubee heeft 192.168.178.1 als LAN IP
Sitecom 192.168.0.1 als LAN IP
Sitecom geeft adressen van 192.168.0.100 tot 192.168.0.200
Dit hele probleem is ineens vanzelf ontstaan want vannacht om 2u was er nog helemaal niks aan de hand en vanmorgen had ik ineens internetproblemen.

Nu komt nog iets zeer vreemds
Toen ik dit topic begon zat ik op de pc rechtstreeks aangesloten op de Ubee.
Na een tijdje heb ik de pc nog eens op de sitecom aangesloten en zoals verwacht wekte het nog niet, echter na even gewacht te hebben wilde ik proberen een internetsite te openen en toen kwam ineens de Sitecom Cloud Security te voorschijn. Na dit te hebben bevestigd doet alles het ineens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Nu snap ik er helemaal niks meer van. Ik had net alleen de pc aangesloten op de sitecom en alles functioneerde.
Vervolgens duw ik de NAS en de tv in de sitecom en niks werkt, tv en nas weer uitgetrokken maar het probleem is er nog steeds.
Krijg geen verbinding met de sitecom en de ubee maar volgens windows is er wel verbinding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 20:40

ongekend41

Division Brabant

Dan zit daar je probleem. Volg de post van laugh eens op.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Ok ik denk dat ik het nu opgelost heb.
1. alles uitgetrokken
2. NAS netwerkinstelling gereset
3. pc aan de ubee gehangen
4. NAS en tv aan ubee gehangen
5. pc aan sitecom gehangen
6. dhcp van sitecom uitgeschakeld
7. tv en NAS aan sitecom gehangen

Dus het hele probleem was waarschijnlijk een ipconflict door 2 dhcp servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je 2 servers voor 1 netwerk gebruikt en die twee niet heel goed met elkaar communiceren zullen ze elkaars werk doen en krijg je dit soort gedoe dus ;)
Zou overigens als eerste maar je dubbele NAT eruit halen...
Je hebt nu een netwerk in een netwerk, dus je gaat daar allerlei problemen mee krijgen, de eerste zal zijn dat je niet met computers die aan de Ubee hangen bij je NAS kan bijv.

Dus de Sitecom DHCP uit en een IP in het netwerk van de Ubee geven zoals 192.168.178.254, dan de kabel van de Ubee naar de Sitecom in een gele poort, niet de blauwe maar een gele, maakt normaal gesproken niet uit welke gele, zolang het niet de blauwe is :)
Hiermee stel je de Sitecom in als access point/switch ipv router.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Dan zijn alle poorten in gebruik wat als er dan nog een apparaat bijkomt en ik steek die in de Ubee kunnen ze dan met elkaar communiceren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 20:40

ongekend41

Division Brabant

Als de Sitecom als AP is ingesteld (zie ook [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ) dan moet dat gewoon kunnen. Da's overigens iets wat je zelf makkelijk kan testen natuurlijk.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Ik heb alles ingesteld zoals het daar staat alleen kom ik nu niet in de configuratie van de sitecom.
Het is nu als volgt ingesteld en aangesloten.

Ubee ipadres 192.168.178.1
Ubee range 192.168.178.10 - 192.168.178.73
Sitecom ipadres 192.168.178.174
Ubee heeft aangesloten Sitecom router en PC
Sitecom heeft aangesloten NAS en TV
Ik kan nu alles benaderen vanaf de pc behalve de configuratie van de sitecom router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
1) Hoe is je pc nu aangesloten, wat voor LAN IP heeft je pc?
2) Wanneer kan je WEL in de router configuratie komen?
3) Heb je geprobeerd om de Sitecom te benaderen via jou ingestelde IP adres ipv http://sitecom.router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Ja dat 3e punt was ik dus vergeten het ipadres is veranderd dus wat ik vaststaan in mijn browser http://sitecom.router werkt niet meer. Via het ipadres kom ik erin.
Bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door cyulater op 01-11-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Inmiddels is er een reciever bijgekomen wat gewoon werkt.
Dit is een hele tijd goed gegaan maar nu heb ik als ik een laptop aan de router koppel dan werkt mijn NAS niet meer en geeft de melding controleer de netwerkverbinding. Tevens kan ik met de laptop dan niet niet op de wifi.
Als ik in de UBEE van ziggo kijk valt me op dat men ipv6 heeft toegevoegd kan het hiermee te maken hebben ?
Ik heb al geprobeerd de dhcp v6 uit te schakelen in de ubee maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DHCPv6 :?

Lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien IPv6 standaard met SLAAC werkt ipv DHCPv6. Sowieso, je problemen zitten op IPv4-vlak, wat dan ook er op IPv6 gebeurt zal daar geen invloed op hebben, het zijn twee totaal aparte netwerkstacks (waarbij kans dat je receiver iets met IPv6 doet uitermate laag is).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Er is aan de instellingen verder niks veranderd en tussen de tijd dat ik de sitecom dhcp heb uitgeschakeld en alles ingesteld zo als het beschreven staat is er alleen de reciever bijgekomen maar die zit al weer een tijdje aangesloten zonder problemen.
Nu kreeg ik een laptop van iemand om na te kijken en eerst kreeg ik geen verbinding met de wifi en toen ik de laptop met een kabel aan de ubee hing kreeg de nas netwerkproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Ok IPv6 werkt dus schijnbaar heel anders maar ik heb nu problemen met mijn nas waar de hele tijd de netwerkverbinding wegvalt
Pagina: 1