Dell Studio 1558 zwart scherm, via hdmi tijdelijk wel beeld

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 10:16
De Dell Studio 1558 van een kameraad van me geeft met opstarten een zwart scherm, zelf de bios en/of andere tekst wordt niet meer weergegeven. Sluit hij de laptop aan via een hdmi kabel op de tv dan heeft hij wel even scherm, maar uiteindelijk wordt het scherm weer zwart en/of geeft deze strepen. In veilige modus opstarten gaat meestal redelijk.

Wat er o.a. geprobeerd is:
- zonder accu starten
- met 1 geheugenbank starten en vervolgens met de andere
- koelvin schoongeblazen

Iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken? Ik lees ergens iets met een inverter dat lijkt me wel plausibel en zat zelf te denken aan een probleem met de videokaart. Harde schijf leek me persoonlijk niet omdat ie dan volgens mij wel gewoon de bios tekst en logo zou weer moeten geven en daarna vast zou moeten lopen imo.

Dank voor jullie reacties.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Als je ook geen (blijvend) beeld op een extern scherm hebt lijkt het mij niet waarschijnlijk dat het aan je scherm/inverter ligt. Ik zou in eerste instantie ook denken aan ene probleem met je videokaart (of wellicht mobo). Lastige hiermee is wel dat het niet echt te troubleshooten is bij een laptop door 'even' wat onderdelen te vervangen.

Desktop | Server | Laptop

• onnaj
Nee troubleshooting is inderdaad lastig bij laptop en hij is te oud om er nog veel geld in te pompen. Op zich balen want het was helemaal geen verkeerde laptop

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat probleem heb ik ook gehad. Bleek de stekker richting het scherm niet helemaal goed vast te zitten...

• onnaj
HerZon schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:42:
Dat probleem heb ik ook gehad. Bleek de stekker richting het scherm niet helemaal goed vast te zitten...
Moet ik daarvoor de laptop open schroeven? En wat is de exacte locatie van die stekker? Is absoluut de moeite waard om te proberen in ieder geval.

Bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Daarvoor moet je waarschijnlijk wel eea loshalen ja. Die kabel loopt door een scharnier heen, het wil nog wel eens verschillen of je er vanaf de onderkant van de laptop bij kan of vanaf de bovenkant. In sommige gevallen kan je al bij die kabel komen door alleen het toetsenbord er uit te halen. Mogelijk dat er ergens plaatjes of filmpjes te vinden zijn van iemand die dat type uit elkaar schroeft?

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1